Parasietenkuren info

Ik ben nu anderhalve week kuurloos geweest, vanaf het weekend begin ik weer beginnen met Fenbendazol, ik heb 100 tabletten besteld en deze ga ik in 1 stuk door kuren, dus deze kuur zal zo’n 10 dgn duren. Enige bijwerking die ik gemerkt heb, is diarree-achtingen ontlasting afgewisseld met verstopping van hooguit een dag. Maar dat is ook prima te verhelpen met magnesium en vit. C.

Joost
 
Ik heb afgelopen woensdagmiddag, afgelopen zaterdagochtend en vanochtend in 1 keer 8 pillen ingenomen, terwijl ik gezien mijn gewicht aan 5 genoeg zou moeten hebben. Geen enkele bijwerking. Zaterdagochtend doe ik dat nog eenmaal en dan ben ik door mijn voorraad Ivermectine heen.

Na de ZC ga ik Norit proberen.

Vervolgens ga ik een halfjaarlijkse kuur doen:
Ivermectine 1 week 10 pillen per dag
ZC: 1 wk 3 theelepels poeder door water tweemaal daags
Norit: Nog even kijken wat de richtlijn is, maar ook licht overdoseren.

Nuke it.
 
Ik ben nu anderhalve week kuurloos geweest, vanaf het weekend begin ik weer beginnen met Fenbendazol, ik heb 100 tabletten besteld en deze ga ik in 1 stuk door kuren, dus deze kuur zal zo’n 10 dgn duren. Enige bijwerking die ik gemerkt heb, is diarree-achtingen ontlasting afgewisseld met verstopping van hooguit een dag. Maar dat is ook prima te verhelpen met magnesium en vit. C.

Joost
Ik was vandaag ook weer begonnen met Panacur, voornamelijk vanwege jeukende ogen van de hooikoorts. Misschien ga ik ook wel een langere kuur doen met Panacur, ik heb namelijk ook een hele voorraad.
 
Ik heb afgelopen woensdagmiddag, afgelopen zaterdagochtend en vanochtend in 1 keer 8 pillen ingenomen, terwijl ik gezien mijn gewicht aan 5 genoeg zou moeten hebben. Geen enkele bijwerking. Zaterdagochtend doe ik dat nog eenmaal en dan ben ik door mijn voorraad Ivermectine heen.

Na de ZC ga ik Norit proberen.

Vervolgens ga ik een halfjaarlijkse kuur doen:
Ivermectine 1 week 10 pillen per dag
ZC: 1 wk 3 theelepels poeder door water tweemaal daags
Norit: Nog even kijken wat de richtlijn is, maar ook licht overdoseren.

Nuke it.
Is dat met een reden dat je er steeds wat dagen tussen laat?

Ik wil er ook mee beginnen ergens vrijdag of weekend. Ik heb bij de panacur er een 4 daagse kuur van gemaakt ipv 3, had nog pillen over maar op dag 4 wel ineens darmkrampen, verder prima ontlasting!
Wat is ZC?
 
Is dat met een reden dat je er steeds wat dagen tussen laat?

Ik wil er ook mee beginnen ergens vrijdag of weekend. Ik heb bij de panacur er een 4 daagse kuur van gemaakt ipv 3, had nog pillen over maar op dag 4 wel ineens darmkrampen, verder prima ontlasting!
Wat is ZC?
Richtlijn is een eenmalige kuur, dus ik doe gaten tussen de herhalingen om te kijken of er bijwerkingen zijn. Als je verschillende middelen tegelijk gebruikt dan is het moeilijk na te gaan door welk middel de bijwerking optreedt. Dan weet je niet welk middel je moet vervangen.

Als blijkt dat alle middelen geen bijwerkingen hebben, zal ik die gaten in de toekomst achterwege laten.

ZC is Zeoliet-clinoptoliet.
 
Mijn vader heeft al een tijdje een hoge bloeddruk. De huisarts wil daar pillen voor geven. Ik wil dat niet. Mijn vader zelf wil het ook eigenlijk niet, maar een hoge bloeddruk is niet goed en daar wil hij wel vanaf.
Ik denk dat er betere oplossingen zijn. Ten eerste erachter komen waarom de bloeddruk te hoog is. Verkeerde kalium/natrium balans, probleem met de nieren, probleem met een bloedvat? Dat lijkt me zinvoller dat pillen gaan slikken, want dat is op den duur nog schadelijker.

Kunnen de inmiddels bekende ontwormingsmiddelen misschien iets doen wat betreft de bloeddruk? Is daar iets over bekend?
 
Mijn vader heeft al een tijdje een hoge bloeddruk. De huisarts wil daar pillen voor geven. Ik wil dat niet. Mijn vader zelf wil het ook eigenlijk niet, maar een hoge bloeddruk is niet goed en daar wil hij wel vanaf.
Ik denk dat er betere oplossingen zijn. Ten eerste erachter komen waarom de bloeddruk te hoog is. Verkeerde kalium/natrium balans, probleem met de nieren, probleem met een bloedvat? Dat lijkt me zinvoller dat pillen gaan slikken, want dat is op den duur nog schadelijker.

Kunnen de inmiddels bekende ontwormingsmiddelen misschien iets doen wat betreft de bloeddruk? Is daar iets over bekend?
Mijn tante slikte knoflook capsules tegen hoge bloeddruk. Mss is dat iets?
 
Destijds heb ik Norit op de inhoud bekeken, maar het niet aangeschaft vanwege de toevoegingen. Ik bestel de "charcoal" van kokosnoten als alternatief.
 
Mijn vader heeft al een tijdje een hoge bloeddruk. De huisarts wil daar pillen voor geven. Ik wil dat niet. Mijn vader zelf wil het ook eigenlijk niet, maar een hoge bloeddruk is niet goed en daar wil hij wel vanaf.
Ik denk dat er betere oplossingen zijn. Ten eerste erachter komen waarom de bloeddruk te hoog is. Verkeerde kalium/natrium balans, probleem met de nieren, probleem met een bloedvat? Dat lijkt me zinvoller dat pillen gaan slikken, want dat is op den duur nog schadelijker.

Kunnen de inmiddels bekende ontwormingsmiddelen misschien iets doen wat betreft de bloeddruk? Is daar iets over bekend?
rooie bietjes
 

ik zocht naar het verband met het microbioom.

Als dus parasieten (en bacterien en schimmels) zo schadelijk zijn voor dit microbioom dan zou je inderdaad verbetering kunnen verwachten met ontwormers.
Een lang verhaal maar wel interessant.

Wel grappig te vermelden dat er aan mij destijds is aangeraden de candida (schimmel) te verwijderen. die zou zich ook verstoppen en moeilijk uit te roeien zijn. Ik heb een middel in huis (Nystatine) nog niet gebruikt) maar dat is geen ontwormer. Schimmel kon/kan ik terugherlijden naar mijn operatie-gevolgen.
Ik weet niet hoe ik moet zoeken naar mijn eigen artikelen. waarschijnlijk candida
 
Ik heb net zeoliet-clinoptoliet gekocht via Zenonly.

Er staat over dit produkt niet hoe je het moet innemen. Dit is voor de huid.
 
De laatste kuur is ook alweer een paar dagen geleden. Ik hoef 's ochtends bijna niet meer naar de wc te rennen. Gaat dus beter.
En vooral met praziquantel een helder hoofd en bijna geen mouches volantes meer in m'n ogen, die bewegende sliertjes. Dat zijn als het goed is oude eiwitten? 🤔

De ingrediënten van Endogard zijn trouwens precies hetzelfde als;
Mansonil large dog, Anthelmex forte, Anthelmin plus XL, Prazitel plus XL, Exitel plus XL.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.889
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan