Overgewicht, hoge bloeddruk en toch weer twijfels

Selenium, daar zit vast ook wel verschil in. Welke is daarin aan te raden?
De Lugol ga ik ook aanschaffen en zal heel voorzichtig daarmee zijn. Ik heb jaren geleden weleens jodium gehad, maar daar kan ik me niet veel meer van herinneren. Zal ik met de Lugol een eerste keer proberen met 1 druppeltje en dan even afwachten wat het met mij doet?

Thineke
 
Ondertussen heb ik twee Lugol's gevonden, 1 daarvan 5% oplossing (Ergomax), maar daaronder staat dit: 'let op: dit product is vanwege de hoge jodiumconcentraties niet geschikt voor inname'
Wat moet je daar nou mee?

Thineke

 
Ik breng Lugol's aan op m'n huid, dan hoeft het niet door het maag-darmkanaal.

Selenomethionine is een goed opneembare vorm van selenium.
http://eu.iherb.com/Nature-s-Way-Selenium-200-mcg-100-Capsules/4554

Mark
 
Ik denk dat ze dit op de verpakking moeten zetten. Stevia was eerst ook uitsluitend voor 'uitwendig gebruik'.

Mike
 
Bij Unlimitedhealth kwam ik verschillende doseringen tegen, waarbij werd geadviseerd om 6 druppels in een glas te doen en die op te drinken. Niet vaker als 1 x in de 3 weken.
Welke oplossing is het beste? 3%, 5%, 7%? En waar moet je het op de huid aanbrengen?
Wat is de beste plek daarvoor?
Verder las ik laatst iets over lelijke voeten met kloven en schilvers, wat ook te maken zou hebben met de schildklier. Ik weet niet zeker of dat hier was of ergens anders, maar dat doet er niet echt toe.
En laatste vraag: bijt het elkaar niet, dat je je bijnieren ondersteunt met bijnierextract en tegelijk de schildklier met andere supplementen?

Thineke
 
Wat die metingen betreft, ik vraag me af of dat inderdaad aangeeft dat er een schildklierprobleem is. Waarom?
Mijn laatste bloedwaardes geven aan dat de schildklierwaardes goed zijn, terwijl mijn temp altijd aan de lage kant is en dat is niet hoger geworden. Rara.
36.4 in de ochtend. Ik zal het nog eens controleren.
Ik blijf wel schildkliermedicatie slikken. (niet regulier)
.
 
Sorry, wil toch weer even mijn vragen herhalen, aangezien ik niet echt een duidelijk antwoord hierop kan vinden.
Wat is in mijn geval de beste Lugol oplossing? Ik heb inmiddels ook eentje van 1% gevonden. En waar breng je het aan op de huid?

Thineke
 
Volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je het aanbrengt. Ik breng het aan op de binnenkant van m'n onderarm.

Ik heb de 5% oplossing, maar die heb ik dus flink verdund (meer dan 6x). Dus het hangt af hoeveel je bijnieren kunnen verdragen.

Mark
 
Dank je Mark! Gewoon maar met 1 druppel beginnen en dan maar even rustig afwachten, lijkt me?

Thineke
 
Misschien is de 1% oplossing nog wel beter om mee te beginnen. Dan hoef je niet (of minder) te verdunnen.

En vergeet dus niet de selenium. Dat is zeker nodig bij jodium inname.

Mark
 
De selenium is onder weg, nu de Lugol's nog. De laagste oplossing die ik kan vinden, is die van 2%, maar dan ga ik daar wel mee beginnen.
Moet je het eigenlijk ook inwrijven op je huid?
Bedankt weer ;-)

Thineke
 
Over de Lugol`s , ik krijg die druppeltjes zo slecht gedoseerd. komen er gelijk een stuk of 6 uit.
 
En als je verder geen druk uitoefent op de druppelaar? Ik heb dat met mijn CBD-olie.
Hoe verdun je trouwens Lugol? Met water?

Thineke
 
Jodium verdun je met water. Slootwater kan ook, alles gaat toch om zeep in jodium (is concentratie afhankelijk, maar in 1% overleeft niets het).
 
Sinds 2 weken doe ik een paar druppels Lugol op de binnenkant van mijn elleboog. Vanmorgen was dat om plm. 10 uur en het is nu eigenlijk al niet meer zichtbaar. Ik gebruik de 2% oplossing, wil overgaan naar een hogere. Maar is het misschien een idee om het vaker per dag aan te brengen op de huid? Het positieve is, wat ik sinds een paar dagen merk, dat ik elke dag ontlasting heb. En dat is voor mij al een geweldige verbetering.

Thineke
 
Hm, te vroeg gejuicht, geloof ik. Afgelopen weekend moest ik naar de wc, maar heb toen een uur op de wc gezeten, zo moeilijk ging het. Heb nu nog spierpijn :-(
Antwoord op mijn vraag om vaker jodium aan te brengen, heb ik trouwens gevonden.
V.w.b. mijn stoelgang focus ik me nu vooral op genoeg drinken en mijn vit. C nog meer verhogen.
Over het effect van het gebruik van de Lugol's durf ik even niets meer te zeggen, voordat ik weer te snel conclusies trek.
Dat ik trouwens zo'n zware stoelgang had afgelopen weekend, gebeurde nadat ik de avond daarvoor een extra keer Lugol's had aangebracht. Toeval?

Thineke
 
Zou heel goed kunnen, dus ik trek me daar maar even niet veel van aan. Vandaag heb ik tot nu toe 2x Lugol op m'n huid gedaan en er is inmiddels niets meer van te zien. Nog een 3e keer doen?

Thineke
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.761
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan