Overgewicht, hoge bloeddruk en toch weer twijfels

G

Guest

Guest
Ik heb even wat steun en/of bevestiging nodig.
Een jaar ben ik nu met WAPF-voeding bezig, samen met mijn vriend, die misschien nog wel fanatieker is dan ik. Maar met mijn overgewicht omlaag te krijgen, lukt het niet echt en nu kwam ik er afgelopen weekend achter, op aandringen van mijn moeder om toch even ook te meten, dat mijn bloeddruk te hoog is, nl. 160-100. Oeps, nu begrijp ik ook beter, waar mijn lichamelijke klachten wegkomen. Ik hoop dat het nu eens tot me doorgedrongen is, dat er echt wat aan mijn gezondheid moet gebeuren.
Het afvallen lukt nog niet echt, maar ik denk dat dat mijn eigen fout is, omdat ik soms nog teveel val voor foute voeding (patat!, gebak en koek e.d.).
Nu weet ik dat ik door mijn opvoeding, vooral ook door de voedingsindustrie, geïndoctrineerd ben als het bijv. gaat om de verkeerde vetten e.d. Maar mede door mijn familie, vooral ouders, word ik tot twijfelen gebracht, of ik wel goed bezig ben. (Samen eten we hier bijna 1 pakje roomboter per dag, tegenwoordig ook favoriet bij mij als tussendoortje). Mijn moeder kan niet geloven dat dit goed voor een mens is, laat staan voor mij! En zij maakt mij op sommige momenten - nu dus! - nog steeds erg onzeker. En daar baal ik als bijna 53-jarige behoorlijk van.
Dus mijn vraag hier is: ben ik goed bezig? Eet ik niet teveel roomboter, soms 5, 6 dikke eetlepels per dag. En wat kan ik, behalve afvallen, nog meer doen aan mijn hoge bloeddruk. Is er nog wat te verbeteren, wat mijn voeding betreft.

Groetjes van een zeer onzekere Thineke

 
Je eet niet teveel roomboter, maar teveel koekjes en gebak en mogelijk nog andere suikerbronnen. Je hoge bloeddruk wijst in de richting van de schildklier.

Mike
 
Schildklier?! Hoezo? Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Ik neem aan dat je dan bedoelt een traag werkende schildklier? En als dat zo is, wat doe ik daaraan?
En inderdaad, de suikers vermijden. Bedankt voor de bevestiging v.w.b. de roomboter.

Thineke
 
Begin maar met iedere dag zodra je wakker wordt - je temperatuur op te meten. De thermometer moet op je nachtkastje liggen zodat je hem meteen kunt pakken. Mijn temp. is meestal 36,4, is dus te laag.
 
Ik schrik een beetje, want ik wilde 'voor de lol' alvast even mijn temp. meten en die is nu (13 u) 34.9. Volgens mij is dat een beetje laag.
Nu moet ik ook zeggen, dat ik me belabberd voel. Heb geen energie, zweet bij het minste of geringste en loop een beetje te zwalken als ik moet lopen.
Wat kan ik hier vast zelf aan doen?

Th.

 
En wil ik er nog even bij vermelden, dat ik de hele week weer hoofdpijn heb en het kleinste klusje me al voorkomt als een enorme berg werk.

Th.
 
En moet ik nog wel even vermelden, dat ik tot voor kort adrenal slikte, alleen daar ben ik mee gestopt. Heeft dat hier evt. nog verband mee?

Th.
 
Dan toch maar weer aan de adrenal neem ik aan? Is er verder nog iets wat goed voor mij is?
Het temperaturen ga ik mee bezig, als ik iets meer energie heb. Ik ben momenteel helemaal leeg.

Vorige week nog barstte ik van de energie en ben druk bezig geweest in huis. Afgelopen weekend werd mijn moeder plotseling opgenomen in het ziekenhuis met hartklachten en het weekend zijn we alleen maar bezig geweest met haar en heen en weer rijden naar ziekenhuis en ouderlijk huis. Gelukkig is mijn moeder weer thuis en gaat het goed met haar. Maar sinds het weekend is het met mij gedaan v.w.b. de energie. En nu denk ik, dat die stress net even teveel voor me is geweest?

Th.
 
Sinds gisteren ben ik toch maar weer mijn temperatuur 3x per dag gaan meten. Nog bedankt 100%leven, dat je de link nog even vermeldde.
Mijn temperatuur gisteren was 35.1, 34.6 en 35.1.
Ik kom elke dag heel erg moe m'n bed uit, heb veel last van zweet-aanvallen. Gisteren kort gewandeld in de schaduw en ik voelde me net een dweil, het druipt dan van m'n gezicht af. En ik merkte donderdag een zeurend gevoel onder in m'n rug.

Ik val nu wel sinds 2 weken af - ook omdat ik echt consequent bezig ben en alleen nog maar de goede dingen eet, vooral vet - en ben nu weer een kilotje afgevallen. Dus daar ben ik best blij mee. Mijn twijfels van de afgelopen week, m.b.t. o.a. de roomboter zijn helemaal verdwenen - gelukkig maar ;-)

Th.
 
Diete 031 Heb je nog Adrenal in huis? Lijkt me dat je dat nog eens gaat proberen.
Die temp is niet denderend. oftewel, erreegg laag. Rust (als dat kan) is goed voor je.
Wat betreft de zoetigheid, ik merk dat ik het gewoon niet in huis moet nemen en tijdens het boodschappen doen me niet moet laten verleiden. Eventueel wat noten een worteltje kan ook.
Wel merk ik dat ik heel erg geniet smorgens van mijn crackertje met dik roomboter en ei bv, daar kan geen taartje meer tegenop. Dus hou vol.
 
Jemig, dat zijn wel erg lage temperaturen. Hoe meet je de temperatuur? Onder je tong? Digitale thermometer?

Pas als je een aantal dagen achter elkaar 3x per dag je temperatuur opneemt (3, 6 en 9 uur na opstaan) en dat middelt, zie je hoeveel die gemiddeldes van dag tot dag schommelen. Dat geeft een indicatie over hoe je bijnieren er aan toe zijn.

Als de temperatuur klopt, heb je sowieso een schildklierprobleem lijkt me. Maar als je bijnieren ook support nodig hebben, dan moet je normaal gesproken eerst je bijnieren aanpakken. Bij mij ging m'n temperatuur wat omhoog toen ik m'n bijnieren ging ondersteunen met adrenal cortex. Die van Thorne vind ik het krachtigst.

Om zeker te weten dat het niet aan je thermometer ligt, zou ik een 2e thermometer aanschaffen (digitale, zijn niet duur) en onder je tong meten ermee.

Mark
 
Ik heb 2 verschillende thermometers, een ouderwetse destijds speciaal aangeschaft en een digitale. Wat betreft de metingen (speciaal uitgeprobeerd) maakte het niet uit. Ik denk niet dat het aan haar t.meter ligt, ze voelt zich zo slecht dat die lage waardes mij niet verbazen.
 
@ Liesje: afgelopen donderdag heb ik gelijk weer adrenanorm besteld en gelukkig kwam die net voor het weekend, dus gelijk weer begonnen. Vanmiddag voelde ik me opeens qua energie wat beter worden. Vond ik al heel prettig om te ervaren. Ik neem zeker de tijd om m'n rust te nemen. Sliep afgelopen nacht ook best lang. Gelukkig ben ik zo consequent geworden, dat ik voor mijn doen, ook redelijk op tijd naar bed ga. En voor wat de zoetigheid betreft: die schappen kom ik nauwelijks nog. Alleen als we visite krijgen, wil ik nog wat in huis hebben en anders niet. Maar ik ben inmiddels ook zo gewend om geen zoet te eten, dat zelfs de sole me al zoet smaakte, toen ik afgelopen week een keer weer bitterzout had gebruikt.
@ 100%leven: we hebben voor de zekerheid 2 thermometers, digitaal en die geven 3/10 graad verschil aan. Ik houd me maar aan de hoogste meting. Ik meet trouwens onder de oksel, ik dacht dat dat ook het beste was (?).

Th.
 
De temperatuur onder de oksel is meestal zo'n 0,5 tot 1,0 graad lager dan je lichaamstemperatuur. Staat ook vaak in de handleiding van de thermometers. Probeer maar eens onder je tong, en kijk of je een hogere temperatuur krijgt.

Mark
 
Op het moment, dat ik weer temperatuurde en nu onder de tong, wist ik weer, dat ik dat de vorige keer ook zo deed. Met mijn geheugen (en ook concentratie) gaat het ook niet geweldig. Maar gelukkig was de temp. nu 36.4. In ieder geval 7/10 hoger dan onder mijn oksel. Best wel opgelucht. Ik heb de andere metingen ook naar boven bijgetrokken, maar nu maar zorgen dat ik de komende tijd op de juiste manier consequent ga meten. De temp. vandaag was dus (de eerste 2 naar boven bijgetrokken): 35.7, 35.8, 36.4. Valt dus wel een beetje mee, toch? Bedankt voor het meedenken!

Th.
 
Kijk, dat scheelt ;-)
Nog steeds laag, maar niet onderkoeld.

Nu even een tijdje volhouden met dat meten, dan moet er wel wat duidelijk worden.

Mark
 
Het temperaturen ben ik mee opgehouden. Voor nu. Ik vergeet het continu, ik word er gek van. Maar misschien pak ik dat later weer op. Ik ben me nu vooral aan het focussen om de juiste voeding en supplementen voor mijn bijnieren en schildklier te nemen. Momenteel is dat: vitamine C (ascorbinezuur), magnesium citraat, bijnierextract (AOV), kelptabletjes van de Tuinen en B12 (powerpakket op advies van Sundancer).
Nu zit ik eraan te denken, om de kelptabletten te vervangen door jodium. Is dat een goed idee? En welke is dan ook alweer het beste?

Thineke
 
Neem je wel selenium voor je schildklier? Zeker als je jodium neemt, heeft je lichaam dat nodig.

Voor jodium kun je Lugol's nemen, maar dat zou ik wel verdunnen, zeker als je bijnieren nog niet goed functioneren. Ik neem het maar 1x per week en dan nog moet ik flink verdunnen, anders krijg ik een opgejaagd gevoel en ben ik uitgeput.

Voor iedereen anders, maar wel goed om in de gaten te houden.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.614
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan