Opnieuw voorstellen Celticmyst

Gisteren bij mijn zogenaamde vriend langsgeweest.

Dit was geen succes.
Hij bleef uiteraard aandringen op de 1,5 meter afstand...

maar het spanningsveld was nogal hoog. Toen ik over een lichamelijke kwaal begon ontaarde het in een scheldpartij naar mijn adres.
Dat was niet leuk. We hebben nog wel gemusiceerd.. maar verder ontbreekt het hem aan empathie. Al meerdere mensen hebben mij geadviseerd niet meer met hem om te gaan maarja.. "het kan vrouwen niet waanzinnig genoeg of ze vallen ervoor".. dat bleek maar weer. Toch ben ik er nu helemaal klaar mee. Zelfs voor de corona hield hij mij al een beetje af en nu, geloof het of niet, gebruikt hij als het ware de corona om mij van zich af te houden. Een vriendin vroeg al of hij niet gewoon homo is??? Hij praat wel veel over 'n maat van hem ook op een seksuele manier..

ik stop maar met hem te analyseren.. heb even genoeg aan mijzelf nu. Dat het hem aan empathie ontbreekt is duidelijk.

Het maakt niet uit. Trekken aan een dood paard heeft nooit zin.
Jensen noemt dit de bruikbare idioten.

Gelukkig zijn er ook andere mensen op de wereld.
 
Romagi de tandarts had dus alleen maar gepolijst vorige keer (€40, wordt vergoed).
Terwijl ik verrek vd pijn..
Ben er momenteel echt heel erg ziek van! Had 't gevoel dat ze ook niet echt 'n oplossing wist maar nu toch weer gaat kijken... het trekkende gevoel in de tanden kon ze wel beamen..

Maar ik heb nu nog heel weinig over van wat vergoed wordt dat moet ik sowieso straks zelf gaan betalen.

Het is dus geen bio-tandarts. Er zit er wel eentje in Hoorn die ik aangeschreven heb.
Die vraagt
intake gesprek € 104,95 (C28) en wellicht nog foto’s 2x € 16,33 (X10), 1x €69,97(X21).

Dat is wel erg duur bedacht ik mij.

De gewone tandarts vult overigens met keramiek dat schijnt dan weer geen bpa te bevatten.

Dus wellicht eerst maar woensdag weer naar mijn eigen tandarts.
Het trekt echt de pijn, word er zo moe van... ik mis ook een klein stukje van een tand trouwens; echt ik hoop dat dit opgelost gaat worden.
 
Als glazuur beschadigd is is de onderliggende zenuw dan misschien ook beschadigd. Kan ze op de een of andere manier testen behalve foto.s bv iets kouds er tegenaan houden. Een kleine zenuwschade - als die er zou zijn - is dan misschien niet op foto,s te zien. Dan zou ze op haar eigen gevoel moeten afgaan en alsnog een zenuwbehandeling moeten doen bijv.
Ik verzin maar wat. Een kwestie van logisch denken. is de pijn aan 1 tand? voelt het als zenuw?
Of voelt het alsof je kaak uit balans is?
Wat betreft kosten, je hebt een tandarts-verzekering?
Ik heb zelf geen verz. alles zelf. echter, als je een bel.form invult kunnen dit soort kosten worden afgetrokken.
Ik vul in via mijn comp. en de computer rekent het zelf verder uit. Misschien heb je gedurende het jaar nog meer zorgkosten.
Ik heb laatst uitgerekend mijn aanvullende verz. (geen tandarts) betaalde in totaal 200,- uit.
Maar daar heb ik dan zelf van betaald bv 150 of 160,-. Dat betekent dat je dan 50, of 40 euro verdient aan zo,n verzekering.
 
Heb je al eens een pijnstiller geprobeerd? Gewoon om te zien wat dat doet voor je gebit.
 
De pijnstiller gisteren genomen en ook kangenwater gedronken.
Goddank was het dragelijk.

Ook het drinken van alcohol versterkt bruxisme in de nacht heb ik gemerkt. Maar ook stress wat ik de laatste maand heel veel had versterkt die druk op mijn gebit.

Ik heb gsiterenavond wat gezongen/gitaargespeeld/inderdaad een pijnstiller/kangenwater.
Iets meer rust, en ik heb minder een klemmend gevoel gehad in de nacht.

Ik heb wel wat last hoor van de voortanden nu.
Natuurlijk is het nog niet in orde.

Maar alle beetjes helpen ;)

Sowieso - even los vd tanden, echt 'n rotmaand gehad.
Wel fijn dat ik de muziek weer een beetje op kan pakken.
 
Zit je dan in je eentje te zingen en spelen of met anderen.
Ik heb zelf een accordeon, en speel heel redelijk. Als kind al begonnen met lessen (wel amateur gebleven) en in orkesten meegespeeld. Sinds 10 jaar geleden (darmklachten) amper nog gespeeld maar dit verleer ik niet.
Ik was weer met een orkest begonnen maar ga het weer afzeggen. Ik kan mijn darmen niet voor 100% vertrouwen, moest laatst rennen terwijl ik zat te spelen tijdens een repetitie avond. Als er een concert is kan ik dat niet hebben. Ik ben ook duizelig en voel me het beste als ik gewoon rustig thuis ben. Ik kan wel alles zelf doen, geen hulp in huis nodig.
Gisteren een aardbeien-taart gemaakt omdat de kinderen kwamen koffie drinken. Mazzel met de zon op het balkon. Maar vandaag darmen weer van streek. ik denk van de gluten en moest ik de pedicure afzeggen.
Het restant heb ik in de vriezer gezet, als het van de gluten is zou ik volgende week weer klachten moeten hebben als ik de koek weer eet. Als ik voor mezelf bak neem ik geen tarwemeel.
Goed idee om muziek te maken, ga ik ook maar doen straks. Al met al zit ik nooit in de put. Ik heb veel te veel te lezen hier, ha ha
 
hoi hoi

ik musiceer de laatste tijd vaak met anderen.
Afgelopen keer was dat met die 'vriend', we performden the Streets of London

iets te snel, maar kreeg wel leuke complimentjes van mensen

Ik vind het wel leuk om met hem te musiceren...

wat gaaf dat je een accordeon hebt!
Klote van die darmklachten zeg.

Kan idd van gluten komen hoor! Toevallig ging er vandaag iets door mijn hoofd.
Ja in deze coronatijd hebben we tijd om dingen te overdenken.
Toen ik in de 20 was, voor de zoveelste keer begonnen met proberen mijn studie voor te zetten...
Ik herinner me die dag op de Universiteit (studie Engelse taal en cultuur):
Ik had zo'n buikpijn, ik moest ziek naar huis. Gluten, bedenk ik mij achteraf.
Het was superheftig.

Tegenwoordig eet ik soms wel gluten maar altijd met roomboter erbij. Dat helpt wel.

Stress kan ook erbij komen.

Fijn dat je nooit in de put zit. Ik zat eigenlijk 3 jaar lang ook niet in de put. Had veel vrijwilligerswerk. Het ging GOED. Ik heb een ruzie gehad met de coordinator van mijn vrijwilligerswerk, hij deed enorm onredelijk. HIj had een nieuw computersysteem ingevoerd waar ik niet mee om kon gaan. ik gaf dat aan en toen zei hij dat mijn gedrag niet goed was. Dat was een trigger. Ik ben toen opgestapt, ik was er zo klaar mee (het was een opeenstapeling haha).

Daarna begonnen de problemen pech na pech.

Zo bizar..

Nu is mijn gebit en kaak het belangrijkste. Ik was bij een head and neck fysio , daar heb ik weinig aan, dat heb ik even stopgezet.

Even kijken wat de tandarts kan betekenen.

Maar even wat anders: ik had mijn ouders gebeld, daar heb ik echt heel weinig aan. Het is altijd hetzelfde eigenlijk. Zij zitten op een ander level. Morgen is mijn moeder trouwens jarig. Had wel een cadeautje gekocht.

Ik hoop dat die tandarts niet te duur is, ben bijna door mijn vergoeding heen. Hoop dat ze de klachten kan verhelpen ik houd hoop.

En wat betreft jou: hoop dat je weer kan gaan musiceren.

 
ps:

Ik lees de laatste dagen minder over Q-anon..
op enerlij moment werd het me teveel. Meer met de muziek bezig doet wel goed.

 
Beste liz1985,
Zoals ik je berichten lees heb je nogal veel voor de 'kiezen' gehad, je buik ergens helemaal vol van hebt en je tanden in iets vastgebeten.
Oplossing
1 Bijt eens van je af! (kaken stijf op elkaar houden)
2 Leef niet teveel op emoties
3 Weest eerlijk tegen jezelf
4 En laat het verleden los.
 
1) de kaken zijn sinds de beet op de vork echt heel pijnlijk dus dat is geen goed idee
2) okee
3) okee
4) zal het proberen

Toch zijn de tanden best verzwakt (zichtbaar) en wil ik vrijdag naar 'n biotandarts
 
liz1985:
Toch zijn de tanden best verzwakt (zichtbaar) en wil ik vrijdag naar ‘n biotandarts

Ken je Weston A Price?
Het is goed om naar een biotandarts te gaan, maar bekijk ook je voedingspatroon.
Vaak komen tandproblemen door:
A. Voeding
B. Psychische oorzaken (niet verwerken van emoties, het niet durven vertellen van hoe je je voelt 'kiezen op elkaar houden', of ergens over malen: tandknarsen.)
Als je je emoties weet te uiten, goed op weet te kauwen en te verteren, dus harmonieus omgaat met je energie (voeding) dan gaat het lichaam in een genezings-modus. Je kan dan even meer klachten hebben, maar dat hoort erbij. Medicatie zou ik zelf niet gebruiken, misschien CBD 5%.
Mond spoelen met een mix van natriumbicarbonaat en kamille kan goed helpen.

Frits
 
liz1985:
sinds de beet op de vork echt heel pijnlijk dus dat is geen goed idee


Sorry ik bedoelde figuurlijk, dus dat je je niet uit over wat je dwars zit of irriteert.

Excus,

Frits
 
Ken je Weston A Price?
Het is goed om naar een biotandarts te gaan, maar bekijk ook je voedingspatroon.
Vaak komen tandproblemen door:
A. Voeding
B. Psychische oorzaken (niet verwerken van emoties, het niet durven vertellen van hoe je je voelt ‘kiezen op elkaar houden’, of ergens over malen: tandknarsen.)
Als je je emoties weet te uiten, goed op weet te kauwen en te verteren, dus harmonieus omgaat met je energie (voeding) dan gaat het lichaam in een genezings-modus. Je kan dan even meer klachten hebben, maar dat hoort erbij. Medicatie zou ik zelf niet gebruiken, misschien CBD 5%.
Mond spoelen met een mix van natriumbicarbonaat en kamille kan goed helpen.

Frits

In dit geval geef ik je geen gelijk.
Ik heb op iets hards gebeten en er zijn zichtbaar breukjes ontstaan in de tanden. Dat trekt de hele dag.
Daarnaast is de kaak krakende geluiden gaan geven

Daarvoor had ik hier helemaal nooit last van. Dus het is door een ongeval gekomen.

Daarnaast heeft mijn tandarts een toch al aangetaste tand nu bijgevijlt (gepolijst) waardoor er duidelijk een hoek uit is (nog minder tandoppervla)- geen biotandarts - en enorm slordig en voelt supervervelend.

in dit geval komt het niet door emoties!
En een rare vieze smaak in de mond. Er is ook speling ontstaan in de tanden.

Ik kan dit niet zelf oplossen.

Tanden die aangetast zijn en deze problemen hebben (beweeglijk in de mond, barstjes, pijnlijk) genezen niet.

DUs in dit geval al die middeltjes, gaan niet meer helpen.

Woensdag wilde mijn eigen tandarts er evt wel een vullinkje opzetten, maar twijfel of ik dat nu wel moet doen.
Vrijdag zou ik naar de biotandarts kunnen ('tpakhuis in Hoorn) geen idee of dit een goede is. Zij wil foto's maken een mondonderzoek en kijken wat er ad hand is

dat kost sowieso al 210 euro.

Dus ja dat is het verhaal nu.
 
Ik zat net even op de site van Zechsal te kijken. Wellicht is dit een oplossing. Kan je ook je tanden mee poetsen. Maakt tandvlees en glazuur sterker. En als de gel te duur is, misschien de olie bestellen en daar zelf wat zetmeel aan toe voegen? recept heb ik helaas niet voor je maar dat lijkt me een kwestie van uitproberen.



In het ergste geval moet je aan een kunstgebit.?



https://www.zechsal.nl/zechsal-originals/magnesium-gel.html
 
Dank je! Ik heb nog wel van die gel maar dan van vitacura.

Ik weet niet wat het 'ergste' geval zou zijn.



Ik heb vrijdag een afspraak gemaakt bij een andere tandarts.

Er zit ook pijn onder de tanden en kiezen en in de tanden en kiezen (en ook de kaak).



Het is een heel scala. Ze moeten het maar goed uitzoeken daar.
 
Zou ook nog kunnen dat je kaak (gewricht) uit balans is en dat de pijn doortrekt in je hele mond. .

 
Hey Romagi



ja dat ook. Het is EN EN.  Ik probeer sowieso rustig te blijven. Positief te denken.

IK heb een afspraak met een osteopaat. Volgende week woensdag. Moet alleen nog even informeren over de vergoeding.



Ik denk dat het zaak is dat ik nu wel ontspannende dingen doe, en niet denk aan rampscenario's, dat gaat de genezing niet ten goede komen!



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.001
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan