oplossingen voor hypoglycemieproblemen

ruud

New member
Ik wil graag zonder koolhydraten kunnen, maar ik kan het echt nog niet en ik ben erachter dat ik het ook echt niet moet willen want ik word bruut afgestraft met noodgedwongen nachtbraken (tussen 1 en 3) en met suikerspiegelproblemen van heel nare gevoelens soms overdag als ik een tijdje niet gegeten heb.

De volgende 2 oplossingen helpen mij de dag en de nacht doorkomen zonder al te veel hypoproblemen:

1. vlak voor het slapen gaan een koolhydratenhap (word ik niet wakker tussen 1 en 3);

2. door de dag heen toch iets van koolhydraten eten (anders word ik echt onwel) en het hoeft niet eens veel te zijn vergeleken bij wat ik vroeger aan koolhydraten at.

 
(toch nog wakker geworden tussen 1 en 3, dit keer ligt het aan mijn buurvrouw die ws stokdoof is omdat haar tv knoeperd hard aanstaat)

3. stress mijden omdat bij bijnieruitputting de hypoglycemie gevoed wordt;

4. op / rond bepaalde tijdstippen eten: voor 10 uur, rond 11:30 uur, tussen 14 en 15 uur (om cortisoldip rond 16 uur te voorkomen / af te vlakken) en tussen 17 u en 18 u eten (daarna best niet meer, slechts nog vlak voor slapen gaan iets om nachtelijke suikerschommelingen zoveel mogelijk tegen te gaan);

5. geen suiker, zetmeel (al helemaal geen witmeelproducten) en verder candidavrij dieet;

6. lever detoxen bijv met citroen/knoflook/gember/cumanda/olijfolie en water.

 
Dorien,

Het klinkt alsof jij goed bezig bent! Je mag van geluk spreken dat je lichaam je zo zwaar afstraft, want menigeen loopt rond met een schommelende bloedsuikerspiegel en merkt er nagenoeg niks van, behalve wat kleine symptomen zoals wat hoofdpijn, steken in de zij, hier en daar wat vergeetachtigheid, soms misschien wat duizelig en misschien zelfs ook af en toe wat misselijk. Niets echter wat erg genoeg is om maatregelen te nemen. Jij hebt dat wel.

Ik had dat ook. Het is de reden geweest waarom ik mezelf uiteindelijk bij kop en kont heb gepakt op 38-jarige leeftijd en waarom ik nu zonder enige vorm van hypoglykemie of hyperinsulinemie hier zit te schrijven. Ik heb bijv. behalve groene thee verder nog geen hap op, omdat mijn maaltijden zo voedzaam zijn dat ik 's ochtends heel vaak niet hoef te eten. Daar hoefde ik vroeger niet aan te beginnen, dan liep ik de rest van de dag achter de feiten aan!

Mike

 
[/i]slechts nog vlak voor slapen gaan iets om nachtelijke suikerschommelingen zoveel mogelijk tegen te gaan);

En wat neem je dan bijvoorbeeld zo vlak voor het slapen?

 
@ Ikke: Boterham pindakaas! (dat nam ik gisteren...)

Eerder nam ik 4 paranoten, maar dat bleek niet genoeg.

 
oke, Heb er zelf altijd veel moeite mee gehad om nog voor het slapen iets te eten (angst om hiervan aan te komen), nu is die angst minder en neem ik ook nog weleens iets. Ik merk dat ik langer slaap (tot de wekker) dat heb ik nog nooit zo gehad. Ook kan ik langer zonder eten 's ochtends.. eerder had ik altijd behoorlijk trek en moest ik snel wat nemen!

Als ik nog iets neem is dit wel altijd iets 'veiligs' zoals een restje roerbak van die avond ofzo..

 
Quote:
Ik merk dat ik langer slaap (tot de wekker) dat heb ik nog nooit zo gehad. Ook kan ik langer zonder eten 's ochtends.. eerder had ik altijd behoorlijk trek en moest ik snel wat nemen!


Klinkt alsof er bij jou iets goed aan het gaan is ikke!

 
Ikke,

Zie je het patroon? Je nam eerst niets te eten voor het slapen gaan en kon niet doorslapen en nu je wel voor het slapen gaan iets eet kun je wel doorslapen. Eerst werd je ook extreem hongerig wakker en nu niet. M.a.w. je bloedsuikerspiegel was instabiel gedurende het vasten van de nacht en dat was een dusdanige stresssituatie dat je er wakker van werd (bijnieren-adrenaline-onrust-alertheid). Opnieuw die koolhydraten die rust geven aan de bijnieren, zeker voor het slapen gaan.

Mike

 
Op het moment dat ik mijn koolhydraten minder wordt ik ook zeer moe. Mijn hele lijf wordt zwaar en denken gaat moeilijk. Na een paar dagen ben ik echt niet vooruit te branden. Moet echt opletten dat ik zeker 100 gram koolhydraten per dag eet.

1 voordeel is wel, ik slaap als een blok. Een hele diepe slaap zonder ook maar 1 x wakker te worden. Echter 's morgens voelt het alsof ik de hele nacht gewerkt heb, oftewel ik word totaal niet uitgerust wakker.

Het is niet zo dat ik erg veel honger heb als ik wakker wordt.

Mijn vraag: komt die vermoeidheid dan toch door te weinig koolhydraten of is er iets anders wat mee speelt?

 
Gifvrij: wat jij beschrijft ken ik ook van nog verder in mijn tijd terug in die zin dat ik toen wel koolhydraten at en dat zelf niet bewust als een probleem ervoer.

Te diep slapen is denk ik ook een teken aan de wand (de vraag is waarvan) en het is dat jij er nu over begint in relatie tot koolhydratenverbranding en prediabetes, anders had ik de link niet gelegd, dank daarvoor!

Jij hebt niets aan mijn reactie denk ik.

Je vraag blijft in elk geval staan.

Ik heb zelf in elk geval een verstoorde suikerspiegel, maar overigens zijn bij mij nu de hypoglycemieschommelingen aan het weggaan!

Het was bij mij echt verschrikkelijk dat ik gewoon een ontzettend gevoel akelig kreeg van of ik aan het stikken was soms, maar dan zonder te stikken als ik niet gegeten had.

Jippie (dat ik het nu niet meer heb).

Ik eet helemaal geen brood meer zelfs.

Dus waar je nu last van hebt hoeft niet zo te blijven.

Wat ik begrepen heb, van mensen die ook de infectie had/hebben die ik ook had/heb: de ziekte van lyme: is dat als zij de infectie gaan aanpakken dat dan ook de insulineresistentieproblemen eerst erger worden.

In elk geval weet ik dat van het kruid samento.

Misschien is dat bij jou nu ook het geval: dat je juist verergerde problemen krijgt gifvrij doordat je ook zuurstoftherapie toepast op jezelf (h2o2) bijv, of door meer vet te eten, krijg je ook meer zuurstof in je lijf (als ik het van Mike begrepen heb): werkt ook antibiotisch uit op je lichaam en word je zelfs nog gevoeliger tijdelijk voor insulineproblemen in je lijf.

Het zou mij niets verbazen als het zo is in elk geval.

Een arts die ik ken die bekend is met de ziekte van lyme die benadrukt ergens ook dat hij door de infectie aan te pakken, gelijk ook de insulineresistentie aanpakt: wat ik op zich wel opmerkelijk vind: https://www.fatsforum.nl/topic/niacin-flush-en-insulineresistentie

Hij doet het met niacine: die twee vliegen in 1 klap: ik heb zelf nooit niacine apart ingenomen.

Ik neem gewoon biergist steevast al 2 jaar lang trouw elke dag in, en daar zit ook niacine in.

Maar niacine zit denk ik ook zeker in veel dingen die je eet in een gemiddelde Weston Price-maaltijd.

 
Gif-vrij, hoe bekend ben jij met het bijnieruitputtingverhaal? Doe je daar iets mee? En je klachten bij het minderen van koolhydraten wijzen denk ik op instabiele en te lage bloedsuiker. Je bent nog lang niet in vetverbranding dus je hebt het gewoonweg nog nodig, ook gezien je bijnieren, lijkt me.

Ik tuin er ook iedere keer weer in en minder 'heel stoer' met kh tot een punt waarop ik naar een zak chips hunker en mezelf keihard weer tegenkom. De gewoonte om geen rijst of quinoa oid te eten is zo ingesleten dat ik mezelf er iedere keer opnieuw aan moet herinneren, meestal nadat ik mezelf bij het chipsschap vandaan heb moet slepen.. :roll:

Hilda

 
@lievergezond en @corneliahz

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het eens bij gaan houden wanneer ik deze klachten wel/niet heb. Toevallig gisterenavond heerlijk bij een strandtentje gegeten en natuurlijk gezondigd. Daarnaast ook nog later naar bed dan normaal. Resultaat: een minder diepe slaap en ondanks de kleine 7 uur slaap redelijk fit op.

Waarschijnlijk ga ik dan toch te laag in mijn koolhydraten en is 100 gr. per dag voor mij nu nog te weinig. Hier baal ik eigenlijk wel van want bij mij werkt het als volgt: hoe meer koolhydraten ik eet, des te moeilijker vind ik het om niet te gaan snaaien. Het niet eten van koolhydraten vind ik totaal niet moeilijk, wordt er alleen zo moe van. Echter ik heb dan totaal geen behoefte aan snaaien wat ideaal is.

Daarnaast heb ik nog iets opgemerkt. Na mijn etentje gisterenavond had ik bij thuiskomst ontzettend veel behoefte aan koele (drink)producten. Heb direct een halve liter koude kefir op maar naar mijn gevoel kon ik nog wel een liter op.

Vanmorgen had ik dat gevoel ook weer. Voel ook direct weer een soort hitte in mijn lijf.

En ja, dan de bijnieren. Ik doe er op dit moment niets mee. Heb het ebook over bijnieruitputting wel gelezen. Ik herken er zeker dingen in, maar heeft iedereen dat niet? Omdat er niet 1 punt duidelijk voor mij uitsprong heb ik het voor mij nog niet serieus genomen. Maar misschien moet ik dat juist wel doen, als ik in de meeste punten wel een beetje herkenning heb, is dat in zijn totaliteit ook veel.

 
Quote:
Ik herken er zeker dingen in, maar heeft iedereen dat niet?



Maar als iedereen dat heeft, betekent dat dan toch niet dat jij er niets aan hoeft te doen.

Zo van: iedereen heeft het dus is het niet erg en hoeft het niet behandeld te worden?

Als jij een aantal punten herkent uit het boek en je gaat het aanpakken los je misschien wel meer klachten op dan je zou denken.

Lia

 
Bovendien noem ik in mijn ebook over bijnieruitputting dit niet voor niets de 'stille, luidruchtige epidemie'. Iedereen heeft het, maar niemand beseft het! We zijn allemaal suikerverbranders, dus we hebben allemaal een instabiele bloedsuiker- en hormoonspiegel, zo simpel is het.

Mike

 
Ik(10 weken wapf) lees over snachts wakker worden door bloedsuikerschommelingen. Ik vraag me af hoe je je dan voelt want ik heb zelf bijna elke nacht zo, n 10 minuten een onrustig gevoel in de maagstreek 5cm onder het borstbeen , wat je het best kan vergelijken met het rare gevoel van rusteloze benen.

Zou het met gebruik van H2O2 te maken kunnen hebben waar ik elk er dag 1 druppel 3% meer van neem. 24 op moment v schrijven.

 
hoi Johnny, ik heb een drukkend gevoel in mijn maagstreek al sinds 2007. Toen wist ik nog niet eens wat h202 was. Dit gevoel heb ik altijd, in mindere of meerdere mate. Geen idee of jij het ook hebt.

Dit drukgevoel maakt mij snachts niet wakker, soms wel andere dingen: bijv. als ik niet goed verteer, als ik savonds te veel gegeten heb.

Mijn nieuwste oplossingen in elk geval voor hypoglycemieproblemen:

1. buteyko-ademhaling

2. etherische korianderolie

3. etherische geraniumolie

4. koolhydraatarm en gezond vetrijke voeding

5. ozontherapie

6. in retrospect hielp het mij ook gericht de lyme te behandelen met kruiden omdat die een (pre-)diabetisch effect heeft op het lichaam.

 
Voor hypoglycemieproblemen (sinds ca. 1995) heb ik ook van alles en nog wat gezocht. Waar ik momenteel het meest baat bij heb:

  • Glutenvrij (zoveel mogelijk)

  • Meer verzadigde vetten voor energie

  • Adrenal complex

  • Adrenal Assist

  • Raw glandular support (waar onder andere pancreas in zit)

  • Psyllium vezels

  • Heel weinig caffeine, maar net genoeg (zonder red ik het gewoon niet)

  • Magnesium, magnesium, magnesium

Mijn weg is dus al heel lang geweest, maar het afgelopen jaar is er eindelijk progressie. Zelfs afgelopen vakantie (12 dagen zonder supplementen!) ging het gewoon bijster goed terwijl ik mijn ritme ook nog eens niet kon houden.

 
Dank voor je reactie Lievergezond.

Wanneer ik me concentreer op de buikademhaling merk ik dat het wat rustiger wordt.Ik slaap ook vrij snel weer in.

Druk ervaar ik overigens niet en omdat de lever en ook alvleesklier in de buurt liggen dacht ik dat het onrustige gevoel misschien daarmee te maken zou kunnen hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan