oorlog tegen de boer



Lantaarnpalen beschilderd in de Krimpenerwaard, provincie niet blij​

Tientallen lantaarnpalen langs provinciale wegen in de Krimpenerwaard zijn de afgelopen dagen beschilderd met de kleuren blauw-wit-rood. De actie volgt op het weghalen van de protestvlaggen van de boeren in opdracht van de provincie.

Ook haaientanden op het wegdek zijn met verf bewerkt. De provincie Zuid-Holland baalt. ,,We vinden dit geen leuke vorm van protest. De haaientanden worden met voorrang schoongemaakt, omdat die nu voor verwarring kunnen zorgen. Later verwijderen we ook de verf op de lantaarnpalen”, aldus woordvoerder Sven Butter.
 
Zebrapaden in regenboogkleuren mogen natuurlijk wel..dan telt verwarring niet

 
Keuringsdienst van Waarheid, 3 juli 2022

De boeren doen, wat alle Nederlanders al lang hadden moeten doen: "Nee" zeggen tegen deze regering. Deze verzonnen crisis gaat niet over stikstof. Ook niet over de natuur. De boeren moeten onteigend worden teneinde een heel andere agenda door te kunnen drukken.

Wie nu de boeren niet steunt...
 
Van Farmers4All op Facebook

Wat er nu allemaal in Nederland gaande is raakt niet alleen de Boeren, maar heeft gevolgen voor iedereen...

Een muisje keek door een scheur in een muur hoe een boer en zijn vrouw een pakketje openden. De muis vroeg zichzelf af: zal dit pakketje iets lekkers bevatten?

Maar hij schrok toen hij zag dat er een muizenval uit het pakketje tevoorschijn kwam.
Hij trok zich terug vanuit de boerderij om de boerderijdieren te waarschuwen.

Er is een muizenval!
Er is een muizenval in de boerderij!!!
De kip kakelde en krabte zichzelf op haar hoofd en zei: "meneer muis, ik begrijp dat dit voor u een ernstige situatie is maar het heeft geen gevolgen voor mij. Ik kan me er niet druk over maken."

Het muisje draaide zich om en zei tegen het varken: er is een muizenval! Er is een muizenval in de boerderij!!!
Hoewel het varken begrip had voor het gevaar voor het muisje, zei hij: "ik vind het heel erg voor u, meneer muis, maar ik kan niets anders voor u doen dan voor u te bidden.
Ik verzeker u dat ik voor u zal bidden."

Toen ging de muis naar de koe en zei: "er is een muizenval! Er is een muizenval in de boerderij!!!"
De koe zei: "wauw!
Maar dat heeft toch niets met mij te maken?"

De muis keerde verslagen, met gebogen hoofd terug naar de boerderij waar hij zijn woonplekje heeft om de muizenval opnieuw onder ogen te komen.

De nacht trad in en in deze zelfde nacht was er een harde klap te horen in de boerderij. Het was het geluid van de muizenval dat zijn prooi ving.

De boerenvrouw rende er naar toe om te zien of de muis gedood was.
Omdat het nacht was, zag ze niet direct dat er een giftige slang in de muizenval vast zat met zijn staart.

De slang beet de boerenvrouw.
De boerenvrouw kreeg extreem hoge koorts.

Zoals toen de gewoonte was, werd een koorts behandeld met een vers gemaakte kippensoep. De boer greep zijn kip om daarmee de soep te bereiden.

Maar de koorts hield aan dus vroeg de boer aan familie, vrienden en buren om 24 uur per dag op de boerderij aanwezig te zijn en over zijn vrouw te waken. Om al deze mensen te eten te geven, besloot hij zijn varken te slachten.

De boerenvrouw werd niet beter en stierf na twee dagen. Het gehele dorp kwam naar de begrafenis en om al deze mensen van voedsel te voorzien, slachtte hij zijn koe.

En het muisje?
Het muisje zag de gehele situatie met groot verdriet aan vanuit zijn kleine woonplekje in de boerderij...

299480111_6024435380918731_1429561356021215403_n.jpg
 

Een veertigjarige boer uit de gemeente Oost Gelre heeft donderdag zestig dagen celstraf gekregen voor het organiseren van een boerenprotest op de A18 bij Westendorp eind vorige maand. Hierbij werd de snelweg geblokkeerd en is afval gedumpt.


De man kreeg daarnaast een werkstraf van honderd uur opgelegd van de politierechter in Arnhem. Van de 60 dagen celstraf zijn er 56 dagen voorwaardelijk. Omdat de man al zeker vier dagen in voorarrest heeft gezeten, hoeft hij niet terug de cel in. Het Openbaar Ministerie eiste eerder op de dag een celstraf van vier maanden, waarvan twee voorwaardelijk.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.672
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan