Ook even voorstellen - Pommetje

Die ga ik dan ook meenemen!

Nu staat mijn leverworst in de oven. Niet helemaal goed getimed, want het is pas om kwart voor elf klaar, maar mijn vriend maakt het af en zet het in de koelkast. Kan ik toch op tijd naar bed.

 
Pfff, hebben jullie dat ook? Dat je als je iets moet doen en het lukt niet helemaal van slag kan zijn? Een brood of leverworst bakken kost me zoveel stress. Dan baal ik zo van mezelf! En echt, ik probeer het te accepteren, maar dat wil nog niet zo.

Dus vanmorgen toen de leverworst uit de koelkast en uit zijn houder moest ging het helemaal mis. Die vieze smurrie om die worst was uit de houder gelopen, dus dat voelde vies en toen schoot ik in de stress. Ik heb ff lekker een potje zitten brullen en daarna ging het wel weer wat beter.

Mijn lijf voelt een stuk beter sinds ik anders eet, maar mijn vermoeidheid en mijn korte lontje voelen nog steeds hetzelfde. Ik hoop maar dat ik daar ook snel verbetering in ga merken.

Straks even bellen naar Hoogerheide of ze daar rauwe melk verkopen, dan vraag ik of mijn collega dat voor me mee neemt.

Vanmorgen ontbeten met een grote bak yoghurt met een flinke scheut slagroom, kaneel en chiazaden (lijnzaadolie vergeten)

In mijn tas zitten 3 eieren, 4 plakken zelfgemaakte leverworst, voor 2 boterhammen geitenkaas, rookvlees, roomboter in een pot en 1 glutenvrije boterham. Daar moet ik het toch wel op doen vandaag he?

Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet, iemand tips? Ik heb nog courgette, prei, pompoen, wortel, klein beetje bloemkool en bataat liggen. ;-)

 
pommetje, niet echt erg dat je de lijnzaadolie bent vergeten. Gewoon altijd vergeten dat is beter. Er is vast al een topic over even googlen waarom niet.

 
hey Pommetje,

ik zou nasi (basmatirijst) maken, lekker met spekkies, prei, wortel, bloemkool,ui en eieren erbij gebakken in goed roomboter..

en chiazaad zit toch fytinezuur in?

 
Als je boodschappen gaat doen op de Beukenhof, neem dan cash geld mee. De komende week, twee weken zijn er werkzaamheden in de buurt waardoor de pinautomaat t niet doet.

Ga je dat allemaal eten tussen het ontbijt en avondeten? Klinkt lekker, maar t zou mij veel te veel zijn. Smakelijk!

 
Ja Marijan, ik heb even gezocht en je hebt gelijk, er zit fytinezuur in chiazaden, dus daar stop ik maar mee dan... Pfff, het is wel een gezoek he?

Maaruhh, jou nasi is een goed idee, ik heb alleen geen spekkies en in de winkel zit in alle verpakking E-nummers in de spek, dus dat wordt lastig.

En Alexandra, bedankt voor de tip, ik zal zorgen dat ik genoeg geld bij me heb.

Ik weet nog niet of ik alles opeet, maar ik ben altijd bang dat ik te weinig bij me heb. En ik heb de laatste dagen vrij veel honger. Als ik dan niet eet wordt ik verschrikkelijk moe. Dat wordt vanzelf wel minder denk ik hoor. Maar voor nu... beter teveel dan te weinig is mijn motto ;-)

 
Hè Pommetje,

Ik wil hier zeker niet de psychiater uithangen, maar ik zie jou hier echt met gestrekt been induiken! Dit is voor jou misschien prima natuurlijk, je moet het maar aan kunnen. ;-)

Quote:
Dus vanmorgen toen de leverworst uit de koelkast en uit zijn houder moest ging het helemaal mis. Die vieze smurrie om die worst was uit de houder gelopen, dus dat voelde vies en toen schoot ik in de stress. Ik heb ff lekker een potje zitten brullen en daarna ging het wel weer wat beter.


Je vertering is een parasympathisch systeem, dit houd in dat je lichaam en mind ontspannen moeten zijn om goed te kunnen verteren. Je kunt het beste van moeder aarde tot je nemen, maar ons lichaam doet er niet al te veel mee als we zelf niet geaard zijn. Ik ben persoonlijk een voorstander van de middenweg. Dit houd niet in dat je minder gezond zou moeten eten, of het midden zoeken tussen je oude en nieuwe lifestyle. Voor mij betekend de middenweg de balans vinden tussen 2 extremen.

Hier een verhaaltje van de Boeddha ter illustratie

Quote:
Op een dag zat hij aan de kant van de weg uit te rusten, verzwakt als hij was na een periode van langdurig streng vasten, toen er een troep rondtrekkende acrobaten en vuurvreters langs kwam. Ze begonnen iets verderop op hun muziekinstrumenten te spelen en andere dansten. De Boeddha luisterde naar de stem van de zangeres die zong:"Alleen als de sitar goed is gestemd, kunnen we dansen. Span de snaren niet te strak of te slap, dan zullen we weg dansen met de harten der mannen. Een te strak gespannen snaar zal knappen, en dan is het gedaan met de muziek. De muziek sterft ook als de snaar zwijgt omdat ze te slap is. Span de snaren niet te strak of te slap!"


Dit verhaal heeft mij vaak geholpen de balans, en de middenweg weer te vinden. zoals de sitar moet ook ons lichaam en geest niet te gespannen, of te slap ( ontspannen ) zijn. Wanneer we te veel hooi op de vork nemen raken we snel het overzicht kwijt. Gezondheid en balans moeten komen in gezonde en gebalanceerde porties.

Er zijn zat simpele voedingsmiddelen en gerechten die je lichaam voeden, en weinig stress opleveren in de bereiding waardoor het lichaam er ook echt iets mee kan. Rauwe melk is voor mij een superfood, en ik hoef er bijna niets voor te doen! Ook is er op dit moment een actueel topic over eenvoudige maaltijden.

In het begin is het altijd even zoeken, maar mijn wens is dat uiteindelijk iedereen zijn middenweg kan vinden.

 
Dank je wel voor je lieve en duidelijke bericht Jeff,

Je hebt helemaal gelijk. Ik wil alles in een keer en dan ook gelijk helemaal goed. Ik kan het ook gerust rustiger aan doen, dan komt het ook goed, maar ik wil altijd gelijk helemaal goed!

Ik heb je verhaaltje van Boedha gekopieerd en uitgeprint, ik hang het hier op mijn werk en thuis op, zodat ik mezelf eraan kan herinneren om te realiseren dat het niet altijd moet maar gewoon mag... Het komt er niet helemaal uit zoals ik het zou willen zeggen, maar ik ben blij met je boodschap, hij is aangekomen :)

Rauwe melk ga ik vrijdag halen, daar wil ik dan ook gelijk mee beginnen, verder ga ik proberen om gezond en verstandig te eten, zonder al teveel poespas en stress.

 
Fijn om te horen Pommetje.

Doe je best en " Be the best You can be "!

 
Straks naar Breda met een goed gevulde portomonee om bij de Beukenhof rauwe melk, yoghurt, slagroom en boter te halen. Kan ik gelijk een groot glas nemen!

 
Nou, mijn boodschappen zijn binnen en mijn eerste glas rauwe melk ook. En ik vind het zowaar lekker! Het was leuk om er naartoe te rijden, de wegen in het buitengebied zijn nog helemaal wit. Ik heb melk, yoghurt, slagroom eieren, roomboter en avocado's meegenomen. Er staat een houdbaarheidsdatum op de melk, kan ik het ook langer bewaren dan een week? Dan kan ik de volgende keer meer meenemen en hoef ik niet elke week 30 km heen en terug voor mijn rauwe melk.

Nu ff lunchen en dan lekker op de bank met een boek.

 
Ha de buit is binnen, goed zeg. Langer dan een week zou ik niet doen. Kefir kun je wel langer bewaren (2 weken), dus als je die maakt, zou je om de 14 dagen kunnen gaan.

 
Als het goed is krijg ik vandaag of morgen Kefir korrels via de post, dan zal ik eens kijken hoe dit moet, volgens mij staat dat op de site van Poekie toch?

 
Lekker Pommetje! Ik zou de melk ook niet langer dan een week bewaren.

Niet dat t heelwrnstig is maar is denk niet lekker!

Over kefir staat idd op Poekie's site.

 
Op vrijdag haal ik melk, en als ik vrijdag de week erna nog melk over heb, maak ik er meestal kefir van (soms yoghurt) en kefir kan ja makkelijk nog 2 weken in de koelkast bewaren, na 1 dag op het aanrecht. Dus je kan wel 3 weken toe met melk halen.

 
Menu van vandaag zag en ziet er als volgt uit.

Ontbijt:

sole

bio yoghurt met slagroom, kaneel, kokosschaafsel en kokosolie

Lunch:

1 beker rauwe melk

glutenvrije boterham, dik roomboter, rauwmelkse kaas en twee plakken zelfgemaakte leverworst

Tussendoor:

1 beker rauwe melk en wat bio rookvlees zonder e-nrs en suiker

Diner:

runderreepjes met feta, quinoa, kokosolie, pompoen, courgette, wortel en prei gekruid met kurkuma, kaneel, gember, koriander en keltisch zeezout.

Volgens mij zit ik aardig in de goede richting.

 
GIsterenmiddag enorme pijn in mijn knieen, enkels, armen en benen gehad. Heel even dacht ik, ik heb twee glazen rauwe melk op zou het daarvan komen....? Maar ik denk dat ik te weinig kh binnen heb gekregen gisteren, wellicht ook een reactie op twee daen chiazaden? Ik weet het niet.Nadat ik ruim een uur in bad had gelegen was het minder en kon ik gaan slapen. Om 3 uur s'nachts was ik klaar wakker, terwijl ik er toch om kwart voor tien in lag... Dus, geen goede nacht gehad, wel weer in slaap gevallen na een tijdje lezen, maar om vijf uur weer wakker.

Vandaag maar eens anders doen dan.

Ontbijt:

Sole

Glas rauwe melk

Bio yoghurt, bio slagroom, kaneel, lijnzaad, kokosolie, kokos en kaneel

Tussendoor:

glutenvrije boterham (18 gr. kh)

roomboter

bio rosbief zonder toevoegingen

Lunch:

glutenvrije boterham

roomboter

kaas (is altijd rauwmelks)

ei

Tussendoor:

glas rauwe melk

glutenvrije boterham

roomboter

zelfgemaakte leverworst met beetje keltisch zeezout

Diner:

kip met amarant en pompoen, wortel, prei en diverse kruiden

Zo kom ik in ieder geval een het goede aantal kh, dat scheelt denk ik in de pijn en het goede slapen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.185
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan