Ook even voorstellen - Pommetje

Men zegt wel als je naar zoetigheid neigt, dat het komt door gevoelens als verdriet. Misschien omdat de hersenen te weinig vet krijgen en ze snel energie nodig hebben, vandaar de drang naar glucose?

 
Hé pommetje ,

Het 2e dagmenu zag er naar mijn smaak al een stuk beter uit dan het eerste. Ik wens je allereerst heel veel succes bij het verbeteren van je gezondheid, zowel fysiek als mentaal.

Ik zie nog geen rauwe melk voorkomen in je dagmenu! Dit zou mijn tip zijn. Er is op het forum veel te vinden over Rauwe melk, maar ik raad je ook aan het volgende stuk te lezen : http://selfmatters.nl/waarom-rauwe-melk/

Het grootste deel van mijn voeding over de dag bestaat uit rauwe melk ( of rauw melkse producten ). Ik ervaar Rauwe melk als helend ( het is ook een heel product, en bevat alles dat we nodig hebben ) en zeer voedend.

 
Hoi Jeff.

Aanstaande vrijdag rij ik naar Breda, naar de beukenhof. Die hebben rauwe melk, dat neem ik dan gelijk mee. Bij ons is het niet te krijgen dus ik moet nog even wachten. Ik hou helemaal niet van melk, maar als het me helpt om te herstellen neem ik dat op de koop toe. Al heb ik begrepen dat het anders smaakt dan gewone melk, dus wie weet... Wat kost een liter rauwe melk eigenlijk? Ik heb geen idee.

Ennuh, mijn tweede dagmenu smakelijker dan mijn eerste? Ti's allemaal nog zoeken hè, al doe ik wel van alles met kruiden. Maar het wordt vanzelf beter, nog even en ik ben helemaal thuis in het echt gezond eten. ;-)

 
Hè pommetje,

Mijn boer verkoopt zijn melk voor 70cent de liter ( bio/dynamisch). De melk smaakt anders inderdaad, hij smaakt voller, vetter, en completer ;-).

En JAA! Je 2e dagmenu ziet er lekkerder uit, maar ook beter! In het begin lijkt het misschien saai om op de WAPF manier te kokkerellen, maar met kruiden kom je al een heel eind! Wees creatief. Mijn vriendin ( op het forum actief als Cham ) kookt het meest en tovert de lekkerste maaltijden op tafel. Zelfs mijn schoonzusje komt graag bij ons eten en mist dan de KH niet, maar geniet van het vet, en voelt zich echt voldaan!

Vooral de beestenbotten bouillon is een hit!

Kijk ook op de website van Poekie voor recepten. Www.voedingisgezondheid.nl

 
Hoi Pommetje,

Ook van mij een welkom hier :!:Je bent al goed bezig zeg. Ik drink sinds een week (ook net op dit forum) rauwe melk, het smaakt echt anders dan melk uit de fabriek. Ik gebruik ook veel rauwe boter en yoghurt. Wat me opvalt is dat ik beter slaap. Ik betaal bij zuivelboerderij-ijsseloord (Arnhem) voor een fles volle melk 0,80 cnt. volle yoghurt 1,00 euro en rauwe boter 250gr 1,80 euro. Ik ga de komende week kefir maken, want ik lees hier zoveel goed nieuws over kefir, gewoon doen denk ik dan.

Succes en zonnige groet,

Miek.

 
De melk op de Beukenhof kost 1,25€ en dan nog 0,50€ statiegeld.

Waar woon je pommetje? Met een beetje zoeken zit er misschien bij jou in de buurt ook wel een boer die rauwe melk verkoopt.

 
Er zit er 1 in hoogerheide. Een in zevenbergen en een in Breda. Allemaal even ver weg. Alhoewel... Ik kan morgen aan mijn collega vragen of zij in hoogerheide rauwe melk wil halen. Zij woont daar.

 
Ik heb nog wel een vraag... Die slagroom door de yoghurt, doe je dan de slagroom eerst kloppen of gewoon zo uit de pot een paar thee lepels door de yoghurt? Ik hoop het laatste, anders hou ik wel heel veel slagroom over. Dat blijft vast niet zo lang goed.

Er staat nu een glutenvrij brood in de oven. Zal mij benieuwen. Mijn vriend heeft hem gemaakt. Hij is alleen de stevig vergeten, benieuwd of dat qua smaak uit maakt.

 
Pommetje,

Kijk wel voor een biologische boer of stel vragen:

worden er pesticiden op het land gebruikt.

Maar nog belangrijker is: wat krijgen de dieren te eten: zomers moet dat gewoon gras zijn en 's winters eigenlijk ook. Geen bijvoer als maïs/granen of krachtvoer.

Quote:
In die taai-taai dingen van de bio winkel zitten trouwens geen E-nummers.

ja maar taai-taai is van meel/granen gemaakt, dus suikers.

Bovendien staan tegenwoordig lang niet altijd de E-nummers er op maar worden die getallen vervangen door een naam:

aroma - smaakversterker - (gist)extract - natriumglutamaat

Ze zijn zo 'goed' voor ons daarom verstoppen de producenten de E-nummers door een naam te vermelden op het etiket ipv een E-nummer.

Kijk ook of de rauwmelkse kazen van biologische oorsprong zijn.

En nu je toch bezig bent: ook in verzorgingsproducten komen veel verkeerde stoffen voor (lees giftig). Alles wat je op je huid smeert moet je kunnen eten: http://www.voedingisgezondheid.nl/Huid_synthetische_stoffen.html

Lia

 
@Pommetje,

Quote:
Allemaal even ver weg. Alhoewel... Ik kan morgen aan mijn collega vragen of zij in hoogerheide rauwe melk wil halen. Zij woont daar.


Dit vind ik eigenlijk wel een hele goede tip voor iedereen op het Forum hier!

Woon je vrij ver van de dichtsbijzijnde biologische melk leverancier, misschien heb je wel kennissen of collega`s die daar wel eens langrijden, en toch jouw kant op komen.

Wellicht een kleine moeite voor ze, om even wat melk voor je mee te nemen.

 
Hoi Lia,

Even over de taai taai, ik heb het gekocht als gluten en suikervrij... Nou zie ik op internet dat dat al niet klopt. De volgende ingredienten zitten erin.

Honing, water, roggelboem, koolzuur, koekkruiden, anijs, ei (alle ingredienten zijn biologisch staat op de verpakking. Het is ook een vers verpakt product, geen voorverpakt.

Alleen, roggebloem bevat wel gluten, dus dat klopt niet. Ik heb ze nu maar aan mijn vriend meegegeven, die vind ze ook erg lekker en kijkt niet zo nauw.

Voor de rauwe melk, als mijn collega dat voor me wil halen, bel ik eerst vantevoren naar de boer om de vragen die jij me gaf te stellen. Volgens mij staat die boer uit Hoogerheide in het lijstje waar de link hier op de site staat, of op voedingisgezond.nl. Moet ik even zoeken.

De verzorgingsprodukten zal ik ook eens naar kijken, niet aan gedacht, maar wel logisch natuurlijk.

Heeft iemand nog antwoord op mijn vraag of ik de slagroom die ik door de yoghurt wil doen eerst moet kloppen of er gewoon doorheen gieten?

Vanmorgen heb ik ontbeten met een grote kom volle bio yoghurt, scheut slagroom, chiazaden, lijnzaad, honing en kaneel.

Voor tussendoor heb ik een ei of 2

Lunch

Zelfgemaakte glutenvrije boterham met dik roomboter en kaas hmmm en een ei

Tussendoor:

bio katenspek waar niks in zit (zelf gevraagd aan de slager ;-) )

kaas

Tussendoor:

1 ei, of 2

Diner:

Bio rode kool

bataat (mag toch)

biefstuk of kipfilet

Vanavond ga ik ook de leverworst zelf maken.

 
Ik doe de slagroom er vloeibaar doorheen, maar het maakt niet uit opgeklopt kan je het er ook doorheen roeren, maar ik zie daar het nut er niet van in.

 
Het kan allebei, vloeibaar of opgeklopt. Ik vind het lekkerder opgeklopt omdat je dan de slagroom zelf proeft.

Ik doe er ook altijd voor het kloppen een beetje vanillepoeder door, mmmmm

Lia

 
Nog even heel duidelijk: je 'moet' helemaal niets en je 'mag' van alles. We doen hier niet aan protocollen en voorschriften, ieder van ons vindt zijn/haar eigen weg hierin. De slagroom is een mooi voorbeeld: het gaat erom dat je de room binnen krijgt, geklopt of niet geklopt, dat is aan jou. Als ik (geklopte) room over heb, kook ik er gewoon mee, dat is dan weer een eigen inzicht van mij.

Mike

 
Hoi Mike,

Ik weet dat ik niks moet, maar alles mag ;-) Ik wilde het weten omdat ik s'morgens geen tijd heb om te kloppen voordat ik naar mijn werk ga. Dus ik giet her er gewoon doorheen, dat scheelt weer tijd.

Verder is het gewoon nog heel veel zoeken hoe en wat en wat lekker is, wat wel en niet goed voor me is. Maar over een maand gaat dat vast allemaal veel beter.

 
Ik heb nog wel een vraag, wat doet H202 met je lichaam en waar is het allemaal goed voor? Ik had er nog nooit van gehoord dat het goed voor je zou zijn, maar nu is mijn interesse natuurlijk wel gewekt.

 
Dank je wel Jeff, ik heb het gelezen! Duidelijk, ik ga H202 bestellen.

 
Of gewoon de slagroom rechtstreeks uit het flesje drinken. Dat doe ik als ik de tijd er niet voor neem om het ergens in te verwerken. Snel, makkelijk en je vetten heb je binnen :wink:

 
Oww, Alexandra! Dat lijkt me dan weer niet lekker.... Ik krijg er de rillingen van, ik giet het wel lekker oor mijn yoghurt, dat was erg lekker vanmorgen :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.845
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan