Onze kaken worden zwakker

Alternatieven voor beugel zijn er wel. Orthotropics is er van. www.orthotropics.com

Myobrace is er ook nog. www.myobrace.com

 
Ik zie bij al deze andere vermelde beugels toch niet dat ze ook voor volwassenen bestemd zijn, noch dat ze het gelaat mee kunnen veranderen.

Although the Homeoblock appliance often is viewed as a simple palatal expansion device for adults similar to a hyrax appliance, it is unlikely that the semi-rapid expansion with the Homeoblock deploys the same physiologic mechanism in adults.

It is likely that the appliance induces a phenomenon more in line with the functional matrix hypothesis. The development of the hypothesis took a decade of study of the roles of intrinsic (genomic) and extrinsic (epigenetic) factors in cephalic growth. The functional matrix hypothesis stresses epigenetic primacy. Simply put, external forces (epigenetic) are more significant in the size, shape (e.g., form), and loca-tion of the maxilla than are genetic influences.

The unilateral bite block com-bined with the expansion screw of the Homeoblock provides a mechanical signal that is picked up by receptors around the teeth and around the bone. The mechanical signal is transformed into an electrical and chemical response that travels in the bone to the nucleus of a bone cell. The signal passes through

the membrane of the nucleus to the genome via “signal transduction,” stimulating the expression of redundant genes or DNA alleles that start the process of bone development even in adults.

Ik denk dat de Homeoblock echt wel de meest holistische facelift is die ook nog effect heeft. Alhoewel er ook iets bestaat zoals een soort beendermassage uit Azië die je misschien ook kunt gebruiken om een epigenetisch effect te verkrijgen en zo het volle potentieel van je gebeente te stimuleren..?

 
Ik heb een spalkje achter m'n tanden om ze recht te houden. Ik heb alleen het gevoel dat het niet goed is voor m'n tanden. Ik wil het weghebben maar wil ook nie tdat m'n tanden weer scheef gaan groeien. Weet iemand wanneer ik het weg kan halen?

 
ik heb die van mij vorig jaar weglaten halen onder protest van de tandarts. Want dan zou de boel weer scheef gaan staan. Na een weekje/aantal dagen met de bekende pijn in de kaak staat nu nog alles precies hetzelfde. Ik had soms wel eens een ongemakkelijk gevoel in de mond (stroom???), dat heb ik sinds de verwijdering nog niet weer gehad.

Het draadje heeft er ca. 16 jaar ingezeten.

 
Mijn orthodontist zei dat het spalkje er in moest blijven zitten tot ik mijn verstandskiezen zou hebben gekregen. Mijn tandarts heeft die brief volgens mij nooit gelezen, hij zei toen dat sommige orthodontisten vinden dat het er altijd moest blijven zitten maar dat vond hij onzin en hij zou hem er rond mijn 24ste uithalen. Alleen toen zei hij dat dat ding er altijd moet blijven zitten. Ik wil hem er ook een keer uit laten halen. Ik merk tegenwoordig ook die metaal smaak en elektriciteit.

Dat spalkje zit maar aan 4 tanden vast dus de rest heeft alle tijd gehad om weer terug te gaan. En als het spalkje aan een kant is los geraakt duurt het altijd een paar dagen voordat je een afspraak hebt en dan is die tand heus al wel verschoven. Ik denk ook dat zo'n spalkje daarom los raakt. Ik geloof niet dat komt door het eten van een appel. Hij is twee keer een stukje los geraakt en zit nu al weer jaren vast en ik bijt gewoon in een appel.

Ik vraag me zoiezo af of die beugel enig zin heeft gehad en of ik hem echt nodig of dat de orthodontist gewoon geld wilde verdienen. Ik zou dat ding moeten hebben omdat ik anders op mijn 24ste al mijn voortanden er uit zou hebben gebeten. Ik had en heb een kleine overbeet maar die was toen in ieder geval wel diep zodat mijn ondertanden tegen mijn boven tanden aan kwamen en dan zou ik ze los bijten. Met die beugel en toen hij er net uit stonden mijn voor tanden op elkaar. Maar toen er dus een keer terug moest om dat spalkje te laten plakken ze die mondhygiëniste dat met die kleine overbeet natuurlijk was en dat je dat nodig heb om dingen normaal af te kunnen happen. Ze vond dan weer wel dat dat spalkje mijn leven lang moest blijven zitten.

Ik zou dat ding eerlijk gezegd wel laten zitten tot je ergens begin twintig bent, en hem er dan uit laten halen.

Ik geloof wel dat in sommige gevallen je tanden wel scheef kunnen gaan staan door duimen. Een vriendinnetje van de basisschool van mij stopte haar vinger krom (zodat het topje er aan de andere kant weer uit kwam) in haar mond die vinger paste precies tussen de scheve tanden. Maar dat is een heel enkele keer de rest is wel allemaal degeneratie.

 
Hoe zit het met baby's sommige baby's krijgen na 4 maanden hun eerste tandje. Er zijn ook baby's die met een jaar pas hun eerste tandje doorkrijgen. Heeft dat ook te maken met fysieke degeneratie. of heeft dat te maken met langere behoefte aan moedermelk?

 
Quote:
Hoe zit het met baby's sommige baby's krijgen na 4 maanden hun eerste tandje. Er zijn ook baby's die met een jaar pas hun eerste tandje doorkrijgen. Heeft dat ook te maken met fysieke degeneratie. of heeft dat te maken met langere behoefte aan moedermelk?



Ik kan mij niet voorstellen dat dat te maken heeft met een langere behoefte aan moedermelk dan een baby met tanden, want drinken gaat prima met tanden. Er worden ook soms kindjes geboren met een doorgekomen tandje, die hebben ook gewoon moedermelk nodig.

Of het iets te maken heeft met fysieke degeneratie, geen idee.

 
Quote:
Ik geloof wel dat in sommige gevallen je tanden wel scheef kunnen gaan staan door duimen.


Price was hier heel stellig over: scheve tanden worden NIET door duimzuigen veroorzaakt, maar door mineraaltekorten.

Mike

 
Mijn jongste had haar voortanden naar voren staan door de speen en binnen een paar maanden na het stoppen met de speen stonden haar tanden weer recht. Ik ben echter precies in die tijd overgestapt op wp voeding, dus helaas geen dubbelblindgecontroleerd bewijs.

 
@melca

idd het kan niet liggen aan langere behoefte aan borstvoeding. maar toch gek dat het zo kan verschillen bij kinderen wanneer de tanden doorkomen. ben zo benieuwd wat de bepalende factor is wanneer je tanden doorkomen. Maar aan de andere kant op andere vlakken kan de ontwikkeling van kinderen ook erg verschillen van elkaar...

misschien krijgen wapf-kinderen wel eerder hun tandjes omdat ze meer doorvoed?

 
Ik schreef ook dat dit volgens mij in een heel enkele keer zo is die tanden stonden het scheef alle kanten op. Niet een gewone overbeet door een smalle kaak of een paar voor tanden die iets naar voren staan. Maar op de hoeken stonden ze allemaal scheef daar tussen in recht en boven in meer in het midden de rest was recht in een mooie boog. Ze had het ook nog een hele tijd gedaan toen haar definitieve tanden al lang door kwamen en toen deze aan het door komen waren. Wel denk dat door degeneratie tanden makkelijker en mineralen tekort scheef gaan staan en dat die vinger dan de vorm bepaalt. Ik zie dit dus als iets compleet anders als een standaard overbeet waarbij de tanden verder wel rechtstaan of wanneer de kaak erg smal is en er gewoon geen ruimte voor de tanden is.

 
kaaskanlekkerzijn, hoi ik zat naast je met de westonprice dag.

als ik jou was zou ik draadje toch eruit laten halen.

op de weston price dag sprak ik met tandarts Sonneveld en we hadden het over beugels.

hij zei je hebt toch zeker geen draadje in je mond laten zetten /zitten.

ik zei nee,, hij zei gelukkig want dat is niet goed.

in het boek van genees tandbederf zijn ze ook niet positief over beugels en draadjes.

 
Hoi Sheila leuk je weer te "zien". Ja ik wil hem er uit halen, maar ik wacht eerst tot mijn een of twee gaatjes zijn geheeld. Ik heb namelijk geen zin in gezeur daar over.

 
ja ik snap het, maar zijn het grote gaatjes.

Tandarts Neelissen zei dat je grote gaatjes gewoon moest vullen, maar wel met glasisonomeer en zo min mogelijk boren.

ja ik vond het leuk met je kennis gemaakt te hebben.

Hoe gaat het met je?

als je het leuk vind , mag je gerust mijn mailadres hebben, kunnen we eens wat dingen uitwisselen.

 
Ik heb 4 amalgaam vullingen en 1 orthodontisch draadje achter mijn voortanden. Dat draadje zit er nu ongeveer 30 jaar.

Ik heb er wel over gedacht mijn amalgaam vullingen te laten verwijderen. Echter heb ik ook zo mijn twijfels omdat er dan zeer waarschijnlijk weer röntgenfoto's gemaakt moeten worden en verdovingen gespoten. Het nieuwe witte materiaal is ook niet zuiver, want daar zitten ook weer kwalijke stoffen in. Ik vraag me daarom af of ik er wel mee opschiet.

Wat het draadje betreft geldt een beetje hetzelfde verhaal. Ik denk dat deze er niet zomaar even makkelijk uit te halen is en het meer schade oplevert.

Toch maken jullie me wel nieuwsgierig wat de nadelige kanten zijn van het laten zitten van het draadje. Hebben jullie hier meer informatie over?

 
Sheila, bedoel je dat het bij jouw grote gaatjes zijn? Bij mij is het maar een kleintje en die ander is waarschijnlijk een beginnend gaatje het is een zwart streepje en hij is soms gevoelig dat had ik met die andere ook. Ze reageren heel snel op levertraan en vitamine c en dat gaatje wat echt een gaatje is is al veel kleiner. Ik denk ook dat alle gaatjes helemaal te genezen zijn alleen dat het bij grotere veel langer duurt tot die genezen is.

Heksje, Ik denk dat dat spalkje er uit halen niks anders is dan een beetje trekken. Dat was ook zo toen die beugel er uit ging. Het deed helemaal geen pijn of wat dan ook. En daarna zullen ze wel die lijm er af poetsen zoals ze ook tandplak weg halen. Bij mij was er wat lijm van die beugel blijven zitten dat had de tandarts ook weg gehaald. Ik denk dat het spalkje schade aan kan richten omdat het wel lichaamsvreemd metaal is wat er niet hoort. Ik heb er geen informatie over maar het voelt niet goed.

 
kaaskanlekker zijn, ja ik bedoel grote gaatjes inderdaad.

heksje, als je je wat inleest over amulgaan dan wil je ze zsm eruit halen hoor.

maar het moet natuurlijk wel op de goede manier, met cofferdam en clean -up, en dan een glasisonomeervulling laten plaatsen, liefst bij een bio-energetische tandarts.

kijk eens op www.secondopiniontandarts.org daar kan je een hoop interessante dingen lezen.

ik citeer een stukje uit het boek tandbederf over de metalen draden die in de orthodontische hulpstukken zitten.

er staat dat het nikkel bevat en persoonlijkheidsveranderingen kan veroorzaken.

 
Omdat deze vullingen en dit draadje al zo lang in mijn mond zitten en ik al moe word van het gesprek met een tandarts pruttel ik nog wat tegen. Maar ik denk dat jullie erg gelijk hebben en dat het er zoveel mogelijk uitgehaald moet worden.

Ik word nu al moe van de gedachte van het gevecht met een tandarts :cry:

Al jaren heb ik geen tandarts meer gesproken en wilde dat eigenlijk zo houden. Op de site van secondopinion zag ik dat ze echt als second opinion arts werken, wat dus inhoudt dat ik zelf een tandarts moet hebben. Ik denk dat ik me aanmeld bij ACTA Amsterdam, dan hebben ze gelijk wat moois te leren in hun opleiding :wink:

 
Quote:
er staat dat het nikkel bevat en persoonlijkheidsveranderingen kan veroorzaken.



Dat zou niet zo best zijn als in mijn draadje nikkel zit, heb toen duidelijk aangegeven dat ik daar allergisch voor was.

Ik wil ook al jaren mijn draadje kwijt, maar ik durf niet. Had in eerste instantie geen draadje maar mijn tanden gingen draaien en toen voor een tweede keer slotjes genomen en daarna wel een draadje gekregen.

Ik heb mijn beugel overigens niet alleen vanwege een overbeet gekregen, ik had hele rare bochten in mijn tanden. Ook een heel klein mondje en heel weinig plek voor al mijn tanden. Nog een wonder dat ze nooit getrokken hebben om ruimte te maken. Pas mijn eerste gebitsafgietsel bekeken, vreselijk, helemaal versmald.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan