Ontwikkelingsachterstand

Vivianne,

misschien heb ik het gemist, kan je wat meer over die edelsteentjes vertellen, welke en waar vandaan en waarom?

Mijn dochter (met autisme) is 22 en woont sinds kort niet meer thuis. Toch blijf ik er ook mee bezig om te kijken hoe ik haar nog kan helpen. Een moederhart geeft nooit op denk ik :)

 
Oeps, het bericht al gepost en nog niet klaar..

Ik ga binnenkort met de kok van het huis in gesprek en kreeg deze mail van hem:



Ik heb eerder voor Eric van Veluwen gewerkt. Ik was bedrijflijder van de Keuken van Hackfort. Eric is een meester-kok en profileert zich op gezond (bio) koken.

Vorig jaar hebben we met de Keuken van Hackfort een groot landelijk onderzoek naar Oerdis ondersteund met de maaltijden die werden gecatert. Eric heeft aan een menuboek meegewerkt en ondersteunt het onderzoek.

De resultaten worden nog onderzocht maar ik krijg ze via mijn oude werk.

Voor zover ik heb kunnen zien is er veel overeenkomst tussen Oerdis (paleo) en de menuleer die jij voorstaat.

Ik zal het aleen wat meer moeten doorvoeren dan ik tot nu toe heb gedaan.

http://www.oerdis.nl/index.php?id=18

Oerdis word wereldwijd onderzocht op wetenschappelijke gronden met tot nu toe goede resultaten.

Kijk vooral onder het kopje FAC voor een korte uitleg.



Zelf moet ik het nog gaan lezen (Oerdis) maar wilde het hier vast delen.

Mike weet jij of dit inderdaad overeenkomt met WAPF of zijn er belangrijke verschillen?

groet Marijan

 
Hier een uiteenzetting van hoe oerdis er in de praktijk uitziet. Paleo dus. Wat ik voorsta zou je 'lacto paleo' kunnen noemen. Waarbij moet worden opgemerkt dat ik niet zo'n voorstander ben van fruit en noten/zaden/pitten. Er is zeer zeker overeenkomst met WAPF.

Mike

 
@ Marijan

Het bij je dragen of slapen met edelstenen helpt om gezondheidsklachten te behandelen of te verlichten.

In het geval van ons zoontje hebben we gewerkt met kyaniet = een steen die het zelfvertrouwen en de communicatieve vaardigheden bevordert en faalangst behandelt. Tevens hebben wij bij hem hier goede ervaringen met blauwe chalcedoon die het spraakvermogen, taalontwikkeling en zelfvertrouwen aanpakt. Voor de dyspraxie heb ik ca. 1 maand geleden moskaviet aangeschaft en zien we nu dat hij beter zijn evenwicht kan bewaren en behendiger wordt. Hij kan beter ballen vangen en puzzelt inmiddels met puzzels voor kinderen van 5 jaar en ouder. Ook de fysiotherapeute merkte eerder vandaag op dat hij opvallende vooruitgang boekt.

Voor autisme zijn er ook passende edelstenen. Binnenkort zal ik hier nader op terugkomen.

 
dank je Vivianne, ik kijk er naar uit.

Leuk dat je daar zulke resultaten mee krijgt.

 
@ Marijan

Meerdere edelstenen passen bij het verzachten van autisme.

Zelf ken je als moeder het beste je kind vandaar dat ik onder alle mogelijke varianten een korte omschrijving meegeef.

Sugiliet of luvuliet (purper tot violetroze van kleur)

> liefdevolle steen, verlicht spirituele spanning en beschermt ziel tegen

teleurstelling

> moedigt positieve gedachten in geestelijk opzicht aan en overwint leerproblemen

Apatiet (meestal blauw van kleur)

> schept evenwicht in het fysieke, emotionele, geestelijke en spirituele lichaam

> moedigt aan tot openheid en extrovert zijn

> maakt een eind aan gereserveerdheid en vervreemding

[/u] Charoïet [/u] (door minder bronnen genoemd)

> helpt tegen vervreemding of frustratie

> overwint angst

> tegen stress, bezorgdheid en emotionele verwarring

 
@ Vivianne en Marijan

Zelf gebruik ik ook veel verschillende edelstenen en daarnaast ook nog andere dingen zie in ander topic op dit forum: Chemtrailde stenen die ik het meest gebruik zijn Amethist rozekwarts en bergkristal

(is meteen een 3eenheid) daarnaast ook petersiet en chembusters/orgone energie.

Voor mijn gevoel werkt het.

Je kunt zelf uitzoeken welke edelstenen het beste bij je passen.

 
Ontwikkelingsachterstand Heeft naast voeding ook te maken met hoe het kind en misschien wij ook ter wereld zijn gekomen het valt op dat er sinds ongeveer 1980 een hele grote groep is die tijdens de geboorte met Nervus Vagus problemen de wereld op komen dit kan door alleen tijdens of heel kort na de bevalling koortsstuipen of slechts enkele epileptische aanvallen en verder niet, het gaat hierbij om de 10de hersenzenuw die al meteen een soort beschadiging krijgt en ook blijvend kan zijn dit zie je steeds meer vooral met mensen die aan psychische problemen lijden oa autisme, add, adhd en de overige, Ja natuurlijk heeft voeding er ook mee te maken zeker als je kijkt hoe zowel vader als moeder de "voorbereiding" doen om zwanger te worden icm dat moeders die zwanger zijn nog geregeld drinken en roken of andere middelen gebruiken.

Zie voor een korte uitleg wat het inhoud in onderstaande Youtube

Nervus Vagus Stimulatie Nederlandse uitleg.

(waarbij ik niet zeg dat hoe ze het willen verbeteren ook de oplossing is.)

Voor meer en betere uitleg zie de Engels sites omdat daar meer te vinden is zoek op vagus nerve.

Mercola en Naturalnews. Uiteraard zijn er meer site hierover.

 
bedankt Vivianne,

ik ga hiermee aan de slag. Het lijkt me niet kostbaar dus zeker de moeite van het proberen waard.

Ik laat de resultaten wel weten.

 
Ik heb zelf:

Fluoriet

Fluoriet biedt veel bescherming, vooral op psychisch niveau. Fluoriet werkt met diverse lichtmeesters en galactische stralen samen,

dit varieert per kristal en hangt met de kleur samen. Het transparante of witte brengt vooral hoger licht in je systeem. Het opent je bewustzijn.

Het paarse werkt sterk openend op je hogere chakra’s, het blauwe brengt vooral diepe healing op je keel en schoudergebied en opent je kanalen naar lichtmeesters,

gidsen en engelen, maar ook naar je hartverbinding. Het groene is vooral werkzaam op je hartgebied, het gele is zeer krachtig voor de zonnevlecht en kan helpen om oude angsten

of onzekerheden aan te pakken en uit te lijnen met goddelijk vertrouwen. Fluoriet reinigt en stabiliseert de aura en is zeer effectief bij straling, verwijdert negativiteit en stress.

Het aardt en integreert spirituele energieën, lost vastgeroest gewoonten op, brengt onderdrukte gevoelens naar boven en vergroot het zelfvertrouwen.

De steen is behulpzaam bij het studeren en werkt goed bij infecties, tanden, cellen, botten, als elixer zeer krachtig tegen virussen. Huid, slijmvliezen, puistjes, wonden,

verkoudheid en griep. Verlicht bij artritis en reumatiek.

Obsidiaan

Obsidiaan is ontstaan uit snel afgekoeld lava en wordt dus gevonden in vulkanische gebieden.

Obsidiaan is een sterk inzicht gevende en reinigende steen en stimuleert persoonlijke ontwikkeling door (zelf)inzicht en het opruimen van bagage uit het verleden.

Het brengt de waarheid, de kern of oorzaak van dingen (of ziekte) en verdrongen en weggestopte ervaringen en emoties naar boven. De steen kan als een spiegel werken

en helpt ontdekken wie men werkelijk is maar kan ook de minder leuke kanten van de persoonlijkheid aan het licht brengen. De steen vermindert angst,

blokkades, trauma’s en beperkende gedrags- en denkpatronen. De steen kan zeer krachtig werken en door de heftige emoties die naar boven kunnen komen

en het feit dat sommige (zelf)inzichten ook erg confronterend kunnen zijn, kunnen gevoelige mensen deze steen beter onder begeleiding van een therapeut gebruiken

of voor een andere steen kiezen (of voor een zachter werkende variant zoals apachetranen of sneeuwvlok obsidiaan). Obsidiaan beschermt tegen psychische aanvallen,

vermindert negatieve geestelijke of spirituele invloeden en neemt negatieve energie uit de omgeving (straling, wateraders, etc.) op.

Het bevordert helderheid van geest en verscherpt de zintuigen. Fysiek werkt de steen pijnstillend, krampopheffend, stimuleert de spijsvertering, ontgift en verbetert de doorbloeding.

De steen kan hierdoor ook verwarmend werken bij chronisch koude handen en voeten.

NB: omdat obsidiaan zo effectief negatieve energieën opneemt, is het belangrijk de steen na gebruik onder stromend water te reinigen.

Energy Lasercrystal - kristal

Deze energy lasercrystal is van 100% zuivere kwartskristal gemaakt en wordt ook wel oerkwarts genoemd. Goed toepasbaar bij (chakra- en aura-) healingen of voor informatie overdracht.

Houd ze in uw hand bij de punt vast en reik een andere persoon de achterzijde aan. Neem de tijd en kijk elkaar in de ogen. Je zult verrast zijn.

Je energie gaat stromen en het kristal vermenigvuldigt dat. Velen voelen zich hierna opgeladen en verfrist.

Je kunt de staaf ook in een kan met water zetten zodat het water zich met energie oplaadt. Hiermee kun je dieren, planten en mensen vitaliserend drinkwater schenken.

Je kunt de staaf ook ’s-nachts onder je hoofdkussen leggen voor een weldadige nachtrust. Wanneer je gevoelig bent bouw je de energie het beste langzaam op.

Ook kun je één staaf of verschillende staven rond electrische kabels stapelen om de electromagnetische straling van apparaten te reduceren.

Daarnaast heb ik er meer zoals vorige post en nog andere gaat me te ver om alles hier te benoemen.

 
@ Remco

Hier even je diapresentatie bekeken en ons zoontje heeft gelukkig geen epilepsieaanvallen gehad.

Hij had een dubbele navelstrengomstrengeling in de periode voor de bevalling, wat zijn probleem voor een stuk kan verklaren.

Hier ook foto's van gevonden waarbij het meteen opvalt dat hij een schildkliervergroting had toen hij heel klein was. Inmiddels is allemaal verdwenen. Het is een vrij tenger kind geworden.

Wij overwegen hier ook therapeutisch ponyrijden te gaan doen opdat hij zijn ledematen meer los van elkaar leert te gebruiken. Zijn er andere forumleden die hier ervaringen mee opgedaan hebben ?

 
@Vivianne sorry voor late reactie kan het forum niet meer bijhouden.

Ja die navelstrengomstrengeling is zeker een bron voor vele kwalen/tjes ook de hype dingen van nu autisme, adhd, add enz. eigenlijk allemaal niet bij te houden want zelf in sommige gevallen lijdt het tot ergere dingen als invaliditeit dus niet alleen psychische dingen.

 
@ Remco

We zullen nooit 100 % zeker weten wat de achterstand in zijn oog/handcöordinatie en grove motoriek veroorzaakt heeft. Zelf vermoed ik dat het een combinatie van meerdere zaken is. Hij is ingeënt met Infanrix en als mogelijke bijwerking hiervan worden ook o.a. problemen met het middenoor, de visuele ontwikkeling en de motoriek gerapporteerd. Met de diagnose van een lijmoor begon hier alles te rollen trouwens.

Er komen bij het inkijken van de link die onder topic vaccinaties genoemd stond heel veel verdachte onderzoeksresultaten bij gevolgde ingeënte kinderen naar boven.

Zelf zijn we hier inmiddels zover dat we magnesiumrijke voeding en Omega-3-rijke voeding op zijn menu zetten. De proef met de leverworst had hij meteen door. Hij lust dit helaas niet :(

 
@Vivianne

Klopt dat vaccinaties ook een grote bron zijn van allerlei ziektes en uiteraard wat ze wel of juist niet eten. De vaccinaties zouden ziektes tegen moeten gaan maar veroorzaken weer vele nieuwe ziektes/kwalen en problemen. Eigenlijk draait alles om elkaar alles heeft invloed wat je doet hoe je denkt en wat je zegt (woord, daad en gedacht) In mijn wereld heeft alles meerdere oorzaken en dus ook gevolgen.

 
@ Noor

Daarnet een deskundige voor onze zoon geraadpleegd en deze bevestigt aantoonbaar de reactie van Mike dat in het geval een moeder tijdens de zwangerschap te weinig voedingsmiddelen absorbeert, dat het kind hiervan met de gevolgen zit.

Wat blijkt ?

Mama heeft tarwegluten- en koemelkallergie (zowel rauw als gepasteuriseerde) en onze zoon blijkt met hetzelfde probleem te zitten. Hierdoor heb ik tijdens zijn zwangerschap te weinig cruciale voedingsstoffen aan hem doorgegeven. Zijn darmwerking is momenteel ook niet optimaal. Dit verklaart voor een deel zijn vermoeidheid en gebrek aan concentratie op bepaalde momenten waardoor hij soms ongelukkig valt.

Producten op basis van tarwe waren hier al geschrapt en op het vlak van melkproducten mag mag hij enkel zure melkproducten zoals biologisch- dynamische yoghurt en karnemelk gaan consumeren.

Nu vraag ik me af of kefir ook een goede optie is.

Ook is me hier magnesiumcitraat van Puro (supplement zonder synthetische toevoegingen) geadviseerd en toch visolie Omega 3 voor kinderen van Minami en tijdelijk enkele druppeltjes om zijn darmwerking goed te krijgen.

We gaan hiermee nu mee aan de slag en ik ben heel benieuwd hoe het nu verder met hem zal evolueren.

 
Hier allebei de methodes gebruikt van kefir maken, zowel met zakjes (poeder) als de korrels (soort bloemkoolroosjes die je uit moet filteren)

Is er een werkelijk verschil van kwaliteit, de poeder is nl veel makkelijker om te doen. En laat je hem 2a3 dagen op het aanrecht staan, wordt ie ook zuurder, dus beter toch?

 
@ Marijan

Hier even aan het zoeken geweest en tot de conclusie gekomen dat hierop geen eenduidig antwoord mogelijk is.

Poederkefir heeft het voordeel dat het hygiënischer is, maar het heeft een kortere bruikbaarheidsduur. Bij het werken met kefirkorrels is een goede hygiëne heel belangrijk. Uitgaande van kwalitatief goede korrels ten opzichte van de poeder is de kwaliteit van de melkkefir uit korrels beter is om de reden dat het langer vers blijft.

@ iedereen

Onze zoon zien we met de dag beter en energieker worden. De afgelopen dagen hierover zelfs door de juffen aangesproken. Het was af en toe creatief zijn en hier dus geitenmelk, karnemelk en biologisch-dynamische yoghurt in huis gehaald die we hem met mate aanbieden en in sommige keukengerechten verwerken. Mijn zoon heeft meer opvallend meer eetlust en is letterlijk het zonnetje in huis. :lol:

 
Vivianne,

Wat leuk toch dit soort berichten, daar word ik heel erg blij van.

Ik hoop dat dit een goede inspiratie is voor iedereen die (ook stil) meeleest.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.071
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan