Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Sinds vanmorgen , diarree, behoorlijk donkergroen van kleur. Ben van de week begonnen met een theelepeltje appelazijn toevoegen aan een glas sole, een half uur voor het eten. Ontgiftingsreactie misschien??

Mijn ontlasting is sinds enkele weken zeer hard en het is een pijnlijk iets om het te doen eerst wat grote keutels en daarna een grote hoeveelheid in een stuk, kleur is donkerbruin.

Ik hoef ook maar 1 keer in de 2 a 3 dagen.

Quote:
Sinds vanmorgen , diarree, behoorlijk donkergroen van kleur. Ben van de week begonnen met een theelepeltje appelazijn toevoegen aan een glas sole, een half uur voor het eten. Ontgiftingsreactie misschien??

Hier is al veel over geschreven. Dit is de galblaas die wakker wordt en dit is positief!

Quote:
Mijn ontlasting is sinds enkele weken zeer hard en het is een pijnlijk iets om het te doen eerst wat grote keutels en daarna een grote hoeveelheid in een stuk, kleur is donkerbruin. Ik hoef ook maar 1 keer in de 2 a 3 dagen.

Daarom is de ontlasting zo hard, omdat je verstopt bent en de ontlasting dan indroogt en hard wordt. Ik raad je aan om meer te drinken.

Mike

Beste Bosbes,

Haaruitval kan samenhangen met een niet goed werkende darmstreek en mede door de ontgiftigingskuur die heel wat losmaakt.

Om de haaruitval tegen te gaan is de combinatie van levertraan, vitamine B12 zuigtabletten en biergist zeker een aanrader.

Probeer een shampoo te gebruiken zonder fosfaten die kunnen nl. een gevoelige hoofdhuid met zich mee brengen. Hier zelf overgestapt op het fosfaatvrije l'Anza en weg droge hoofdhuid en nu reeds waarneembaar minder haaruitval.

Quote:
Haaruitval heeft vooral te maken met de schildklier.

Hoe bedoel je dit precies? Had het ook niet vooral met de lever temaken? Vandaar dat de giftige chemo zorgt voor haaruitval?

Ikzelf ben overgestapt op "no 'poo". Geen shampoo dus. Ik gebruik onder de douche nabica om mijn haar te wassen.

Ik krijg nu zelfs donkere stevige haren op mijn voorhoofd terug. Bizar.

De chemo onderdrukt de schildklierwerking, vandaar de haaruitval. Een standaard bijwerking van chemo is trage schildklierwerking.

Mike

Dank voor jullie reacties Vivianne en Mike, ik gebruik al jaren geen shampoo meer met al die toevoegingen, en zorg goed dat ik mijn vit B binnen krijg.

Ik heb vooral met kraanwater na een paar dagen een jeukerige hoofdhuid, ik denk dus een schimmel. Dat lost een zapper dus niet op helaas.

Vorige week kwam ik selsun shampoo tegen en besloot het te proberen. Ik heb het 2 x gewassen hiermee en geen erge haaruitval meer gehad. Het is een kuur van een week, elke dag wassen.

Trouwens ik eet het Budwigpapje en ga op dit moment zonder bica of citraat en heb geen last van verstopping meer.

@Mike is die jeuk- schimmel ook herkenbaar voor een trage schildklier?

Kan ik daar dmv voedsel iets aan doen?

Ja, dat hoort ook bij een trage schildklierwerking. De schildklier wordt gevoed door verzadigd vet, cholesterol en mineralen, met name jodium en selenium.

Mike

Ok, Selsun met ingredient seleniumsulfide dus dat klopt.

Dus selenium en jodium tekort..

@ Mike,

Hoe zit het met de aanwezigheid van jodium en selenium bij inname van 1 theelepeltje sole in een glas water op dagbasis ? Is dit voldoende voor de schildklier ?

Nee, we hebben te grote tekorten opgelopen, omdat deze twee spoorelementen onvoldoende voorkomen in de bodem en daarmee onze voeding.

Mike

@Daarom is de ontlasting zo hard, omdat je verstopt bent en de ontlasting dan indroogt en hard wordt. Ik raad je aan om meer te drinken.

Dit lijkt me zeer riskant ik drink 1ltr rauwe melk en 1,5ltr water naast de yoghurt smoothies ochtend en middag en ochtend citroen&sole water 1,5 glas avond alleen solewater. Ik zal het wel gaan toepassen en kijken hoe het werkt. Aanbevolen hoeveelheid om te drinken per dag 1liter per 30 kilo heb ik geregeld gelezen(niet van de voedings(wijzer/dommer site) ook die raden 2ltr pd aan als max.

Lijkt mij dat jij wel genoeg drinkt Remco.

Wij hebben er ook bij tijd en wijle last van, op dit moment gaat het weer wat beter.

Mijn man doet op dit moment 's ochtends een half theelepeltje bitterzout in zijn water, in natriumbicarbonaat.

Verder eten we meer vlees, we eten weer rauwe zuurkool en ikzelf ga 's avonds even met mijn blote voetjes buiten op de natuurstenen staan om te aarden. Dat resulteert in beter naar de wc gaan. En welke van de opties voor betere ontlasting zorgt? Ik weet het niet maar het werkt in ieder geval op dit moment.

Lia

Sedert meer dan een jaar poep ik nu gehurkt op de WC-bril.

Ik had hierbij onmiddellijk succes en zag mijn goedgemikte verzendingen zichzelf doortrekken :D Je kan er dus alvast water mee besparen! :D

Regelmatig kan je ook alles in één keer afleveren.

Nadeel is dat je niet meer kan controleren of er wel de juiste postzegel opkleeft... ;-)

En als je tegelijkertijd een artikel van Mike wil uitlezen, kan de verkalking in je voeten wel wat pijn beginnen doen of ga je hielspoor ontwikkelen... ;)

Vanmorgen zat er groene ontlasting bij de bruine.

Kan ik nu de darmen een spoeling geven van 1/2 liter water

met 2 theelepels keltische zeezout?

Richard

Richard,

Je zit te wachten op een protocol. Op dit forum gaat niemand je vertellen wat je wel of niet moet doen. Doe wat je goeddunkt, naar eigen inzicht. Het gaat om principes, niet om protocollen die op de milligram en op de seconde nauwkeurig zijn.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.586
Leden
8.684
Nieuwste lid
GoudMienJong
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan