onderzoek melk

G

Guest

Guest
Ik kwam in contact met een filmpje van tros radar over melk en onderzoek daarnaar in relatie tot osteoporose, botbreuken en kanker... Wellicht is er al een topic over gemaakt, want het filmpje is uit 2010, maar ik kan het niet vinden.

Wat moet ik ermee! Het klinkt ergens wel logisch als ze zeggen dat wij de enige zoogdierensoort zijn die na de zoogperiode nog melk drinken en dan nota bene nog van een andere soort. Koemelk is bedoeld voor kalfjes en zou groeibevorderaars bevatten, dierlijke eiwitten zouden verzurend werken, kalk onttrekken aan botten, caseïne sterk kankerverwekkend zijn en de vetten cholesterolverhogend...

Ik merk dat ik weer twijfel.

Ik ben 3 maanden zwanger en was van plan het wp dieet voor zwangere vrouwen te volgen

http://www.westonaprice.org/childrens-health/diet-for-pregnant-and-nursing-mothers

en heb de maanden voor ik zwanger werd dit al grotendeels gevolgd/gegeten (ook omdat ik nog borstvoeding gaf) maar sinds ik zwanger ben staat de rauwe melk me zo tegen, eigenlijk al de vette dingen. Ik moet mijzelf echt dwingen iets ervan te eten of te nemen, maar melk lukt echt niet. Ik ben ook een voorstander van je gevoel volgen. Je lichaam geeft aan wat het nodig heeft, zeker als je zwanger bent.

Moet ik eraan toegeven of toch rauwe melk drinken enz. volgens het aanbevolen dieet voor zwangeren?

Hoe gaan jullie om met dit soort onderzoeken zoals in het filmpje van tros radar?

groetjes, Caroline

 
Caroline,

Ik wou dat ik het nog een keer mocht overdoen met mijn zwangerschappen (en de periode ervoor), dan zou ik zekerteweten het wp protocol aanhouden.

Radar bericht van onderzoek naar gepasteuriseerde melk en dit zegt niets over rauwe melk.

Ik zou kefir/yoghurt maken van de rauwe melk. Je hebt gelijk dat je niks tegen je zin moet eten. Kijk gewoon waar je wel trek in hebt en probeer toch zo veel mogelijk volwaardige voedingsrijk te eten.

 
Wanneer je de melkeiwitten goed af kunt breken is rauwe melk een fantastisch voedingsmiddel. Helaas zijn er veel mensen die de caseïne incorrect afbreken en dat niet weten van zichzelf. Caseine wordt dan incorrect afgebroken tot beta casomorphin 5 of 7 die beide een opiaat achtige werking hebben wanneer ze zich 'nestelen' op je endorfine receptoren.

Kijk maar eens op pubmed bij beta casomorphin of op exendo.be voordat je jezelf helemaal tegoed doet aan rauwe melk. Wanneer je geen probleem hebt met je caseine afbraak geniet dan lekker van rauwe melk.

Ik bedenk me net dat je zwanger bent en zelf ben ik terughoudend met rauwe melk en zwangeren dus ik durf niet te zeggen of dat kan.

 
Quote:
Wat moet ik ermee! Het klinkt ergens wel logisch als ze zeggen dat wij de enige zoogdierensoort zijn die na de zoogperiode nog melk drinken en dan nota bene nog van een andere soort


We zijn ook het enige "zoogdier" dat kreeften (en slakken?) eet.

En als enige voedsel kookt om er meer nutrienten uit te kunnen halen en de enige die granen (deels) gaat vermalen en bakken! Maar daar hoor je nooit wat over.

Volgens mij zijn wij zelfs het enige zoogdier dat uberhaupt granen eet maar dat weet ik niet zeker.

Misschien kan je inplaats van melk kefir van rauwe melk gaan drinken? Misschien vind je dat wel lekker.

 
Quote:
Ik wou dat ik het nog een keer mocht overdoen met mijn zwangerschappen (en de periode ervoor), dan zou ik zekerteweten het wp protocol aanhouden.


Mijn zwangerschappen zou ik met plezier overdoen, de bevallingen zou ik liever aan een ander overlaten :mrgreen: Ik zou willen dat ik ten tijde van mijn zwangerschappen deze informatie over voeding geweten had. Ik leg dit soort onderzoeken naast me neer dus. Maar alleen jij voelt wat het beste is voor jou op dit moment.

 
Mama5,

Ken je de Rotterdam study?

'The Rotterdam Study. In dit onderzoek werd van 4800 mensen gedurende 10 jaar lang hun voeding gecontroleerd en het bleek dat mensen die het meeste vitamine K2 binnen kregen de helft minder kans hadden om te overlijden aan hart- en vaatziekten ten opzichte van de groep die het minste binnen kreeg (3).'

Over hetzelfde onderzoek:

A recent study examined the relationship between K2 (MK-4 through 10) consumption and heart attack risk in 4,600 Dutch men. They found a strong inverse association between K2 consumption and heart attack mortality risk. Men with the highest K2 consumption had a whopping 51% lower risk of heart attack mortality and a 26% lower risk of death from all causes compared to men eating the least K2! Their sources of K2 MK-4 were eggs, meats and dairy. They obtained MK-5 through MK-10 from fermented foods and fish. The investigators found no association with K1, the form found in plants.

Dus de mannen die de meeste eieren, vlees, vis, gefermenteerd voedsel en zuivel aten hadden veel minder risco op een dodelijk hartaanval en/of dood te gaan door wat anders!

 
Dank voor alle reacties. Fijn om weer even een sterke tegenhanger te lezen. Bedankt Mike voor je link. Die kende ik nog niet. :)

Ik ga eens Kefir maken goede tip.

Groet, Caroline

 
Mama5

Wij maken kefir van rauwe melk. We hebben pas geleden houdbaarheidstesten gedaan door een erkend laboratorium en daaruit bleek dat deze minimaal 14 dagen houdbaar is. Misschien wel langer maar dat is niet onderzocht. De angst voor rauwe melk bij zwangere vrouwen betreft vooral de aanwezigheid van de Listeria-bacterie. Wij laten onze rauwe melk en kefir al twee jaar lang onderzoeken op deze bacterie maar is nog nooit aangetroffen.Ook de andere bacteriën E-coli, salmonella en Aureus zitten ver onder de toegestane normen of worden niet aangetroffen. In de kefir worden de eventueel aanwezige pathogene bacteriën onwerkzaam door de lage zuurtegraad, nl <4.4(ph)

Eigenlijk is dus rauwe kefir van 14 dagen oud nog veiliger dan verse kefir.

Wij hebben klanten die zelfs hun baby's van een paar maanden oud al kefir geven.

Volgens mij is er geen betere darmflora ondersteuner dan kefir van rauwe melk.

groet

André

 
Ok, dank voor je bericht André. Ik ben zelf niet bang om rauwe melk te drinken eigenlijk, zelfs nu niet, alleen de gedachte aan melk maakte mij misselijk de afgelopen weken. Wellicht dat het nu weer beter gaat aangezien ik nu 13 weken zwanger ben en de misselijkheid af begint te nemen. :)

Ik volg het wp dieet voor zwangeren dus, alleen vond ik het zo gek dat ondanks dat ik weet dat het goed voor me is, dat ik door de misselijkheid juist die gezonde dingen niet weg kreeg. Nu gaat het weer beter en rauwe melk ga ik weer halen morgen. ;)

groet, Caroline

 
Andre wat goed dat jullie dat laten onderzoeken zeg !

Ik heb vandaag mijn eerste glas rauwe kefir gedronken maar hij is niet zuur genoeg geworden .

Maar ik drink het toch op want weggooien is zonde .

Ik moet al een heel eind rijden om het te krijgen maar wat ben ik er blij mee zeg Heerlijk !

 
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem misschien kan iemand van jullie me helpen.

Ik ben ongeveer een week geleden met een rauwe melkkuur begonnen, inmiddels ben ik gestopt. Vanaf dag twee werd mijn ontlasting helemaal geel en het zijn allemaal keutels. Mijn ontlasting komt er nu moeizaam uit en ik heb sinds vandaag pijn in mijn rechterzijde, op de plaats waar mijn lever zich bevindt. Wat nu? en waar komt die pijn in mijn lever van?

Ik heb gelijk oxypowder besteld, misschien helpt dit.

 
Uit het gezonde verstand. Zou kunnen dat er ergens iets vast zit/blokkade in gal(buis) of lever. Ik zou een gal en leverreiniging doen als ik jou was. En voor nu een glas water met een eetlepel bitterzout opdrinken.

 
Bedankt voor ie reactie.

Kan ik bitterzout in de supermarkt halen? Die is nu nog open namelijk.

Ik heb het gevoel dat alles ophoopt, en ik heb geen aandrang om naar de wc te gaan.

 
Bitterzout kan je niet in de supermarkt kopen. Waar woon je? Ik haalde het bij een natuurwinkel in Breda en tegenwoordig via internet.

Heb je keltisch zeezout in huis? Daarmee kan je ook een flush doen. Maar de voorkeur gaat uit naar bitterzout, zodat je galwegen ook open komen te taan.

 
Ik woon in Wassenaar. Er is een natuurwinkel hier vlakbij, alleen kan ik het morgen pas halen.

Ik ben wel in het bezit van Keltisch zeezout, alleen als ik hier teveel van neem krijg ik last van een kloppend ooglid,

 
O, ik dacht aan een reformzaak.

Is een gewone drogist ook goed? die zit namelijk in de digros.

 
Naar aanleiding van Tros Radar (zie boven) over de melk heb ik een mail gestuurd naar de Stichting Wereld Kanker Onderzoek en ik kreeg een mail terug. Dit bericht komt uit een studie van Food, Nutrition, Physical Activity and the Prevention of Cancer, a global Perspective uit 2007 van het World Cancer Research Fund. Dus best wel oud eigenlijk. De uitzending viel niet onder hun verantwoordelijkheid. Inmiddels wordt bij mijn schoondochter donderdag a.s. de baarmoeder verwijderd (kanker). 1 borst is al weg.

Ik maak me zorgen om alle mensen die nu en in de toekomst kanker hebben of krijgen. Hoewel ik besef dat ik niet de ellende van de hele wereld op mijn schouders kan nemen.

Gelukkig intereseer ik me voor heel wat meer dan gezondheid als tegenwicht. (zingen, muziek maken, documentaires enz.). Het zonnetje schijnft vandaag, heerlijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.739
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan