Oestrogenen in melk

G

Guest

Guest
Schiet me nog een vraag te binnen.

In koeienmelk zitten veel oestrogenen waarvan bekend is dat ze borstkanker kunnen veroorzaken.

Is dat iets wat in rauwe melk minder speelt? Of zitten er in rauwe melk stoffen die dat opheffen?

 
Al dat soort onderzoeken worden niet gedaan met melk, maar met dat witte water uit de supermarkt.

Ja, die rommel moet je inderdaad niet drinken, dat geeft alleen maar ellende.

Laat je niet bang maken en drink gewoon rauwe biologische melk!

Maar wat je ook doet; drink liever geen melk, dan dat je dat witte water uit de supermarkt gaat drinken!!

Er is echt niks mis met rauwe biologische koeienmelk. Dit is gewoon een product zoals moeder natuur het bedoeld heeft. Als het niet goed zou zijn, zou het kalf er niet van groot worden.

Het zit vol met levende enzymen, die juist ziektes helpen te voorkomen.

 
Precies wat ik dat Ufo maar was er niet zeker van.

Als je schrijft dat rauwe melk een produkt is zoals de natuur dat bedoeld heeft is toch het eerste wat in me opkomt: ja om kalfjes groot te laten worden.

Niet lullig bedoelt hoor maar zit er nog een klein beetje dubbel in - :)

 
Quote:
Ik moet vaak mijn rauwe melkconsumptie verdedigen tegenover het argument dat de mens de enige soort is die nog melk drinkt na de zoogperiode en dan ook nog melk van een andere soort.

Het staat iedereen vrij om om die reden geen melk te drinken, maar vanuit een voedingsoogpunt is dit standpunt onhoudbaar. Ik kan werkelijk niet genoeg zeggen over de helende aspecten van het drinken van rauwe melk.

Rauwe melk en zure zuivel zijn complete en volwaardige voeding, boordevol levensscheppende enzymen, probiotische bacteriën, mineralen, spoorelementen, aminozuren, chlorofyl, vet- en wateroplosbare vitamines, vitamine B12 en omega-3 vetzuren.

Melk vervangt het bloed waarmee een kind wordt gevoed in de baarmoeder. Het wordt gemaakt uit bloed en heeft nagenoeg dezelfde samenstelling als bloed. Melk kan dus worden gezien als ‘wit bloed’.

In The Milk Book rekent William Campbell Douglass (1984) als volgt af met het melk-is-voor-baby’s-argument:

De mens is een van de weinige zoogdieren die slakken, rauwe mosselen en rauwe oesters eet. Hij is het enige zoogdier dat kreeft eet. De meeste zoogdieren zijn beperkt in hun voedselkeuzes door hun ecologische omstandigheden. Ze kunnen alleen eten wat de natuur hen biedt. De mens, met zijn mobiliteit en intelligentie, heeft een breed scala aan voedsel waar hij uit kan kiezen. De meeste zoogdieren zullen verse melk, als het ze aangeboden wordt, ook drinken en lekker vinden. Probeer het maar eens bij je kat.

Wat Douglass hier met zoveel woorden zegt, is dat als menig dier de intelligentie had gehad om aan melk te komen en daar voedzame producten van te maken, zoals boter en yoghurt, er veel meer soorten zouden zijn geweest die na de zoogperiode melk zouden blijven drinken.

En dit geldt zelfs voor zogenaamde planteneters. Weston Price zag met eigen ogen hoe nomadische arabieren met kamelen en paarden door de Noord-Afrikaanse woestijn trokken, waarbij zowel de arabieren als hun paarden de barre trektocht in perfecte gezondheid wisten te overleven op de melk van de kamelen.

Sally Fallon, de oprichtster en voorzitter van de Amerikaanse Weston A. Price Foundation die het gedachtengoed van Weston Price hooghoudt, wist ternauwernood op foto vast te leggen hoe een eekhoorn ervandoor ging met boter die op de vensterbank van haar keuken stond met het raam open.


https://www.fatsforum.nl/topic/plantaardige-en-vlezige-praatjes

Kortom, als dieren de intelligentie hadden gehad om koeien te melken, hadden ze dit ook gedaan. De mens is nu eenmaal bijzonder inventief in het verkrijgen van voedsel. We zijn hierin doorgeslagen toen we voedsel zijn gaan bewerken, helaas, maar rauwe melk is puur natuur.

Mike

 
Ik weet het Mike, zit alleen nog wat in spagaat. Gaat vast wel over voordat ik een oud wijf ben :D

 
Melk zou alleen voor kalfjes zijn, vlees van dezelfde koe dan? En de vis die in de zee zwemt, is vast niet uit het ei gekropen om ons te voeden. Zijn de planten in de natuur er voor ons? maakt de bij honing zodat wij die kunnen eten....zo kun je nog wel even doorgaan, en als wij overal vraagtekens bij plaatsen dan verhongeren wij. Volgens mij is de natuur er om elkaar te ondersteunen en te helpen.

Dus de biologische boer zorgt enorm goed voor zijn beesten, zodat deze prachtbeesten gezonde melk kunnen geven die wij weer drinken. Doordat wij daar gezond van worden kunnen wij weer de melk daar kopen en heeft de koe nut.

Wat voor nut zou het hebben als er wel kalfjes gevoed worden maar en niemand is die het vlees wil eten de melk wil drinken? Dan zou er geen boer meer koeien houden.

 
'En ooit een mier in spagaat zien zitten?'

Whahahaa corneliahz, ik denk dat ik daar oprecht 'nee' op kan zeggen :D

But than again; ik heb ook nog nooit zo op gelet :)

 
Dit vraagstuk over of er (veel) oestrogeen in melk zit kwam vandaag op de Facebook vaan Leefbewust aan de orde. Ik ben er toch heel benieuwd naar. In het boek "wat de dokter je niet verteld over de menopauze" heb ik gelezen over de 2 verschillende oestrogenen. De fyto en de xeno. De xeno is bij definitie slecht maar ik heb uit het boek begrepen dat de fyto in sommige gevallen nog niet zo slecht hoeft te zijn.

Val asjeblief niet over me heen, het is maar een gedachtegang en nieuwsgierigheid van mij.

 
Ik kon er helaas bij Ron niet meer op reageren (Storing).

Maar ieder levend wezen heeft oestrogeen in zijn lijf (en niet alleen in de melk )

Dan zou je dus ook moeten stoppen met vlees eten .

Het is een belachelijke theorie dat je van rauwe melk borstkanker of zo zou kunnen krijgen .

Een baby krijgt toch ook geen borstkanker ?

Laat je niet bang praten .

 
Ik durf deze post eigenlijk bijna niet te posten, want ik ben bang dat ik veel te lastig ben. Sorry daarvoor...

In een werkstuk van leerlingen op

www.freewebs.com/whitepoison/ingredienten.html (eigenlijk het hele werkstuk, maar dit was de belangrijkste pagina)

staan een paar dingen die me triggerden om dit eens te overleggen met Mike

Natuurlijk ben ik het niet eens met het artikel en ergerde ik me telkens als er weer gezegd werd dat verzadigd vet ongezond was omdat het de aderen verstopt enz enz.

Toch bleven er een paar dingen knagen,

Nl: het hormoon TSH en de schildklierwerking, (die zou hierdoor vertragen)

en

iets over caseine en dat je eigenlijk 4 magen nodig hebt om het te verteren (maar misschien niet als je er genoeg vet bij eet?)

en het stukje over Denen, Finnen, Blanke Amerikanen en Zwitsers. (dit zou genetisch bepaald zijn dat deze groepen beter zijn in het verteren van melk)

En ook werd er gezegd dat rauwe melk beter was...maar dan alleen als er kaas van werd gemaakt of boter, omdat dan het caseine dan wel al afgebroken is en in het geval van boter het alleen om het vet gaat en niet het eiwit. Maar klopt dit dan wel...dat caseine in kaas al voorverteerd is? En geldt dit dan ook niet voor kefir?

Ze hebben het in het werkstuk wel even over yoghurt, maar daarin zou ook nog te veel caseine zitten.

Omdat ik zelf niet goed tegen melk kan en een vriendin van mij ook niet, blijft het een thema voor mij...ik houd wel enorm van kaas, dus misschien kan ik dat dan toch eten?

En kwark misschien ook? Of heeft kwark niet lang genoeg kunnen fermenteren?

En dan alleen gemaakt van rauwe melk natuurlijk.

Sorry voor deze irritante vragen/twijfels...maar het is mij nog onduidelijk of ik misschien binnenkort dan toch rauwmelkse kaas zou kunnen proberen...of beter helemaal van de melkproducten af kan blijven.

 
Waarom zoek je niet op deze site naar hoe of wat over rauwe melk of via de amerikaanse site? Zolang je je informatie blijft halen uit de reguliere media zal je overvallen blijven door twijfels.

Wat voor kaas eet je? Die plastieken of rauwe kaas?

 
Het komt omdat ik googelde op melk en schildklier...dit n.a.v. een post in vrouwelijke rondingen (eigenlijk zocht ik ook hier maar dan via google) en toen kwam ik op dit project door leerlingen gemaakt en ik begon het te lezen... en vraag mij dus af of de erfelijke factor hier nog een rol speelt en wat TSH nu precies inhoud en of caseine nu wel of niet wordt afgebroken in het bereidingsproces als het gaat om kaas.

(want ik durf inderdaad dat artikel niet te geloven)

Verder durf ik al maanden geen kaas meer te eten en melk drinken durf ik al helemaal niet...omdat ik er erg witte ontlasting van kreeg en me depressief ging voelen en paniekaanvallen kreeg.

Toen ik stopte met alle melkproducten was dat meteen al weer een stuk minder.

Misschien lag het niet aan de melk, maar aan de geitenkaas...die was niet van rauwe geitenmelk gemaakt...zou dat kunnen?

De melk verteerde niet goed, anders werd mijn ontlasting niet bijna wit ervan.

Nu stond er net in dat artikel dat je maagzuur minder zuur wordt van melk, of geldt dat alleen voor gepasteuriseerde melk?

Het zit mij gewoon dwars dat van die melk...ik neem azijn met water voor de maaltijd en probeer er altijd de tijd voor te nemen, Ik neem sinds een paar dagen de rauwe eidooiers met citroen en olijfolie en ik heb de levertraan met boterolie vandaag binnengekregen en weer lekker vet gegeten en vet eten gaat prima!

Maar dat ging al de hele tijd goed zolang ik het maar bij dierlijke dingen houd...alleen die melk is een probleem en alles wat van melk gemaakt wordt behalve boter, dat is geen probleem!

Dat van die melk blijft me irriteren...

 
Heb je al melk of beter nog kefir geprobeerd met een rauwe eierdooier erdoor?

Door de eierdooier is het gemakkelijker verteerbaar.

 
@alexandra

Niet op die manier...ik dacht dat witte poep betekent dat de eiwitvertering niet optimaal was en had het ook iets met een slechte leverfunctie te maken?...ja misschien kan ik dus wel kefir of kaas eten...ik weet ook niet waarom ik telkens de melk de schuld wil geven eigenlijk...

Maar dit artikel zei ineens dat de caseine in kaas wel beter verteerd wordt door het lichaam dan van melk en dat had ik eerder niet zo begrepen uit andere bronnen...dus dat gaf mij de hoop toch weer lekkere kaas te kunnen eten.

De laatste keer probeerde ik niet rauwmelkse geitenkaas omdat ik dacht dat de caseine van geitenmelk beter verteerbaar was voor mensen, maar zou ik dan toch beter rauwmelkse koeienkaas kunnen nemen dan niet rauwmelkse geitenkaas?

Eten juliie alleen rauwmelkse kaas dan?

Ik wist wel dat je geen gepasteuriseerde melk moest drinken, maar kent iemand ooijpolder yoghurt en kwark en kaas en is dat dan goed of niet?

 
ik denk dat je voor je zelf moet afstrepen Kanne. Heb ik ineens teveel melk gedronken? Hoelang heb je deze 'allergie' al? Waren het ontgiftingsverschijnselen? Wat gebeurt er als ik een klein beetje melk drinkt? Moet ik eerst leverreiningen doen om de vertering te verbeteren? ....... ........ ........

Melk is zeer goed verteerbaar, anders kan pas geboren leven er niet van gedijen. Kaas is gefermenteerd, dus helpt de natuur je een handje. Maar waarom moet je geholpen worden? Maagzuurtekort (tekort veroorzaakt door ...?) en galstenen zijn 2 belangrijke verstoorders van de vertering. Maar als er angsten uitkomen, moet je misschien ook op het niet fysieke deel aan het werk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.686
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan