Oestrogenen in melk

Kanne, mijn zoon kan ook niet tegen zuivel, waarschijnlijk kan hij niet tegen caseïne. Volgens de kaasboer (Remeker) neemt de hoeveelheid caseïne af naarmate de kaas langer rijpt. Dus er zit minder caseïne in oude kaas dan in jonge kaas. In de oudste variant is de caseïne bijna verdwenen. We hebben het zelf nog niet uit kunnen proberen, maar misschien kun jij hier wat mee.

Manon

 
Dank je wel Manon,

daar hoopte ik op inderdaad.

Vraag ik me ineens wel af waarom ik zo vaak hoor dat jonge kaas veel gezonder is dan oude kaas...

@ naief,

ja dat probeer ik inderdaad te doen...afstrepen en lever reinigen en ontspannen d.m.v. yoga

Misschien is melk gewoon nog te moeilijk voor mij.

 
Quote:
iets over caseine en dat je eigenlijk 4 magen nodig hebt om het te verteren (maar misschien niet als je er genoeg vet bij eet?)


Deze leerlingen hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt. Er zijn 4 magen nodig om cellulose te verteren, geen caseine! Er staan nog meer onwaarheden in, maar moet ik deze nu echt punt voor punt gaan ontkrachten? Het is zeer goed mogelijk dat jij caseine-intolerant bent en dat ook rauwe melk voor jou geen optie is. Accepteer het en ga door met je leven, er zijn vele andere voedingsopties die mogelijk wel beter vallen.

Mike

 
Het kan ook ziojn dat er een andere onderkliggende factor een rol speelt.Nml gluten intollerant waardoor je lichaam ook op de caseine intollerant reageert.Zoe dit kunnen ivm je voedingspatroon?

ad

 
Ik weet de onderliggende factor: STRESS! Kanne, je bent zo gestresst als wat en dat zal je eerst op moeten lossen. Nu hebben we het over het eiwit caseine, maar je zult naarmate de stress oploopt alsmaar minder maagzuur aanmaken en uiteindelijk ook steeds minder eiwitten kunnen verteren. Als ik jou was zou ik me gaan focusen op serieuze ondersteuning van je bijnieren, al of niet met behulp van een kundige arts of therapeut.

Mike

 
Oke, ik zal de melk met rust laten en accepteren dat het aan mij ligt...

Ik ga in elk geval wat geduldiger om met mezelf, niet-roken is al heel wat voor mij op dit moment en de yoga helpt enorm goed om uit mijn hoofd te komen.

Je hebt helemaal gelijk wat die stress betreft, ik maak me vooral overal zorgen om sinds ik van mezelf geen wiet meer mag roken...dat was jarenlang mijn manier om te ontspannen...het is nog maar 4en een halve maand geleden (maandag 12 augustus) dat ik besloot dat het voorgoed afgelopen moest zijn met die rommel...(het was ook geen bio-wiet, dus wie weet met welke troep het gekweekt is) Ook geen tabak meer...

Sindsdien kan ik mij erg moeilijk ontspannen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan