NERVUS VAGUS

Vandaag bij de KNO-arts niets bijzonders gevonden.
Heen gefietst (15 min) terug gelopen. (30 min)
Men adviseert fysio maar dat kan ik ook zelf doen.
Wordt niet vergoed.
In beweging blijven doe ik momenteel te weinig, want als ik beweeg voel ik me niet goed.

Hier staat nog veel info.

Maar, bij nader inzien, misschien kan ik beter zoeken naar tekorten aan voeding voor de hersenen. Doe ik natuurlijk al. Vandaag B vitamines besteld. Levertraan gebruik ik. Wat betreft de vit B12 is ook niet iedereen ervan overtuigd dat er toch een tekort kan zijn als de gangbare waardes in orde zijn.

Misschien als ik particulier nog onderzoeken laat doen en men vindt iets dan nog heb ik geen oplossing. Eventueel een implantaat of medicatie is ook niet alles.
Er zou toch veel over de gezondheid van de hersenen te vinden moeten zijn want de hersenen zijn de meester.

Hoewel, ik blijf erbij dat de zenuwschade NV?) de oorzaak is, maar men denkt in hokjes. Ik pas niet in een hokje.
Heb je wel eens een tekort test bij Marijntje overwogen of gedaan?
 
Ja ik ben wel eens bij Marijntje geweest. Maar toen was ik nog niet duizelig. Ging om darmen. Hersen/darm as kwam wel naar voren.
 
Een mail gestuurd naar dit instituut over de prijzen.
Want er worden nergens prijzen genoemd.
Particulier is altijd duur maar ziekenhuizen stellen niets voor wat betreft dit soort onderzoek. en eerste bezoek is ook 250,-/300,-.
Vandaag antwoord.
Het eerste onderzoek kost 500,--. duurt 1,5 uur.
Daarna 5 dagen behandelen. Daar gaven ze geen prijs voor.
Ik vermoed dat het duizenden zijn. Niet voor de gewone man.
Ze zitten toevallig wel in de buurt. Lisse/amstelveen heeft goede verbinding.
 
onlangs extra sterke koffie gedronken. Normaliter verdun ik de koffie. sinds 2009 heb ik 1x onderweg klachten gehad van een 2e koffie (WC gang) sindsdien durf ik een 2e niet aan.
Door die extra sterke koffie zat ik op de WC, gelukkig thuis.
Dus 3 dagen alleen maar thee gedronken om uit te proberen.
Vandaag mijn verdunde koffie weer genomen en wat gebeurt?
Ik voel duidelijk verband met mijn hoofd en duizeligheid. Is dit de Nervus Vagus of wat?
Koffie blijft definitief weg.
Nu de rest van de duizeligheid nog.
 
onlangs extra sterke koffie gedronken. Normaliter verdun ik de koffie. sinds 2009 heb ik 1x onderweg klachten gehad van een 2e koffie (WC gang) sindsdien durf ik een 2e niet aan.
Door die extra sterke koffie zat ik op de WC, gelukkig thuis.
Dus 3 dagen alleen maar thee gedronken om uit te proberen.
Vandaag mijn verdunde koffie weer genomen en wat gebeurt?
Ik voel duidelijk verband met mijn hoofd en duizeligheid. Is dit de Nervus Vagus of wat?
Koffie blijft definitief weg.
Nu de rest van de duizeligheid nog.
Heeft denk ik niks te maken met de nervus vagus maar alles met de koffie.
Sommige mensen kunnen echter duizeligheid ervaren bij het drinken van koffie. Zoals gemeld door Livestrong, terwijl het kan houden u alert, cafeïne consumptie kan ook leiden tot duizeligheid als een bijwerking. Er zijn verschillende mogelijkheden waarom dit bij mensen kan gebeuren., Livestrong merkt op dat cafeïne eigenlijk vermindert de bloedtoevoer naar de hersenen die een mogelijkheid kan zijn over de reden waarom je duizelig zou kunnen voelen bij het drinken van cafeïne. Dit kan gewoon een manier je lichaam ervaart cafeïne. De ADF noemt over het algemeen duizeligheid als een bijwerking die u kunt voelen tussen 5 en 30 minuten na het drinken van cafeïne die kan duren tot 12 uur!
 
Ik ben nog geinteresseerd in het www.fninstitute.com.
Kwam dit verhaal tegen en helemaal gelezen.
16-09-2020 · De Amerikaanse website Science Based Medicine kwalificeerde het apparaat jaren geleden als kwakzalverij. Amerikaanse neurologen in Chicago sloten zich daar recentelijk bij …
-----------------------------
Het is wel zo dat hoe succesvoller alternatief is hoe meer ze worden verguisd. denk aan Ivermectine.

Ik ga ze straks nog contacten want de opleidingen van de medewerkers staan niet op hun site.
Waar het mij om gaat is dat iemand het Complete plaatje van mijn gezondheid/duizeligheid kan duiden. En dat is moeilijk.
Zelf vind ik het onlogisch dat ik verbetering heb in de darmfunctie/vertering maar dat duizeligheid ervoor in de plaats is gekomen. Intuitie? toch de zenuwschade.
Ik werk nu 12 jaar zonder diagnose maar is verdomd lastig.
Ik heb een mooi uitgeschreven rapport van iemand die ook in het verdomhoekje zat van de kwakzalverij, waardoor hij moest stoppen en kan ik hem niet meer vinden.
Ik zal dat rapport eens zoeken.
 
Vandaag zat ik te zoeken naar

Ik zie dat er verderop in het verleden al veel over is geschreven. Genoeg te lezen dus.
Ik herken we wel in bijnieruitputting en heb Adrenal in huis maar amper genomen. Beviel toen niet. Dus nogmaals proberen.
Ik Herken sinds kort sommige symptomen.

Ik voel me hongerig. Dat was nooit het geval.
Ik plas opvallend veel meer dan anders. -
Ik ben extreem koud de hele dag. veel meer dan anders
Steeds dode vingers gedurende de dag. Veel meer dan anders
Kringen onder mijn ogen. Veel meer ........
Haaruitval Veel meer .......

Ik voel gewoon dat er iets niet klopt. Feitelijk ben ik geen type voor bijnieruitputting en stress.
Ik ben alweer vele weken steeds thuis.
Geen zorgen, geen werk. Huishoudelijke bezigheden kan ik aan.
Zit het liefste op bed met kussens in mijn rug en computeren/lezen.
Als ik me erg rot voel kom ik op een stoel niet tot ontspanning, dan wil ik liggen.
Als ik stilzit voel ik me niet duizelig. Met bewegen wel. en het voelt zo rot/vervelend dat ik liever niet de deur uit ga om boodschappen te doen. maar doe het wel.

Stres heb ik waarschijnlijk opgelopen toen ik de hele dag diaree had 2009 en pas in 2016 werd het aanmerkelijk beter met extra enzymen. Angst angst, angst voor ongelukjes en incontinentie.
Darmen die niet in orde zijn kunnen stress geven van binnenuit (voor zover ik weet) en heb ik niet zelf onder controle.
Ik vermoed dat dat nu niet meer het geval is, er is nog steeds verbetering in de stoelgang.

Dan een trage schildklier en zenuwschade (darm).
 


 
Laatst bewerkt:
Op telegram kwam ik dit filmpje tegen over een oormassage waarmee je de nervus vagus behandeld.


Ik zit al mijn hele leven te frunniken aan mijn oren, daar wordt ik rustig van. 😃
 
Ik heb een medical piercing laten plaatsen 1 week geleden bij nvs kliniek. Ik stond op de reservelijst en werd ineens gebeld totaal niet verwacht. Ik vond het zetten ervan behoorlijk pijnlijk en me pijnklachten namen toe wat dus normaal was zei ze. Ik ben wel in 1 klap van die krekel in mijn oor af! Voor de rest van mijn klachten kan ik weinig zeggen, even geduld nog. Je moet het 3 maanden de tijd geven kan je echt zeggen of het geholpen heeft of niet.

De 3 maanden zijn nog niet voorbij, maar hoe gaat het nu?
Ik ben triage audicien geweest en heb veel cliënten gezien met tinnitus, vandaar dat ik het me afvraag hoe het nu gaat met jou.
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
De 3 maanden zijn nog niet voorbij, maar hoe gaat het nu?
Ik ben triage audicien geweest en heb veel cliënten gezien met tinnitus, vandaar dat ik het me afvraag hoe het nu gaat met jou.
De krekel is weer volledig terug. Dat kan zijn omdat de afgelopen weken nogal stressvol waren voor me.
Tegen mij is gezegd dat zo een medical piercing geen wondermiddel is, ook je leefstijl aanpassen en dus ook stressniveau naar beneden brengen zijn essentieel. Dus dan kan je afvragen heb je dan zo een piercing nodig? Nou nee eigenlijk niet. Kennelijk werkt die piercing niet zo sterk dat je tinnitus wegblijft.
Wellicht dat het bij een ander wel prima helpt maar bij mij dus niet. Alle andere claims die ze geven bij zo een piercing merk ik ook niks van zoals beter slapen, van je migraine af zijn etc nou heb gewoon 2x migraine gehad sinds ik dat ding heb laten plaatsen. Ik kan nu wel zeggen dat het mij helaas NIETS heeft gebracht behalve een versiering in mijn oor dan🙄 én wat lichter in mijn portemonnee..
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.849
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan