Nederlandse politiek


Als dit de doorsnee achterban van de VVD is geworden, dan is de vertrutting compleet. Geen gezette mannen meer met geruite broeken en truien over hun overhemd geknoopt met dixieland-muziek. Toen konden we nog spreken van 'kakkers'.

Mike
 
Column van Pieter Kuit

Kamerleden voelen zich geïntimideerd, houden mening soms voor zich’. Dat kopt de NOS vandaag n.a.v. een onderzoek dat zij heeft uitgevoerd onder 51 Kamerleden.

De NOS:

Tweede Kamerleden merken in hun privéleven steeds sterker de gevolgen van de polarisatie, zeggen ze tegen de NOS. Dat heeft ook politieke gevolgen: sommige politici houden zich daarom in en zeggen hun mening niet altijd hardop.

 
Financieel expert Ab Flipse zei in het tv-programma Ongehoord Nieuws dat D66 ‘zwaar de bocht is uitgevlogen’. Hij merkte op dat D66 in dit land allerlei sleutelposities vervult. “Op financiën, rechterlijke macht, onderwijs, culturele sector, directeur van de ANWB, van de Consumentenbond, voorzitter van VNO-NCW, de directeur van de NS. Allemaal sleutelposities waar D66 zit.”


We moeten volgens hem kijken waar al die D66-mensen zitten. “Daar zou ik me zorgen om maken. Hoe komen al die mensen op die posities? Wat moet D66 bij VNO-NCW? Wat moeten zij bij de Consumentenbond? En bij de ANWB? Waarom zijn het allemaal D66-mensen?” vroeg Flipse.

 
Ik kan alleen maar gissen naar de beweegreden, maar ik moet onmiddellijk denken aan Brett Kavanaugh. Iemand valselijk beschuldigen van seksueel misbruik is al een trieste realiteit van de hedendaagse samenleving, meestal toegebracht door vrouwen (evenals huiselijk geweld). Maar stel je voor dat dit ook met terugwerkende kracht kan, incl. rechtszaken met allerlei vage bewijsvoering, meestal gebaseerd op heringeringen. En dat in een klimaat van #MeToo en 'believe all women', dit wordt prijsschieten op mannen! Ik.xou daarom ook tegen stemmen en kan me goed indenken dat dit ook de motivatie is geweest voor FvD.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.908
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan