Nederlandse politiek


Van Beukering antwoordde: “Daarmee blijkt nu waar ik altijd heel slecht in was op school. Dat is het benoemen van namen en rapportages. Daar ben ik gewoon helemaal niet goed in. Mag ik daar ook op terugkomen in de tweede termijn? Ik kan ze wel opnoemen, maar ik heb dat gewoon niet paraat. Er zijn mensen die dat meteen paraat hebben. Ik heb dat niet. Ik kan weer andere dingen heel erg goed.”
 
Klopt het is echt schandalig hoog geworden en bedenk dat je maar beperkte vergoedingen krijgt in de alternatieve geneeswijzen waar ik dus wel regelmatig gebruik van maak. Ik heb hier trouwens nog een tandarts factuur liggen van 75euro. Dat komt allemaal nog bovenop op je premie van 189euro in 2023.

Vraag me echt af wat wijsheid is, we zullen toch moeten betalen vrees ik en met kids wil je ook niet zonder zitten. Ben wel benieuwd hoe jullie hier verzekerd zijn. Daar was een topic van dacht ik..
 
Sorry maar vertrouw hier helemaal niks van. Lijkt me een afleiding. Waarschijnlijk gaat die rechter toch in voordeel beslissen van Rutte en Kaag. Met instemming van een rechtszaak alle ogen en hoop gevestigd daarop? Om te voorkomen dat mensen zelf het heft in handen nemen? Ik vertrouw die bond en de rechter die dit moet gaan behandelen voor geen meter.
 
Mee eens. Dit is zelfs schadelijk, want na een vrijspraak kan er binnnen de bestaande rechtsorde geen verdere veroordeling meer komen voor hetzelfde vergrijp. Daarom: only way forward is military.

Mike
Precies dat en ik heb ze de kritiek dan ook even per e-mail laten weten. Lijkt me handig als meer mensen dat doen.
 

D66: uitzondering uit wet om verbod op politieke partij makkelijker te maken​


Als het aan D66 ligt, wordt het voor het Openbaar Ministerie makkelijker om een politieke partij te verbieden wanneer die de rechtsstaat ernstig ontwricht. Het wetsartikel waarmee nu onder meer criminele motorbendes worden verboden, moet ook gaan gelden voor politieke partijen.

In dat artikel uit het Burgerlijk Wetboek zijn politieke partijen nu uitgezonderd. Die uitzondering moet verdwijnen, zegt D66-fractievoorzitter Jan Paternotte. "Wij zeggen: het kan niet zo zijn dat we in deze tijd, waarin je ziet dat de democratie overal onder druk staat, zeggen dat de rechtsstaat ondermijnen niet mag, behalve als je een politieke partij bent."

In huidige wetgeving is het in theorie al mogelijk om een partij te verbieden. Dat kan als die in strijd is met de openbare orde. D66 wil dat de gronden waarop andere verenigingen nu al verboden kunnen worden, ook gaan gelden voor partijen zodat het OM makkelijker die stap kan zetten.

Het kabinet werkt al aan een aparte wet voor de politieke partijen, waarin ook een eventueel verbod geregeld moet worden, en zal voor het einde van dit jaar met een voorstel komen. Maar Paternotte wil niet wachten tot die wet wordt ingevoerd. "Dat duurt nog wel anderhalf jaar, terwijl we zien dat de radicalisering bij sommige partijen in Nederland hard gaat."

Forum​

Hij doelt daarmee vooral op Forum voor Democratie. "Daar is de laatste tijd heel veel gezegd. Van: we willen de regering omverwerpen tot: geweld is mooi, want dat kan dingen veranderen. Dat moeten we serieus nemen. Democratie is te mooi om niet te beschermen."
 
Asha die niet in haar eigen kledingmaat past heeft iets te zeggen.
Klik door naar Twitter. Het zijn meerdere berichten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.541
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan