Natuurlijke rustgever

G

Guest

Guest
Hallo allemaal, is er een natuurlijke rustgever? Die valeriaan tabletjes werken niet, Rescue druppels ook niet, yoga doet niks met me, het enige wat helpt is een halve fles rode wijn dan voel ik me super en kan ik alles makkelijk relativeren, maar er moet toch iets beters, gezonders zijn om tot rust te komen?

 
Naatje, er bestaat volgens mij geen instant oplossing, maar het komt neer op je voeding. Verzadigde vetten/eiwitten/weinig koolhydraten.

Ik denk zeker dat wijn niet de oplossing is, daardoor belast je je lever en zul je uiteindelijk verder van huis geraken.

Dit neigt al naar verslaving, dat je een halve fles wijn nodig hebt om je rustig te voelen, maar eigenlijk voel je je daarna onrustiger en heb je weer wijn nodig etc.

 
Naatje, ik gebruik deze supplementen voor het slapen gaan: 1x Jarrow Formulas, StressTame en 2x Planetary Herbals, Valerian Easy Sleep (zit meer in dan valeriaan)

Deze combinatie moet je wel een paar weken gebruiken om het te merken. Maar je slaapt vaster, wordt uitgeruster wakker en je bent overdag een stuk relaxter. Dit in tegenstelling tot suf, vermoeid, wazig of ongeconcentreerd (of een combinatie van eender).

Verder helpt het enorm als je zelf de rust opzoekt en die is van nature te vinden: in de natuur. Het bos, het strand, het park, maar ook een tuin kan al veel schelen. Verminder de prikkels van mensen zoals muziek, omgevinggeluid, TV etc. en laat de prikkels van de natuur binnen. Doe dit een paar keer per week een half uurtje of zo en je kunt al heel veel baat hebben.

 
Je zou ook aan magnesium en Metarelax kunnen denken voor rust. Of aan kava kava, maar dan moet je er wel een hebben van goede kwaliteit. Camu camu zou ook nog kunnen.

 
Het slapen gaat gewoon goed snachts maar voor overdag zoek ik een middel, ik voel gewoon dat ik helemaal gespannen ben en niets meer kan verdragen. Als je dan een glas alcohol neem dan voel je je helemaal ontspannen en alles kunnen relativeren heelijk. Bach Rescue helpt ook wel iets.

 
En in hoeverre is het mogelijk de bron van stress te verminderen?

Als je te gespannen bent, zijn het toch de bijnieren die ondersteuning nodig hebben.

Even een andere vraag: in hoeverre ben jij inmiddels afhankelijk van alcohol? Hoe vaak drink jij die halve liter (of al is het maar een glas) om rustig te worden?

 
Ik denk dat je in de eerste plaats je voeding zal moeten aanpassen + moeten kijken hoe je in het leven staat... niet ALLES ligt aan voeding.. naast voeding is er ook het mentale, emotionele en spirituele luik he...

Maar ik ken wel wat mensen die zweren bij suntheanine als "symptoomremmer"... een volledig natuurlijke en niet verslavende xanax-achtig iets..

Groetjes, P

 
Ik begin al als ik wakker ben, hoe moet het met mijn vader verder(kanker) ontbijt maken, de kinderen naar school brengen, snel door naar mijn werk(geld verdienen) daarna snel naar school kinderen weer ophalen, eten maken, kinderen weer voor 13.00u op school hebben, door naar het werk en de schade verwerken omdat ik een uurtje weg was, daarna weer naar school kinderen ophalen en even langs de supermarkt voor verse groenten, eten koken, allemaal aan tafel, kinderen in bad en ff voor de tv zetten, kan ik snel de afwas doen, kinderen op bed leggen verhaaltje voorlezen en nog ff mijn email uitlezen en om 21.30u op bed liggen.

Tja en dat elke dag, dan moet ik daar tussendoor nog mijn vader naar het ziekenhuis brengen voor testen en uitslagen ivm kanker....

Het heeft helemaal niets met bijnieren te maken en voeding maar de snelheid van het leven waar je gewoon niet onderuit kan omdat er nu eenmaal geld moet binnenkomen om alle rekeningen van te betalen in dit dure Nederland...

De bron van stress is niet te verminderen!

Ik werk me helemaal suf en kan niets overhouden alles gaat op aan vaste lasten en dan doe ik niet eens iets aan vakanties of uitgaan, kleding kopen of zo.

Dus ja ik ben dan echt toe aan een glas alcohol, want andere plantjes of soepjes doen helemaal niets... het is dus wachten totdat ik klaar ben en in de AOW kan.

 
Dat is een drukke dag inderdaad, dat begrijp ik. Leid ik hieruit af dat je een alleenstaande moeder bent?

In ieder geval heeft álle stress invloed op de bijnieren en als die niet al uitgeput zijn (dat weet ik wel zeker, want het grijpen naar alcohol en het idee hebben "overwerkt" te zijn zijn daar hele héle duidelijke symptomen van), dan zijn die binnen no-time uitgeput.

Verder kan ik weinig anders concluderen dan dat jij afhankelijk bent van alcohol. De stress kan dan wel een achterliggende oorzaak zijn, maar dat maakt niet dat je hieruit zou moeten concluderen dat je iets zult moeten veranderen.

Je hebt alleen gelijk als je stelt dat het niets met voeding en bijnieren te maken heeft als jij deze levensstijl niet aankunt en vervolgens wél hierin dé oplossing zoekt. Die zul je niet vinden. Deze stress (behalve die van je vader misschien) is simpelweg structureel en een rustgever is weinig anders dan een symptoombestrijder. Je kunt proberen je bijnieren sterker te maken (toch voeding!) zodat je stress beter aankunt, maar ik zou je toch aanraden ook iets aan stressreductie te doen, want dit hou je op deze manier niet lang vol als je al naar de fles moet grijpen om het uit te zingen.

Ik raad je toch echt aan je levensstijl eens nauwkeurig onder de loep te nemen. Wat zou er gebeuren als je kinderen zouden overblijven? En wat als je 1x per 3 dagen naar de supermarkt zou gaan in plaats van 1x per dag?

Ken je het boek van Wilson (Bijnieruitputting)? Zou je eens moeten lezen. Staan veel waardevolle tips voor je in.

 
ken het helemaal hoor Naatje

dat je helemaal gestresst wordt van dat leven wat jij leidt

alles is zo duur ne al je geld gaat op aan alleen maar rekeningen en de hoogstnodige boodschappen.Dat je je vader er nog bij hebt met kanker is helemaal vreselijk(mijn moeder is 1,5 jaar geleden overleden aan kanker)je wilt er alles aan doen om je vader te helpen en te steunen,je hebt zelf ook veel verdriet en je moet rennen en vliegen om de boel draaiende te houden.

Probeer inderdaad de kinderen een paar dagen te laten overblijven en wat meer boodschappen in 1 keer te doen.

Die bijniermedicatie is heel goed(ik wil ze ook gaan innemen heb erg last van bijnieruitputting door stress en zwangerschappen maar twijfel omdat ik nog borstvoeding geef)

alcohol ontspant en een glaasje zo af en toen kan niet veel kwaad(neem ik aan) maar zie het niet als oplossing,je zult er meer en meer van willen om te kunnen ontspannen.

Hoe staat het met je voeding,want als je wapf eet dan kun je beter tegen de stress.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.317
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan