Natuurlijke en synthetische vitaminen

G

Guest

Guest
Ik kon niet zo snel een onderwerp vinden waar ik deze link onder kon plakken. Vandaar een nieuw topic.

Ik stuite op deze pagina via een boer die z'n grond ook al een tijd hermineraliseerd op basis van vulkanisch gesteente. Dit doen ze naar aanleiding van onderzoeken van William Albrecht. Zegt mij niet veel, maar die heeft kennelijk onderzoek gedaan naar wat een bodem nodig heeft.

Deze pagina laat zien wat het verschil is tussen natuurlijke en synthetische/bewerkte nutrienten. Ze gebruiken hiervoor chromatogrammen. Nooit van gehoord, iemand wel?

http://www.galaxynutrients.com/natural-vs-synthetic-vitamins-s/3.htm

Interessant in ieder geval.

Groeten,

Aschwin

 
Quote:
In plaats van vulkanisch gesteente zijn ook zeemineraaloplossingen te gebruiken


Dat is ook de reden dat ik zo'n zak van 5 Kg hier heb staan ;-) Wij hebben een normale achtertuin, dan is 1x in de 3 weken 15ml op 1 liter toch voldoende of niet?

Ik denk dat ik een keer bij die boer op bezoek ga. Kijken wat hij te vertellen heeft.

Ze roepen in ieder geval op om steun voor boeren die natuurlijke kringlooplandbouw toepassen.

 
Quote:
Wij hebben een normale achtertuin, dan is 1x in de 3 weken 15ml op 1 liter toch voldoende of niet?


Dat is een overdosis en je zult hiermee groeirem en bruine of gele bladeren krijgen. 2-3 gram per liter, dus 2-3 ml per liter is de juiste dosering. Jouw dosering is vijf keer zo sterk!

Mike

 
Mike, het hangt toch ook af wat voor grond je hebt (klei, zand of bosgrond) hoeveel keer je per jaar je grond mineraliseren kan.

Wij leven op kleigrond dus wij mineraliseren 1 a 2 keer per jaar.

 
Ja. 1-2 keer per jaar voor kleigrond, 3 keer per jaar voor leemgrond en minimaal 6 keer per jaar voor zandgrond (vaker mag ook).

Mike

 
Hmmm... zo jammer dat men in Nederland niet met theelepel de Engelse teaspoon bedoeld. Een theelepel is in Nederland geen vaste maat, maar wordt wel als maat gebruikt. De Engelse teaspoon is een vaste maat en die gebruik ik dan ook bij recepten.

Met een Engelse teaspoon kom ik dus uit op een 15ml, net als dat ik die dus in 1 glas doe voor de sole. Dat is dus ook 5x te veel.

 
Dat lijkt er meer op! Ik vond het al zo vreemd, want een theelepel van 15 ml lijkt meer op...een eetlepel. Voor de duidelijkheid: als een THEElepel 5 ml is en je hebt hooguit 3 gram Keltisch zeezout nodig op een liter, dan is een halve theelepel zout op een liter water dus voldoende voor plant en bodem.

Mike

 
Wat is hier de mening over het dagelijks nemen van Schindele' s mineralen?

 
Ik heb ze ook gehad, van homeopaathe, ik had niet het gevoel dat dit iets voor mij deed. Ik denk dat keltisch zeezout veel completer is. Voor mij voelt het veel beter.

 
Schindele's mineralen zijn afkomstig uit mineraalrijke vulkaangrond. Hoewel rijk aan mineralen kan vulkaangrond qua mineraleninhoud niet tippen aan de rijkste bron op aarde aan elementen: de zee. De zee bevat letterlijk alle elementen die op aarde voorkomen en ook nog eens in precies de juiste balans, verhouding en samenstelling.

Wist je dat alle zeeen ter wereld precies dezelfde samenstelling van elementen kennen? Hier is overduidelijk een hogere inteligentie aan het werk! Ziekte is ook een probleem van het land. Alleen op het land komt ziekte voor, in een gezonde (onvervuilde) zeeomgeving bestaat er geen ziekte. Ook wordt het planten- en dierenleven in de zee groter en minstens twee Zo oud als op het land. Dat alleen zou je genoeg moeten vertellen over de superioriteit van zeemineralen tegenover landmineralen.

Mike

 
Dat wordt dan in het vervolg keltisch zeezout voor me. Kun je dit in reformzaken kopen?

 
Bij : handige adressen, staat hoe je dit kunt bestellen. Dit is veel goedkoper dan in natuurwinkels, als je het daar al kunt kopen.

 
Toevallig zag ik laatst dat ze het Breitz zout verkopen op de Helftheuvel hier in Den-Bosch. Bij reformzaak Bouman van Bergen.

 
Bij ons in de natuurwinkel hebben ze dit ook wel, maar echt veel duurder dan via internet. Ik heb 10 kg besteld, 1 x bezorgkosten en kun je lekker lang mee doen.

 
Wat ik me altijd afvraag is dat de meeste mensen in de wereld altijd landinwaarts hebben geleefd en marginaal gezien leven er minder mensen aan zee dus dan zou je zeggen dat rots of steenzout over het algemeen toch voor ons beter zou zijn want hoe zouden de mensen die ver van de zee verwijderd leven aan zeezout moeten komen.Dan heb ik het over heel vroeger. Niet dat ik gelijk heb maar ik heb me dat altijd afgevraagd omdat landdieren ook zout van stenen aflikken omdat zij geen mogelijheid hebben het uit de zee te halen zoals vele dieren in Afrika bijvoorbeeld maar daarentegen komt alle zout oorspronkelijk toch uit de zee en nemen we ook op andere manier zeezout op door middel van onze huid etc.

Het is maar een gedachte maar correct me if I'm wrong.

Orgaanvlees is btw een zeer goede aanvulling op Keltisch zeezout lijkt mij.

 
Weston Price beschreef hoe inlandse volkeren beseften dat ze voedsel uit zee nodig hadden en, zelfs in tijden van oorlog, ruilhandel bedreven met volkeren aan de kust:

Quote:
Zelfs tijdens de meest verbitterde oorlogen tussen de stammen uit de heuvels en de stammen uit de kuststreek brachten de inlanders ‘s nachts de beste plantaardige voeding uit de berggebieden naar beneden en lieten deze in opslagplaatsen achter. De volgende nacht keerden zij terug om het voedsel uit zee op te halen dat de kustbewoners in ruil hiervoor hadden achtergelaten in de opslagplaatsen.

De personen die deze voedingsmiddelen droegen, werden nooit aangevallen, zelfs niet tijdens actieve oorlogsvoering.


Wanneer men desondanks geen toegang had tot de zee gebruikte men inderdaad landzout of verpulverde men botten van dieren. Natuurvolkeren hebben altijd zout gebruikt bij hun voedsel en het is dan ook volkomen krankzinnig dat we hier vandaag de dag zo bang voor worden gemaakt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan