Natuurlijke en synthetische vitaminen

Op de site van Ron Fonteine las ik dat chlorella alle vitaminen bevat (behalve D, maar die haal je uit boter) en ik vraag me af of ik chlorella kan gaan gebruiken in plaats van m'n multivitamine. Zou chlorella voldoende vitaminen bevatten?

En daarnaast zou het nog vele andere gezondheidsvoordelen hebben.

Is chlorella een absolute aanrader?

 
Het is altijd beter om VOEDSELBRONNEN te gebruiken i.p.v. een pil (multivitamine), waarin zeer waarschijnlijk ook nog synthetische varianten van vitamines zitten die in het gunstige geval niets doen en in het ongunstigste geval de balans niet herstellen maar verstoren. Aangezien de meesten van jullie problemen hebben met de eiwitvertering raad ik je aan eerder spirulina te gebruiken dan chlorella. Chlorella bevat een zwaar eiwit dat lang niet voor iedereen even goed verteerbaar is. Spirulina is bovendien een zoutwateralg die dus rijk is aan zeemineralen.

Mike

 
Mike, en wat als je dit gaat gebruiken voor ontgifting na verwijderen amalgaanvulling Is dan spirulina net zo goed?

 
Dank voor je advies Mike. Zelf heb ik geloof ik geen problemen met eiwitvertering, maar ik zou ook een "starterspakket" kunnen bestellen waar zowel spirulina als chlorella in zit, dan heb je een nog gevarieerder bron van algen.

 
Wat Mike zegt is in ieder geval op mij van toepassing. Chlorella verdraag ik niet, spirulina verdraag ik goed.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.817
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan