natriumbicarbonaat

Ik heb nu zoveel geniest en gesnotterd dat de binnenkant van mijn neus volkomen rauw is. Ik stop dus even noodgedwongen met de bica. Wanneer alles goed en wel geheeld is, pak ik het zeer zeker weer op, maar de ontgifting van slijm in mijn gezichtsholtes is te heftig, zelfs voor mij!

Mike

 
David Wolfe zei ooit tijdens een lezing: 'Vaak kun je het allerbeste helemaal niets doen'. Ik heb herhaaldelijk ervaren dat dit klopt, mijn lichaam regelt het zelf wel.

Mike

 
Ik krijg opgeslagen taai en dik slijm uit de eerste 16 jaar van mijn leven niet weg zonder hulp. Met de bica heb ik nu eindelijk iets gevonden dat dit versneld helpt opruimen. Ik ben hier zeer blij mee, maar nu is het tijd om mijn gezichtsholtes weer even rust te gunnen. Dat bedoel ik met niets doen.

Mike

 
Ik denk dat we voor ontzuring te rade moeten gaan bij de Duitsers! Die hebben er volgens mij veel verstand van. Ik heb hier bijv. een boek van Harald Hosch, Gezond door ontzuring. Er staat: Bij het behandelen van een sterke verzuring - er moet ontgift, ontslakt en ontzuurd worden - kan de arts ter ondersteuning van een snellere ontzuring, het zgn. basemengsel voorschrijven.

Recept basemengsel:

Calcium carbonicum 100,0

Kalium bicarbonium 10,0

Natrium bicarbonicum ad 200,0

Natrium phosphoricum 10,0

Ik geloof dat er ook kant en klare basenpoeders te koop zijn.

 
Als je echt wilt ontzuren (ook nog eens goedkoop!) is een vorm als 'citraat' meer geschikt, het schijnt 3x meer zuren te kunnen binden als een 'carbonaat' vorm. Daarnaast zou bv. natrium-citraat veel minder/geen spijsverterings klachten geven (geen ervaring dus dit onder voorbehoud).

Ik heb alleen geen nog adres kunnen vinden waar ik evt. natrium-citraat kan bestellen om het uit te proberen (heb overigens ook nog niet goed gezocht)

op het moment houd ik het bij natrium-bicarbonaat gaat prima, mocht er iemand weten waar ik natrium-citraat kan bestellen houd ik me aanbevolen.

Joopie

 
ik moest even zoeken, maar gevonden:

Natriumcitraat wordt bereid door de neutralisatie van citroenzuur met natronloog.

Inname van een natriumcitraatoplossing kort vóór een wedstrijd blijkt de prestaties te bevorderen van langeafstandslopers. Het heeft wel onaangename neveneffecten op het maag- en darmstelsel.

tegen verzuring dus.

 
Mike,

Misschien een leuke tip voor jou. Ik ben op dit moment een boek van Buteyko aan het lezen. Ik weet dat je geen fan bent van Buteyko, maar er stond een leuke tip in waar jij nog wel iets mee kunt.

Quote:
Neusspoelen met zout:

Men kan de neus ook spoelen met een zoutoplossing. Vooral degenen die neussprays gebruiken om weer lucht te krijgen kunnen hier veel baat bij hebben. Los een halve theelepel zeezout en een halve theelepel zuiveringszout (baksoda of bicarbonaat) op in 500 ml heet water. Laat dit afkoelen. Vul een spuitflesje met deze vloeistof, spuit de vloeistof in een neusgat etc..


Jij zegt dat de bicarbonaat je goed helpt met het losmaken van slijm en rommel in de holtes. Je zou dus ipv met een spuitflesje zoals hier boven genoemd wordt ook een oplossing in je netipot kunnen doen. Moest gelijk aan jou denken toen ik het las.

 
Ik zat hetzelfde te denken om eens natriumbicarbonaat te gebruiken in de netipot. Ik ben dus niet de enige die daarop komt.

 
zou bica ook helpen tegen PCOS? Ik lees dat PCOS veel te maken heeft met insuline-resistentie..

 
Een interessante link die je hier legt tussen bica en de alvleesklier. Logisch ook natuurlijk, want bica hoort door de alvleesklier te worden geproduceerd als een spijsverteringssap. Ikzelf drink nu alweer een week elke ochtend een theelepel bica in een glas water. Deze keer geen heftige slijmlozingen. Ik merk dat mijn alvleesklier hiervan kalmeert en hij is nu zichtbaar minder opgvezwollen. Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens 2 glazen bica per dag ga nemen. Als het dit effect kan hebben op de pancreas en er is een link met PCOS, dan zou het maar zo kunnen helpen inderdaad. Het uitproberen waard, lijkt me!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.886
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan