Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

In mijn stappenwerk van AA ben ik grondig te werk gegaan voor wat betreft mijn wrokken (stap 4), maar bjj mijn angsten kwam ik maar moeilijk. Een INTP verbergt zijn angsten nl. onder vrachten rationaliteit en schijnbare onverschilligheid. Deze video helpt mij enorm om mijn onderliggende angsten bloot te leggen. Alle 10 de in deze video genoemde angsten kan ik afvinken.



Mike
 
Nu ik toch aan het graven ben in mijn persoonlijkheid, hier wat negatieve INTP-trekjes die ook mij zeker niet vreend zijn:



Starheid/koppigheid ✔️
Conformiteit (omdat voortdurend 'anders' zijn te lastig is) ✔️
Intellectuele superioriteit/arrogantie ✔️
Introvertheid/wereldvreemdheid ✔️
Isolatie/teruggetrokkenheid ✔️

Mike
 
Dank je wel Mike dat je deze filmpjes plaatst. Het heeft mij geïnspireerd om soortgelijke van mijn type op te zoeken (INFJ). Het is erg behulpzaam in het jezelf begrijpen.
Ik heb nu bevestiging gekregen dat een aantal dingen die ik van mijzelf wist gelden voor mijn type. Sterke kanten zijn altijd leuk, maar juist de dark side is bere interessant. Dat het bij mijn type hoort is natuurlijk geen excuus om daar niet aan te werken 😉
 
Ik herken me in mijn ISTJ sterrenbeeld (ISTJ-schorpioen).
 
Laatst bewerkt:
Mijn MBTI-sterrenbeeld combi komt bij 92 van de 28184 stemmers voor.
De meeste stemmers (969) zijn INFJ-schorpioen.
 
Nu ik toch aan het graven ben in mijn persoonlijkheid, hier wat negatieve INTP-trekjes die ook mij zeker niet vreend zijn:



Starheid/koppigheid ✔️
Conformiteit (omdat voortdurend 'anders' zijn te lastig is) ✔️
Intellectuele superioriteit/arrogantie ✔️
Introvertheid/wereldvreemdheid ✔️
Isolatie/teruggetrokkenheid ✔️

Mike

Exact mijn negatieve trekken. Ik dacht aan jouw zin: “ik ben een wandelend hoofd”. Nu begrijp ik waarom ik in het verleden zo fanatiek sportte, het was om te aarden, om in mijn lichaam te zakken. Voor mijn gevoel staat mijn hoofd los van mijn lichaam, soms lijkt het mij makkelijker om enkel een hoofd te hebben :).
 
Mijn MBTI-sterrenbeeld combi komt bij 92 van de 28184 stemmers voor.
De meeste stemmers (969) zijn INFJ-schorpioen.
Interessante link... Dank FFF. Het klopt gewoon te goed voor mij:

infp sagittarius.jpg
 
Komt wel bekend voor 😬
 

Bijlagen

  • C71F6F9B-7569-4461-94A5-034A4E6E2F0B.jpeg
    C71F6F9B-7569-4461-94A5-034A4E6E2F0B.jpeg
    497,5 KB · Weergaven: 5
Ik herken me er wel in en net deze eigenschap maakt dat ik zo snel energie verlies als ik bij mensen ben. Die mensen kennen me als heel hartelijk, en dat klopt ook, maar ik verlies energie. Dat extraverte gedeelte van mij verliest steeds meer aan bestaan, ik heb meer en meer het gevoel dat ik opschuif naar alleen introvert.
1 Je bent extraverte introvert
Warm en koud gedrag is voor een INFJ niet onbekend. Als introvert wil je graag rust en wil je op jezelf zijn, maar tegelijkertijd houd je ook van gezelligheid en wil je graag in de buurt van andere mensen zijn. INFJ’s zijn vaak op zichzelf en gereserveerd, maar tegelijkertijd zijn ze ook warm en spontaan. Als ze te lang in de buurt van anderen zijn dan daalt hun energielevel pijlsnel en hebben ze tijd alleen nodig om op te laden.

Dorothé
 
Is dat verlies van extraverte niet juist een bijkomstigheid van deze tijd? Het is lastiger om je openlijk uit te spreken op dit moment.
 
Dit past hier wel denk ik.

Trauma is stuck life energy. Creative, natural life energy that was not allowed to flow when it first emerged and it tried to flow. It wasn’t safe to let it flow and you didn’t know how. And so it got stuck in your body. It’s not your fault, dear one.


The words you wanted to scream. The ways you wanted to move your body. The healthy human feelings you intelligently squished in order to protect yourself, get love, be “okay”, stay alive. The truth you needed to express, but couldn’t.

But it’s a new day, and anything stuck in you yesterday can be given permission to move again today. This will take courage, the willingness to feel old pain and breathe through it, to trust the body now instead of giving in to the mind and its fears. To tell the truth. To come out of hiding and let yourself be seen.
In the safety of your own presence, or in the safe presence of another who can hold the space, can you turn towards the sore place, the tight place, the dark place, the aching place, and bring to it the light of your awareness and love?


Life only wants to play in you, dance, tremble, vibrate and move through to completion. The rage, the terror, the impulses and desires you learned were ‘sick’ or ‘wrong’ or ‘shameful’ were always natural, and normal, and healthy, and they won’t damage you as you turn towards them now and give them the love and attention and safe passage they always deserved.

You don’t have to act them out. Just feel them, shine light on them, bow to them. And allow, allow, allow. Moment by moment. Be a vast Heart now, a loving curious welcoming Heart, and trust this storm of feeling as it emerges, roars and passes in its own time.


Your wounds, your turbulent and sorrowful places, your traumas, are not mistakes; they are the sacred places in you desperately yearning for love, waiting to be penetrated by your curious Light.


So scream, shake, tremble, weep, vomit, make a holy mess - you are a warrior and you are alive and you are healing and learning to play. Through the pain, to the glory! And behold: The place in you that was never traumatised. Your innocent Heart. Your indestructible Self.

Words by Jeff Foster
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan