monsanto

Poekie

Administrator
Op verzoek een nieuw topic: over monsanto.

Wij zijn met onze camper op stap en zijn op dit moment in Zuid-Spanje.

Onderweg kwamen we langs een filiaal van Monsanto, aan de rechterkant van de snelweg.

Aan de linkerkant van de snelweg stond een filiaal van de gevangenis. Nu dacht ik: zouden daar proefpersonen gehuisvest zijn? 8)

Lia

 
@Poekie,

Hoezo proefpersonen in die gevangenis? Dat schiet financieel gezien niet echt op.

Ik denk dat Monsanto het liefste de gehele wereldbevolking als proefpersonen ziet...

 
@Alexandra,

Quote:
Euh... Wat is Monsanto? Zal ook even googelen


Zeker doen!

Wel eerst een wasknijper op je neus zetten, want als de beerput open gaat...

 
:) ,

Dit is zo erg! dat ik alleen nog maar kan lachen om hoe het gaat in de wereld en wat er allemaal kan en mogelijk is als je geld hebt.

Hoe lang zal het nog doorgaan, ik heb ergens eens gelezen dat in de keuken van het bedrijf monsanto alleen maar biologisch klaar gemaakt wordt......

Dan kiezen we toch maar beter voor biologisch toch?

De supermarkt is tegenwoordig een verzameling E tjes en GMO voer.

 
Monsanto heeft veel macht in Amerika, daar kun je werkelijk geen fatsoenlijk eten meer vinden, al helemaal niet in de supermarkt. Ze willen graag een monopoly over zaden, tot zelf een moestuin hebben illegaal is.

 
dat hebben we hier in Nederland ook al hoor, ik hoor hier via via over een boer dat hij van de Cooperatie waar hij zijn zaden van heeft (mais) dat hij niets anders mag gebruiken en het zaad kiemt niet opnieuw, 1x raden waar dat vandaan komt!

Via gangbaar vlees enz. eten we ook al Monsanto. Ik zei het al eerder, 34 miljoen ton soja wordt jaarlijks voor veevoer in Europa geimporteerd.

 
Hier dit weekend even onder een ander topic nader een filmpje van Monsanto gezien.

Deze firma heeft in het verleden in de VS zodanig de wetgeving beïnvloed dat haar producten niet uitgebreid getest op bijwerkingen getest moesten worden alvorens ze op de markt gebracht dienden te worden. Hierdoor zijn er onnodig veel kankerpatiënten gevallen.

Deze gigant zit op alle niveau's verankerd in de landbouw en veeteelt en om deze reden is het b.v. vaak een automatisme dat de akkerbouwer Roundup als onkruidverdelger gebruiken.

Zij brengen ook genetisch gemanipuleerde maïs, soja en koolzaad op de markt.

Quote:
De Nederlander smult inmiddels massaal van genetisch gemanipuleerde soja, verwerkt in chocoladekoekjes, beschuit, pindakaas, vissticks, ijsco's, margarines en diepvriespizza's. En indirect ook via hun beker melk en plakje kaas doordat de koeien er van vreten. En slechts weinig Nederlanders zegt het iets, het Amerikaanse bedrijf Monsanto, maker van de transgene soja. Laat staan dat ze zich druk maken over de gevaren en risico's die er aan de Monsanto-soja kleven.


In Amerika is er zelfs een verband gelegd tussen borst-, darm- en prostaatkanker met inname van melk waarvan de koeien een melkproductieverhogend middel van Monsanto kregen toegediend. In Canada en Europa is op grond hiervan het toedienen van dit middel aan de koeien wettelijk verboden.

Zoals jullie zien krijgen we het in Nederland ongemerkt op een andere manier = de genetisch gemanipuleerde maïs, soja of koolzaadolie binnen.

 
Neem van mij aan: In de diervoedingsindustrie wordt volop GMO-mais en GMO-soja verwerkt in het voer, dus als je zeker wilt zijn van GMO-vrij vlees moet je wel Biologisch vlees kopen maar nog beter grasgevoerd.

 
Als er in Amerika vanuit monsanto iets voor elkaar moet komen, qua wet of zo, dan zorgt Monsanto dat er iemand van zijn bedrijf in de politiek gaat. Die moet dan zorgen dat zo'n wet er door komt. Is het voor elkaar, dan gaat die persoon weer terug naar een goed betaalde baan bij monsanto. Dat noemen ze draaideur politiek.

Lia

 
Het jammere van de zaak is dat het bedrijfsleven op zowel Amerikaans als Europees niveau goed betaalde lobbyisten gebruikt om de regelgeving in hun voordeel te laten uitwerken. De consument wordt hier uiteindelijk de dupe van.

Ik zag trouwens dat Unilever om reden van kosten technische redenen er niet voor terugdeinst om genetisch gemanipuleerde basisstoffen te gebruiken.

Waar moet dit naar toe ?

Wij van het forum laten ons niet zomaar "vangen" en ik vind het nogal kras dat in het geval we onze kinderen niet voor de gezondheidsrisico's waarschuwen dat zij de volgende

slachtoffertjes worden.

 
Mark Lynas, een environmentalist die zegt in de jaren '90 de anti- GMO beweging heeft helpen op te starten, keert nu volledig om en is nu pro GMO.

Ik dacht die heeft zeker veel geld gekregen om zijn zieltje aan de duivel te verkopen, maar na even googlen blijkt dat hij wellicht nooit actief anti GMO is geweest en het is vlgs ene Indische wetenschapper een vernieuwde propaganda push om meer goodwill te creëren rondom GMO. Het is een product dat hele grote bedrijven proberen te verkopen en India waar Lynas overal in de pers nu komt te staat, is een specifiek doelwit, omdat er grootschalige verwerpingen zijn van GMO in Europa, veel delen van Afrika en Latijns Amerika, daarom dat ze zich nu richten op Indië. Indië wordt gezien als een zwak doelwit met een grote marktafzet en daarom is er een enorme propaganda gericht op Indië en de Indische wetgeving om daar GMO aan de man te kunnen brengen.

 
ik krijg altijd nieuws van Miep Bos en dit bericht kreeg zij onlangs:

From: Consumentenservice

Sent: Thursday, January 24, 2013 4:26 PM

To: miep@gentechvrij.nl

Subject: Jumbo Supermarkten: Antwoord op Meldingsnummer: 7332015812

Geachte Heer/Mevrouw,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht.

U had de volgende vraag gesteld:

de kerststol bevatte katoenzaadolie. Is die afkomstig van genetisch gemanipuleerde katoen?

Waarbij wij het volgende antwoord hebben gegeven:

Geachte mevrouw Bos,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Onze bakkerijen gebruiken geen genetisch gemodificeerde bestanddelen. Dit is ook opgenomen in het inkoopbeleid van Optifood Inkoop B.V.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jumbo brood en gebak.

 
Monsanto heeft alle macht nu Obama de "Monsanto Protection Act" heeft getekend.

MPA

Arjan

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan