Moestuin

Marijan,

Oh wat leuk hartstikke bedankt.

Ik ben zelf ook bezig op de m2 meter bij mn ouders piepklein, maar toch en dit komt op een goed moment.

Heb ook de andere vids van het kanaal als favo staan.

Hatstikke bedankt ik wordt hier helemaal blij van en heb gelijk eea doorgestuurd naar een collega van mij die dit net zo leuk vind als ik.
 
Graag gedaan. Ik heb toen  ik deze 3luik zag met diverse mensen gedeeld. Heeft mij ook geïnspireerd met houtsnippers, mest, noem maar op. Niet alles gaat even goed. Bonen onder staken  3x gelegd en verdwenen steeds, ws vogels of ratten, want laatsten groeven  ook mijn aardappels op en uiteindelijk hield ik een emmer over waar ik minimaal 2 emmers verwachtte. Had ook uiteindelijk maar de helft van mijn  bonenstaken bezet . Willen mijn wortels en bietjes nu niet. Ik heb ook paar cbd planten in moestuin, voor het eerst. Ben benieuwd hoe dat uitpakt. Ze groeien iig goed Maar goed, volgend jaar weer doen. We zien wel.
 
Leuk om te lezen dat je het ‘just do it ‘ toepast en dingen probeert daar gaat het mi in het leven om, doen, en ervaring op doen zonder de betweter uit te hangen die alleen maar commentaar levert.

Die hennep planten daar ken ik iemand die dat ook doet en hennep kweken is zowat het moeilijkste wat er is en die mannen kunnen je echt veel vertellen over wat werkt en niet.
Tevens is niet alle groenten geschikt zeg maar voor een bepaalde methode of vorm van bemesting.
Een ding wat ook werkt maar niet perse voor alle groenten zijn rockpowders.
Lezen en proberen is het devies.


 
Rockpowders gaan verder dan alleen maar mineralen het is en blijft proberen en zoals zoveel zaken niet alles kan door die ene trechter het is en blijft proberen.

Soort grond, klimaat, welke groenten, bacterie leven in de grond etc etc er zijn zoveel parameters wat allemaal van invloed is.

 
www.peelnatuurdorp.nl

www.hetkanwel.nl/2020/09/30/tiny-houses-de-peel/?utm_source=hetkanWel+Nieuwsbrief&utm_campaign=e7c22a33c7-EMAIL_CAMPAIGN_2017_06_24_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_5707cd7d98-e7c22a33c7-285764897
 
Waartoe klein beginnen tot kan leiden.

Om de bekende spreuk van een sportschoenen fabrikant, maar aan te halen.

Just do it !

https://www.realsimple.com/magazine-more/inside-magazine/life-lessons/great-neighbor-awards-jamiah-hargins?ml_subscriber=1525937094512350301&ml_subscriber_hash=j9z0
 
https://www.hetkanwel.nl/2020/10/06/volkstuin/?utm_source=hetkanWel+Nieuwsbrief&utm_campaign=a454836a5f-EMAIL_CAMPAIGN_2017_06_24_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_5707cd7d98-a454836a5f-285764897
 
Plastic in theezakjes wie denkt dat het flauwekul is kijk dit filmpje even.

https://www.foodmatters.com/article/why-there-plastic-our-teabags
 
Mijn moestuin gaat nog lekker door

T38kar3yvgnrhzgprc356v3dq7hm351oy.jpg
T8kjfh7uax2bgdp8fbzc7kch3392eeyvc.jpg
Twko9hvi915spapkptgsrqgrtgihlnlis.jpg
Tpjgo1rajw25i6npug91kl8lhv06koa92.jpg
Tfna2cl73218k56qxvyn08qgewgjs63iv.jpg
 
Geweldig marijan,
Ik ga er vanuit dat dit jouw trots is ?
Hoeveel m2 heb je en lukt het om daar heel har jaar van te eten.
 
ja heel blij met de moestuin, ik weet niet hoeveel meter, heb allemaal hele grote bakken met bielzen gemaakt, water staat 5 cm hoog na stortbui of langdurige regenval. Veel gegeten van de tuin maar kan zeker en lang niet hele jaar. Koolsoorten is heel lastig om te kweken. witte koolvlinder legt graag eitjes in die planten. Maar elk jaar wordt het een stukje mooier en beter. Dit jaar wordt de moestuin ook uitgebreid. Staat grote kas in 4,5x5,5 m2. Die heb ik van de week verkocht en bouwen nu een kas grenzend aan onze stoep/terras. Daardoor krijg ik zo'n 40 meter extra ruimte in de moestuin.
 
Wow dat is me nogal wat zeg qua m2 dan is het hier maar behelpen.
Idd kool is best moeilijk zelfs spinazie heeft zo zn nukken hier, maar goed je leert ook weer te waarderen van wat wel goed gaat hoe simpel ook eten is eten en zeker zelf gekweekt geeft iets extra mee dat ervaar ik ook.
Maar goed doe het maar met wat je hebt je doet er in ieder geval veel ervaring mee op en je kan lang blijven zeuren over wat je niet hebt, je moet het maar doen met wat je wel hebt.
Betere tijden around the corner zullen we maar vanuit gaan en mogelijk is het landgoed wat ik ambieer wel rond soestdijk ... ben benieuwd of de huidige bewoners bereid zijn om in te schikken :)

 
Hier past het ook, wat ik in censuur heb geplaatst bij politiek
Ook dit komt niet echt aan het oppervlak
Documentaire met o.a. Alan Savory over oorzaak woestijnvorming,  hoe je kan vergroenen, wat de 2020,30 agenda is, hoe dat weer samenvalt,

Prachtige documentaire en kan dit iedereen aanraden te bekijken, dat is shiften van 3D naar 5D

RETURN TO EDEN



&feature=youtu.be
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan