minderen met de borstvoeding?

G

Guest

Guest
Hallo!

was gisteren op het consternatiebureau(consultatiebureau)

mn dochtertje van 5 maanden werd gewogen en gemeten.

ze is lichter dan de rest van haar leeftijdgenootjes.

Maar ze is zoet en slaapt goed,wil wel vaak bij me drinken maar had ik met de andere kids ook.Ok ze is de dikste niet,de dunste van mn 4 kids op die leeftijd.Maar ja mn ma is Turks en in zijn fam zijn ze allemaal klein en dun en ik ben ook dun.

Nu willen ze dat ik ga minderen met de borst(elke 3 uur vinden ze te veel en ze met nu ook eens langer gaan slapen snachts(ze slaapt bij me in bed en komt ook nog elke nacht paar keer)

dat ze bij me in bed slaapt heb ik maar niet verteld

ook iet dat ze soms wel vaker drinkt dan elke 3 uur.

Nu moet ik dus met bijvoeding gaan starten ipv met 6 mnd.

Ik doe dat niet hoor heb ik meteen gezegd(had helaas een andere wijkverzorgster)

ze mag drinken zo vaak ze wil en daar zittn alle voedingsstoffen ndie ze nodig heeft)

ik moet beginnen met fruit,nou ja jullie kennen het wel.

Doe het nog mooi net.Mn andere dochter van 3,5 jaar drinkt ook nog vaak(maar niet verteld)en kreeg tot ze 8 mnd was alleen maar borst.

nu word ik er wel onzeker van van dat gebazel.Heb ook gezegd dat bijvoeding echt veel minder vet ed bevat dan borst.

Veel mensen denken dat borstvoeding geen volwaardige voeding is voor babies.

Had een vriendin die haar dochtertje wilde met 11 maanden nog niet eten alleen maar borst(en ze was heelgezond)

het cb liet haar opnemen in het ziekenhuis voor onderzoek en ze moest stoppen met de borst.Dat is alweer 3 jaar terug en ik kende haar toen nog niet maar als ik daaraan denk word ik altijd weer boos.Dat meisje is nu bijna 4 e heel gezond,maar slanke denk en er niets uit dat onderzoek naar voren gekomen trouwens.

Groetjes Danielle

 
mn man moet het zijn er staat mn ma komt uit turkije,de letters van m pc werken niet helemaal goed vandaar de typfoutjes:)

 
Het lijkt mij dat jij totaal niet onzeker hoeft te zijn,jij lijkt mij een prima natuur/oermoeder. Ik heb de jongsten tot een jaar volledig borstvoeding gegeven en tot hun vierde hebben ze naast andere voeding de borst gehad, ze hebben ook bij mij geslapen tot hun vierde/vijfde.

Ik ken het buro hoor, bij de jongste gingen ze tegen mij ook heel verhaal ophangen hoe ik de borstvoeding kon gaan afbouwen. Hoe zo? heb ik gevraagd, is borstvoeding ineens niet meer gezond of zo?

Eh nee, maar wij dachten dat het voor u beter zou zijn....

Ik wordt zo moe van die zogenaamde deskundigheid. Ze vragen niet eens hoe jij het vindt, waarom jij het op deze manier doet.

Ik zal je vertellen wat onze kinderarts tegen ons zei, toe onze Bjarne de eerste keer ( met 3 maanden) mee naar huis mocht, ik vroeg hem toen: moet ik nu met hem naar het consultatieburo?"

Hij: even stil....daar hebben ze al zo'n moeite met gezonde kinderen, laat staan met een kindje als Bjarne. Blijf maar lekker hier komen.

 
Hoi Danielle,

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik volg de website van Modern Alternative Mama. Hier een link waarin ze vertelt over het langdurig borstvoeding geven aan haar kinderen. Kijk vooral ook verder op deze website, want er is veel goede informatie te vinden over borstvoeding en alle voordelen. Volgens mij is het heel gewoon onder vrouwen die WAPF volgen om langdurig borstvoeding te geven. Niet alleen goed voor het kind maar ook voor de moeder.

Louise

 
dank jullie wel!

helaas is het zo dat ik vrij mager ben(ben ik altijd al sinds de puberteit)en laatste tijd nog ff erger door de stress rondom mn moeders overlijden en nu ik de kids nog allebei aan de borst heb is het van stoppen want straks blijft er niets meer van je over

maar ga nu lekker melk halen straks en slagroom kopen(mag dit gewone slagroom uit de koeling en hoeveel mag je daarvan

dus hoop dat ik wat dikker ga worden!...

 
@Danielle

Het enige wat ik wil melden aan je is dat je niet dikker wordt door vetter te eten hoor :) Ik ben ook enorm afgevallen en ik eet toch echt behoorlijk vet maarja dat kan ook misschien zijn omdat mijn vertering nog niet helemaal op orde is. Wat meer koolhydraten eten bij een vette maaltijd, dit zorgt voor vet opslag... maarja voor het zelfde geldt heb je ook een verterings probleem (hormonen huishouding verkeerd), kan ook zorgen dat je niks opneemt. Succes verder!

 
Eet net zoveel slagroom tot je er misselijk van wordt, ongeveer :D

Ik denk dat het lichaam zich heel goed kan aanpassen naar de gezonde dingen, als het nodig is kom je er misschien wel van aan, anders val je er misschien wel van af.

Maar maak je totaal geen zorgen om kalorie-en of zo, geniet vooral van gezonde natuurlijke vetten.

ook erg lekker, je kinderen zullen er van smullen: uitgelekte yoghurt, dan slagroom kloppen met eventueel wat honing, dit erdoor spatelen. Kun je in het voorjaar opleuken met aardbeien/bessen/frambozen.

 
Danielle,

Luister niet naar het Irritatiebureau! Je kind geeft zelf aan wanneer het behoefte heeft aan vast voedsel. Het kan dan bijv. gaan grijpen naar jullie voedsel of op een andere manier laten weten dat het tijd is. Ga uit van GELEEFDE kennis, niet geleende kennis van zgn. 'experts'. Het is JOUW kind en JOUW borstvoeding en JOUW intuitie die telt, niet wat een of andere buitenstaander verkeerd is aangeleerd!

Mike

 
Daniell,

Ik ben het helemaal met Mike eens:

Luister niet naar het Irritatiebureau!

Het is een tegenstrijdige instantie die je niet helpt maar verwart.

(ze geven aan dat je kinderen niet kan vergelijken met andere kinderen terwijl dat exact is wat ze doen! Via statistieken kinderen vergelijken met elkaar. En aangezien de norm hier 'ziek' is verwachten ze ook dat jou kind daaraan gaat voldoen, ze helpen je graag om aan hun verwachting te voldoen.....)

Leef zelf! (en laat je niet leven door opgeleide betweters)

Groet Erik

 
irritatiebureau haha

ik heb eens gelezen dat je moet wachten met vaste voeding tot er een tandje door is,dat dat een teken is dat de middelste verwarmer er klaar voor is(spijsverteringssysteem neem ik aan)

ze grijpt al enkele weken naar alles wat in haar buurt komt zo ook net mn lepel rijst ze had ineens dr hand vol met rijst we moesten wel lachen haha

ze hebben nieteens een curve voor borstvoedingsbabies trouwens.En niet dat dat wat zegt trouwens maar toch.

doe toch lekker waar ik zin in heb en ga er voorlopig ook alleen maar heen als ik naar de arts moet en niet naar de wijk hulp,zulke onzinnige onzeker makende praat van hoevaak krijgt ze nog borstvoeding,dat kun je toch totaal niet vergelijken met de fles heb ik gezegd,daar zit begrijpelijk een limiet aan aan die poedermelk.kon ze niks op zeggen.sjonge

 
@Danielle

Ik heb nog een zus van 28 en die heeft nu 19 maanden een jongen en heeft de eerste 6 maanden borstvoeding gehad... me zus kon dit niet meer combineren met haar werk (eerste hulp senior amc). Daarna begonnen ze met die poedermelk nutrilon... brrrr ik vind het echt verschrikkelijk dat zij dat aan hem geeft. Ik heb haar al proberen uit te leggen dat een baby veel verzadigd vet nodig heeft en dat zat in haar borstvoeding, zelfs voor 50% en in poedermelk zit volgens mij helemaal niets. Ook een tijdje na hij gestopt was met de borstvoeding werd hij ook steeds vaker ziek en oorontsteking en diarree. Als hij bij ons thuis is en we eten uiteraard praktisch altijd vlees, dan zit hij vaak bij ons aan tafel op de schoot van iemand en dan het eerste wat hij doet is naar vlees grijpen... of kaas en toen we hem voor de eerste keer rauwe melk gaven, wilde hij METEEN meer! Verder is het echt wel een slimme jongen, goed evenwicht en heel sociaal, zeker niet een lastige baby. We hebben hem thuis ook extra vitamine d3 gegeven... denk dat dat hem ook wel geholpen heeft. Ja mike, ik wist toen nog niet over de synergie van de vitamines ;-) Maar 1x in de week een paar 1000 iu in zijn melk of pap was waarschijnlijk niet zo erg.

Ik vind het gewoon jammer dat me zus, ook al weet ze het heus wel, dat ze gewoon door gaat met wat ze aan het doen is. Het zal wel een combinatie zijn van een druk leven hebben, werken, baby en een eigenwijze man die zelfs extra vitamine d3 toedienen een heel slecht idee vind (hij had hier geen argumenten voor). Ik weet niet meer precies wat ik met dit verhaal jouw wil vertellen.... maar vond het wel interessant :) Ik denk meer mijn frustratie die ik soms kan hebben als hij bij ons is en dan een bruin broodje krijgt of een suiker houdend drankje.... maarja je kan niemand dwingen.

 
Je kunt hen respecteren , net als je wilt dat zij jou doen. Houdt de relatie vooral ontspannen, ook voor je neefje. Vertel wel waarom je dingen doet, of als het lukt, neem je zwager een keer mee naar een kennisavond.

Weet je, dit is wat hen geleerd is, wat ze weten. En het heeft tijd nodig om je denken te veranderen. Ik zou ze de tijd geven.

Ik zou hem zeker geen supplementen (d3) geven wanneer zijn ouders er niet bij zijn of achter staan. Als mijn zwager dit zou doen zou ik behoorlijk woest zijn.

Stel je voor dat jij een kind hebt, en je zwager is er van overtuigd dat een kind anti-biotica nodig heeft bij een oorontsteking. jij wilt dit absoluut niet, maar hij geeft dit aan jou kind als jij er niet bij bent?

Je kunt wel kennis delen, veel kennis.

 
@Dirtsa

Ik snap je punt maar mijn zus staat er wel achter, alleen hij niet en we hebben hem al geconfronteerd hier mee en hij kan geen serieus argument geven waarom hij er tegen is. Het word tenslotte zelfs aangeraden door de gezondheidsraad, maar dan in d2 chemische vorm. Wat niet weet, wat niet deert zeggen we dan maar. Het is een lastige kwestie. Hetzelfde kan je ook zeggen over het geven van rauwe melk of de tarwe papjes, achja.

 
Als de gezondheidsraad het zelfs aanraadt...dan zou ik mij achter de oren krabben hoor.

Diezelfde raad adviseerde ruim 20 jaar geleden om fluortabletjes te geven aan babies, heb ik destijds niet gedaan, omdat ik een programma had gezien op de bbc hierover.

En rauwe melk is melk zoals de natuur het bedoeld en gemaakt heeft, echt wel wat anders dan de vit d supplementen.

 
vanaf hoe oud mag een baby rauwe melk

heb wel eens gelezen van de site van jan kraak dat ze het als baby al gekookt en verdund (met water)mogen(als borst eens niet kan)

 
Danielle, Zolang jij borstvoeding geeft heeft jouw baby toch geen rauwe melk nodig.

Drink het zelf gewoon lekker veel en jouw kindje krijgt dan ook de goede stoffen binnen.

Borstvoeding zit alles in wat jouw kindje nodig heeft.

Ik zou de melk zeker niet koken en/of verdunnen met water, gewoon rauw.

 
Hoi allemaal

Mike,

die link werkt niet?

ik wilde even wat leuks vertellen

sinds ik de melk drink(sinds 3 dagen)

heb ik heel veel borstvoeding

normaal was het savonds lastig want dan leek het wel of er niets meer in zat

nu heb ik volop

en ook zegt mn dochter van 3.5 jaar die ook nog af en toe drinkt

mama,je melk smaakt zoo lekker mmmmm

mn jongste van 5 maanden die slaapt ineens uuuren achter elkaar lijkt het

helemaal verzadigd!

of het moet allemaal toeval zijn

needat kan niet

wilde ik even met jullie delen hoor!

groetjes Danielle

 
Danielle,

De link werkt bij mij wel. Ga anders naar www.westonaprice.org en typ 'homemade baby formula' in in de zoekfunctie en scroll iets naar beneden tot je een aanklikbare link ziet met de titel 'Homemade Baby Formula'.

WOW, zo snel al resultaat met je borstvoeding door het drinken van rauwe melk! Wedden dat je borstontsteking ook te maken heeft met je eerdere, geringere stroom van moedermelk? Je melkklieren moesten te hard werken om er nog druppels uit te persen!

Mike

 
Dit klinkt echt heel erg goed! Gaaf hoor, dat je dochter zelf kan aangeven hoe de smaak is en de hoeveelheid. Mijn zoon is nu 11 en kent nog steeds de smaak van borstvoeding, hij denkt daar met liefde aan terug.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan