methylene blue

Dit schrijft Daan over de panelen die hij op de markt heeft laten brengen:

Valkuilen Er zijn meerdere valkuilen als het gaat over rood licht. Trap er niet in. De ene rood-lichttherapie is de andere niet. De valkuilen ontdekte ik toen ik mij ging verdiepen in het onderwerp rood licht. Er is bijvoorbeeld de lichtkracht die een belangrijke rol speelt. Vergelijk het met afstand nemen tot je paneel: sta je op twee meter afstand van een klein paneel, dan word je hele lichaam bijgelicht, maar is de impact nihil. Impact is belangrijk, ook van dichtbij, de LEDs moeten voldoende kracht hebben. Naast de lichtimpact van de LEDs is het aantal ervan belangrijk, net als de bolling van de lenzen en de verschillende frequenties die door het licht worden uitgestraald. Vaak worden er twee frequenties aangeboden, maar tijdens mijn research ontdekte ik dat een aantal andere golflengtes ook echt belangrijk zijn. En dan is er de kwaliteit van het paneel zelf. Het paneel moet zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant netjes zijn afgewerkt en vooral solide zijn om te zorgen dat het de lange levensduur van de LEDs kan bijbenen.

Het ideale rode licht Mijn research naar het onderwerp rood-lichttherapie leidde in eerste instantie tot een teleurstelling. Er waren tal van redelijke panelen op de markt, maar het ideale paneel was niet te vinden. Toch liet dat me niet tegenhouden en gaf ik opdracht om één paneel te maken, een paneel dat voor mij in vorm en inhoud onovertroffen was. Vervolgens kreeg ik vragen van volgers die ook een dergelijk paneel wilden. Maar wat kon ik voor ze doen? Ik was een journalist in bezit van een mooi paneel en daar hield het toch wel op. Tot ik te veel vragen kreeg en besloot het paneel en varianten ervan op de markt te brengen via mijn website Sunsbest – het beste van de zon. Als je daar een paneel bestelt, regel ik dat je binnen een paar werkdagen van het rode licht kunt genieten. Voor nog geen driehonderd euro heb je al een paneel.

Ik weet niet wat AliExpress biedt. Ik ben toch wel blij met mijn aankoop.

Mijn eerste ervaring heb ik vandaag opgedaan. Ik heb dus een kleine lamp die mijn gezicht beschijnt. Het werd een beetje warm en er speelde ontspannende muziek gedurende de tijd die ik ervoor zat.
Het was aangenaam. Ik kan echter nog geen succes beschrijven, dat heeft wel wat tijd nodig.
Ik heb het hoofdzakelijk gekocht om meer energie te krijgen. Ik merk ook dat ik na mijn IC gebeurtenis toch wat negatieve verschijnselen heb, ondanks dat ik toentertijd ontgift heb. Zo is mijn bijziendheid plotsklaps verergerd. Verder nog wat puntjes zoals 's nachts pijnscheuten in mijn voeten.
Ik ben eens benieuwd wat me de lamp na een paar maanden gaat opbrengen. Ik zal het laten weten.

Dorothé

Dit schrijft Daan over de panelen die hij op de markt heeft laten brengen:

Ik weet niet wat AliExpress biedt. Ik ben toch wel blij met mijn aankoop.

Mijn eerste ervaring heb ik vandaag opgedaan. Ik heb dus een kleine lamp die mijn gezicht beschijnt. Het werd een beetje warm en er speelde ontspannende muziek gedurende de tijd die ik ervoor zat.
Het was aangenaam. Ik kan echter nog geen succes beschrijven, dat heeft wel wat tijd nodig.
Ik heb het hoofdzakelijk gekocht om meer energie te krijgen. Ik merk ook dat ik na mijn IC gebeurtenis toch wat negatieve verschijnselen heb, ondanks dat ik toentertijd ontgift heb. Zo is mijn bijziendheid plotsklaps verergerd. Verder nog wat puntjes zoals 's nachts pijnscheuten in mijn voeten.
Ik ben eens benieuwd wat me de lamp na een paar maanden gaat opbrengen. Ik zal het laten weten.

Dorothé
Wat ik ervan weet zijn led's een soort mini-magnetrons.
Niet iets om jezelf te veel mee van dichtbij te beschijnen.
Ik heb alle led's in ons huis verwijderd omdat ik problemen met mijn ogen krijg van ledlicht.

Wat ik ervan weet zijn led's een soort mini-magnetrons.
Niet iets om jezelf te veel mee van dichtbij te beschijnen.
Ik heb alle led's in ons huis verwijderd omdat ik problemen met mijn ogen krijg van ledlicht.

Dank je voor de tip.
Ik heb nog het een en ander nagezocht.

Test en gebruik je verstand

Gelukkig zijn er ook goede en hele goede leds op de markt. Daarom het advies: test of laat je ledverlichting van te voren testen. Wees er zeker van dat je ledverlichting en ledarmaturen voldoen aan de EU-Verordeningen (vraag het CE-rapport, het CE teken alleen is niet voldoende).

Kies niet de goedkoopste voor de aanleg van ledverlichting en wees beducht op kans van oververhitting en brandgevaar. Borg dat het verlichten met leds ook voldoet aan de eisen van de normen voor verlichting zoals NEN-EN 12464-1 en NEN 3087.

En tot slot: meten is weten. Maar maak dan wel gebruik van die bureaus die deskundig zijn op het meten van licht en verlichting, luminanties, flikkeringshinder, kleurtemperatuur en spectrale verdeling én kennis hebben van aanleg van verlichtingssystemen in het kader van voorkomen onwelbevinden en van sluiting en brandgevaar. (NEN 1891; Meten van lichtprestaties)

Led is Het Nieuwe Lichtdenken, maar vraagt wel om je verstand te blijven gebruiken.

Trouwens je hebt je ogen dicht, je mag er niet inkijken.
Ik heb wel vertrouwen in Daan dat hij alles uitgezocht heeft.

Dorothé

Laatst bewerkt door een moderator:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.576
Leden
8.677
Nieuwste lid
Spell66
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan