Medicijnen

Misschien wel, maar het sterke gewenningseffect blijft een gegeven bij gebruik van Psilocybine.
Is een dosering van 2 gram echt een microdosering ? Is daar onderzoek naar gedaan ?

In de alternatieve geneeskunde wordt een periode van rond de 7 dagen aangehouden als minimum om het lichaam weer in een 'ontvankelijke' staat te brengen na inname van een een stof die een krachtige lichamelijke reactie oproept. Vroeger aten veel mensen bepaalde voedingsmiddelen eenmaal per week. Volkswijsheid ?
Misschien volkswijsheid, maar besef ook dat veel mensen de schijf van 5 als volkswijsheid zien en dat die term dus discutabel is.

Tot drie gram is microdosing, macrodosing (ook wel heroic genoemd) vanaf 5 gram.
Drie gram truffels betekent 30 mg psilocybine.

Bovendien is het belangerijk om in een veilige omgeving om te zitten/liggen met een oogmasker op en passende muziek, zoals na deze timestamp wordt toegelicht:


Bivoorbeeld deze muziek:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf niets gemerkt, maar volgens Trotse boer maakt het mij spontaner, ik moet zeggen heb zelf geen bewuste effecten gemerkt.
Ik heb ook niet de setting met muziek en oogmasker geprobeerd.
Mag je bij gebruik van die halve dosis van 2 a 3 gram wel aan het verkeer op de openbare deelnemen, of blijf je twee dagen per week veilig de hele dag thuis ?


Bereken met bovenstaande link een microdosering - 0,6 gedroogd of 1 gram vers, uitgaand van 75 kg lichaamsgewicht.
 
Mag je bij gebruik van die halve dosis van 2 a 3 gram wel aan het verkeer op de openbare deelnemen, of blijf je twee dagen per week veilig de hele dag thuis ?


Bereken met bovenstaande link een microdosering - 0,6 gedroogd of 1 gram vers, uitgaand van 75 kg lichaamsgewicht.
Bij mij is het advies 0,6g (gedroogd) tot 0,9g (vers) met 70 kilo.
Ik weet niet of het toegestaan is om de weg op te gaan de eerste uren nadat je truffels hebt gebruikt, waat wel weet is dat ik ondanks truffelgebruik geen ongelukken heb meegemaakt.
 
Moet je daar op wachten dan, op een ongeluk?
Wat zeggen de statistieken hiervan.
Mensen die teveel drinken mogen ook de weg niet op al maken ze nooit een ongeluk. 1x is de eerste keer.
 
Natuurlijk zit ik niet op ongelukken te wachten.
Ik heb juist vanwege het lage risicoprofiel voor micridosing.

Ik vermoed dat medische adviezen veilige hoeveelheden extreem laag worden gegeven bij ralatief ongevaarlijke stoffen, zoals bijvoorbeeld IVM (naar mijn vermoeden ook psilocybine), terwijl enorm gevaarlijke stoffen zoals alcohol en nicotine al bij minimale dosering gevaarlijk is voor gezondheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv

Statines verharden bloedvaten​


Volgens onderzoekers van het Phoenix Veterans Affairs’ Healthcare System in Arizona hebben statines juist het tegenovergestelde effect op de gezondheid. Ze blijken de bloedvaten te verstijven en worden geassocieerd met de belangrijkste oorzaak van type 2-diabetes bij gezonde individuen. Bovendien versnellen ze de progressie van hart- en vaatziekten bij mensen die al diabetes hebben, wat kan leiden tot een verhoogd risico op vroegtijdig overlijden door hartziekte.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.930
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan