Marianu stelt zich voor

G

Guest

Guest
Hallo iedereen,

Ik wil me even voorstellen. Ongeveer een maand geleden dit forum ontdekt en ik ontdek elke dag weer nieuw dingen. Wat worden we voor de gek gehouden!! Mijn geschiedenis:

Ik ben een vrouw van 48 jaar oud en ik heb altijd een haat/liefde verhouding gehad met eten. Na de geboorte van mijn kinderen altijd aan het lijnen geweest, zelf of met "behulp" van een reguliere dietiste. Maar dat heeft nooit goed gevoeld. Ik was altijd moe en lusteloos, had altijd acne, dacht dat ik gezond at maar er ging geen gram vanaf. Ik dacht; wat doe ik fout??!! In september 2011 heb ik hulp gezocht bij een natuurdietiste. Die zette me direct aan de mineralen en stelde een rotatiedieet voor.

Sindsdien suikergebruik drastich vermindert maar vetinname (ik gebruiket al Aman Prana kokosolie) moest van haar omlaag en ook het melkgebruik.

De vermoeidheid en de eetaanvallen werden stukken minder maar afvallen ho maar.

Toen ik op een dag naar "natuurdieet" googelde kwam ik terecht op de site van Ron Fonteine en ik kon vanaf die dag niet meer stoppen met lezen. Via Leefbewust kwam ik de naam Mike Donders tegen en kwam ik op Weston Price terecht. Toen gingen mijn ogen pas echt open!

Hoe kan het waar zijn dat ik me al die jaren zo voor de gek heb laten houden?!

Leve het internet voor de toegang tot al deze informatie! Zoals wij vroeger als kind thuis werden gevoed was dus geweldig. Rauwe melk en eieren van de boer, groente uit eigen tuin, zelf slachten. De eetproblemen kwamen pas toen de boer stopte met zijn bedrijf en we aan de supermarkt-spullen gingen. Het kwartje is gevallen. Stapje voor stapje voer ik de principes van WASP toe. Rauwe biologische melk heb ik nog niet kunnen krijgen, hiervoor moet ik ver reizen en heb meestal geen auto ter beschikking. Dus nu nog maar even de volle bio-melk uit de supermarkt maar ik hoop dat dat nog gaat komen.

De dure mineralen heb ik inmiddels vervangen door sole, ben voorzichting begonnen met 3% waterstofperoxide. Alle transvetten eruit gesmeten en grasboter gekocht. Was even wennen voor de rest van het gezin want ze kunnen niet geloven dat die lekkere roomboter gezond is, maar hoe meer ik ze laat lezen hoe meer ze erin mee gaan. Liever wat meer betalen voor kwaliteit dan goedkope rotzooi in je lichaam stoppen. Het onbegrip van de omgeving is echter gigantisch, maar daar hebben we geen boodschap meer aan.

Bedankt Mike en alle forumleden voor jullie schat aan informatie.

Ik en mijn gezin zitten op de goede weg en langzaam aan worden we weer gezond!

 
Kijk, dat is de juiste mentaliteit! Uiteindelijk zullen jullie als gezin een voorbeeld zijn voor al die cynische en skeptische mensen, want wie geneest heeft gelijk! Ik heb al een aantal keren gehoord van mensen dat ik wel licht lijk te geven, zo straal ik! Geen gein, echt waar!

Overigens nog een kleine correctie:

WASP = White Anglo Saxon Protestant

WAPF = Weston A. Price Foundation

Een groot verschil! :wink:

Mike

 
Hoi Marianu! Leuk dat je hier bent komen kijken.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen met je laatste omslag:)

Was het om af te vallen dat je wilde dieten of je vermoeidheid/lusteloosheid/acne?

 
Marianu welkom! Wat heerlijk dat jouw gezinsleden helemaal met je mee gaan in dit verhaal want het kan ook anders. Blijf maar lekker zo doorgaan, wat de omgeving er ook van vindt....

 
Ik hoop dat wij uiteindelijk ook zo gaan stralen!

Je hebt gelijk Met WASP of net eender welke opgedrongen religies wil ik niet geassocieerd worden. Ik was zo enthousiast aan het typen en vergeet het eerst even over te lezen.

Leve WAPF!

 
Ik heb mijn na het krijgen van onze 2 kinderen gekampt met overgewicht, en rugklachten die steeds frequenter terugkeerden. En dan die eeuwige vermoeidheid en hoofdpijn.

Ik had er altijd al veel over gelezen en slikte altijd wel suplementen (multi, glucosamine, vitamine C-1000, vit. B) zoveel dat ik op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zag.

Maar ik kwam steed meer tot de conclusie dat het met voeding te maken MOEST hebben. Het heeft helaas erg lang geduurt voordat ik op de juiste site terecht kwam en het kwartje viel. We worden met z'n allen verkeerd voorgelicht en voor de gek gehouden.

Maar dat gaat nu helemaal goed komen.

 
Marianu: niet om je bang te maken: maar laat je in elk geval niet ontmoedigen door je lichamelijke reacties die je kunt gaan ondervinden op het dieet dat hoort bij WAPF.

Ik ben er overigens 10 kg van aangekomen.

Dat klinkt niet bemoedigend voor jou misschien, maar Mike, de beheerder van dit forum, overkwam dat ook: maar die is nu na een x-tijd wel flink afgevallen en nog steeds.

Plus: je moet heel voorzichtig omgaan met koolhydraten totaal skippen als je bijnieruitputting hebt zoals ik: en omdat je vermoeidheidsklachten hebt, zou dat het geval kunnen zijn.

Het is een dunne lijn tussen veel en weinig koolhydraten.

Plus nog iets: je kunt last krijgen van verstopping als je graneninname sterk vermindert.

En dat is ook echt iets om dan aandacht aan te geven.

Er zijn verschillende trucs om dat het hoofd te bieden.

Je lichaam helpen ontgiften is ook heel belangrijk om in de goede ¨modus¨ te komen.

 
Welkom Marianu

Zoals bij velen onder ons heb je ook een ongezonde / onwetende periode 'achter de kiezen'. Maar je klinkt er gemotiveerd. Voor mij was herhaaldelijk terugkomen op de site van Ron Fonteine (na zoekacties) ook aanleiding deze eens beter te gaan bekijken. Ik ben vragen gaan stellen en werd doorverwezen naar Mike. En sindsdien (jaren geleden) heb ik hem niet meer los gelaten. :)

Leuk om te horen dat je het forum al langer bezoekt als lezer. Daardoor reist wederom de vraag hoeveel mensen ons lezen zonder dat we het weten...

Welkom hier en misschien zien we je wel op de WASP-dag :p - zaterdag 11 februari!

Dan zal dominee Donkers de dienst leiden. :mrgreen:

 
Welkom Marianu, heel herkenbaar je verontwaardiging vwb de info die je krijgt over eten.

Ik heb ook jaren gedaan wat ze zeiden maar niks hielp. ALtijd maar denken dat het aan mezelf lag dat ik niet afviel en me slecht voelde. En nu ben ik 2 maanden aan de GAPS en ik voel me geweldig en hou het super makkelijk vol.Eigenlijk is het niet volhouden maar me er aanhouden omdat ik het gewoon voel dat het me goed doet. En ik ben al heel wat centimeters kwijt maar dat is nu van ondergeschikt belang. Ik wil me lekker voelen en dat bereik ik door vet te eten. Geen centimeter aangekomen. Wegen doe ik al jaren niet meer omdat ik nooit geloofd heb in gewicht.

Meten is weten .

heel veel succes hier met het vinden van je informatie.

 
Marianu
Quote:
ik kon vanaf die dag niet meer stoppen met lezen.



Daar hebben wij nou ook 'last' van.

Welkom, voel je thuis bij de WAPF familie. En ik wens je veel goede inzichten toe.

Je hebt al een paar tips gekregen daar sluit ik me bij aan.

 
Van harte welkom marianu, en familie. Ik heb nu een jaar contact met Mike en ben nog lang niet uitgelezen en uitgeleerd.

Als je een boer kent uit je omgeving, vraag eens of die een biologische boer in de buurt kent, en neem dan daar contact mee op en vraag gewoon of je rauwe melk bij hem mag kopen/halen.

Het moet al gek zijn als er niet een biol boer in de buurt zit.

De veranderingen binnen je gezin zulllen zeker niet van vandaag op morgen lukken, maar langzamerhand steeds meer gezonds en lekkers toevoegen. Gaat lukken hoor. Straks willen die kinderen van jou niets anders meer dan heerlijke eigengemaakte bouillon, draadjesvlees, aardbeien vooral met heel veel slagroom ( kun je wat zoeten met honing) roomboter.

Ook rauwe melk zal zeker goed vallen hoor.

 
Ik merk wel alvast dat sinds ik meer vet gebruik ik geen enkele eetbui meer gehad heb.

Mijn gewicht is op dit moment niet zo belangrijk, mij happy voelen des te meer.

Als kind was ik dol op melk rechtstreeks van de boer. En iedereen mij maar altijd vertellen hoe ongezond roomboter wel niet was en dat ik vetloos moest eten: ik had gewoon altijd mijn gevoel moeten volgen, want dat vertelde mij dat roomboter niet alleen lekker maar ook gezond was, maar ja zo wordt men op heel veel fronten voor de gek gehouden kom ik steeds meer achter.

 
Het leuke van deze informatie is dat je steeds vrolijker wordt van het lekker vet eten.

En het durven volgen van je gevoel.

(Overigens, ik ben er mee afgevallen, tot 54 kg, en daar blijf ik nu stabiel op zitten.)

 
Wat ook errug lekker is: slagroom met een klein beetje vanillepoeder erdoor voor het kloppen.

Geeft een heerlijke vanille smaak.

 
En als je geen melkeiwitten verdraagt, is kokosmelk ook heel lekker met wat vanillepoeder.Coco Milk for Cooking van dr. Martins. Heerlijke romige kokosmelk zonder toevoegingen. Ook geen guargom.

 
Ik heb niet het idee dat ik geen melkeiwitten verdraag, maar kokosmelk vind ik zoooo lekker!!!

Ik schrijf het merk meteen op in mijn boodschappenschriftje!

Vanillepoeder heb ik toevallig net gisteren binnengekregen. Lekker!!!

Staat al vol gezonde lekkere dingen.

Er zijn trouwens niet veel dingen die ik niet lust. Ik drink's morgens ook zonder moeite een glas citroensap met cayenne, kurkuma, gemberpoeder en sole. Wel met een rietje anders gaan m'n tanden protesteren.

 
Bedoelen jullie met "vanillepoeder" vanillesuiker? Oftewel suiker gearomatiseerd met vanille?

Ik doe nu door de stijfgeklopte slagroom een paar druppels vanille-aroma, maar dat is waarschijnlijk een hartstikke chemisch goedje. Dan inderdaad misschien beter nog suiker :? .

 
Het Blauwe huis - vanille poeder biologisch:

Dit vanillepoeder had ik besteld bij Myvitality, is geen vanillesuiker.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.862
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan