Marianu stelt zich voor

Zou het kunnen dat ik te hard van stapel ben gelopen met het schrappen van koolhydraten?

Heb afgelopen 2 dagen nogal last gehad van pijn op de borst. Was zo erg dat ze me accuut naar een dokter wilden sturen. Dat was vanmorgen weg maar ik had flinke hoofdpijn. Had vanmiddag sterke behoefte aan volkoren boterhammen met een dikke laag roomboter en kaas en daar heb ik ook aan toegegeven. Daarna een wandeling gemaakt en nu voel ik me weer kiplekker.

 
@Marianu

Hier heb ik soms ook nog last van, maar volgen mij had ik ergens laatst gelezen dat de welbekende 'hartburn' komt doordat maagzuur omhoog komt en dat gaat dan je slokdarm irriteren en dan lijkt het net of je pijn in je hart hebt. Klopt dit Mike of is dit niet het geval? Hoofdpijnen komt ook bekend voor, meestal links aan de voorkant bij mij. Niet de hele dag door iig.

Ik eet nu wat meer roggebrood met dikke lagen rauwe boter en kaas...

 
Dan zou ik gaan werken aan je maagzuur, uitgeperste citroen, appelazijn voor iedere maaltijd, uiteraard sole(keltisch zeezout).

En het is al vaak voorbij gekomen, ga langzamerhand terug in koolhydraten en voer tegelijkertijd wel de verz.vetten op.

Ik heb er bijna jaar over gedaan, en ben nu pas helemaal zonder granen/rijst etc.

 
Je kunt niet zomaar alle koolhydraten schrappen.

Net wat Dirtsa zegt: ga langzamerhand terug in koolhydraten.

Hou het op 100gram (droog gewogen) koolhydraten per dag.

De goede koolhydraten zijn: groenten, honing, glutenvrije granen (rijst, quinoa, gierst, boekweit).

Wel weken, kiemen, fermenteren en koken.

En als je terug gaat in koolhydraten moet je er wat anders tegenover zetten, in dit geval vetten.

Goede voeding in de juiste volgorde:

Vetten - eiwitten - koolhydraten

 
Bedankt voor jullie adviezen: Het is ook niet zo dat ik alle koolhydraten geschrapt had, maar sinds een paar maanden wel al flink verminderd. Misschien afgelopen week iets te drastich en te weinig vet er tegenover.

Dat weken, koken en fermenteren had ik me al ter harte genomen en ik drink ook sinds een maand sole.

En dan die nachtschades: dat kwartje viel bij mij afgelopen vrijdag pas.

Ik gebruikte elke morgen cayennepeper en at veel snoeptomaatjes. Ik was net een zakje aan het eten toen ik las over de nachtschades. Ik heb de rest meteen in de prullebak gekiept en 's avonds begonnen mijn klachten (pijn op de borst); Dus volgens mij was het gewoon een psychisch verhaal.

Ik was ook begonnen met H2O2: eerst 3% omdat de 35% uitverkocht was: en nu zit ik op 12 druppels 35% maar behalve dat ik zeer heftig en lang menstrueer nog weinig van gemerkt.

 
wat leuk om te lezen allemaal

in de tijd dat mijn moeder darmkanker had(bijna 2 jaar geleden) ben ik in contact gekomen met een man die een hersentumor heeft.Hij is in contact gekomen met artsen uit geloof ik İndia en kreeg van hen druppels opgestuurd en ook moest hij curcuma met zwarte peper en geloof olijfolie in gaan nemen(niet verhit)dit omdat ik hier boven las dat iemand curcuma in zn water doet

dat moet je dus anders doen

zal een nieuw stukje starten met de link

die man zn tumor is trouwens ontzettend geslonken

en ook heeft hij geen epilepsie meer(wat werd veroorzaakt door zn grote tumor)

hoe het verder met hem gaat ik moet hem nodig mailen...

 
oja hij nam trouwens curcuma in geconcentreerde vorm in capsules,maar ter preventie mag de gewone curcuma

 
De aanleiding om curcuma in mijn water te doen was Mike's overheerlijke curryrecept.

Omdat de rest hier thuis niet heel erg dol is op curry dacht ik, dan doe ik het toch gewoon dagelijks 's ochtends in mijn water met cayenne, maar ik had dus beter zwarte peper kunnen kiezen. Gaan we doen, en een beetje olie erbij!

 
Ik wil even de balans opmaken:

3 maanden ben ik nu bezig om zoveel mogelijk te eten vlgs. WAPF-principes en het gaat niet goed met mij! Ik ben 5 kg. aangekomen, alleen zit het gewicht allemaal op mijn buik. Ik zie eruit alsof ik 7 maanden zwanger ben en ik voel me moe, depressief, heb huilbuien, kortom, ik had gehoopt dat ik me beter zou gaan voelen, en dat was aanvankelijk ook het geval, maar de laatste maand voel ik me niet prettig in mijn vel.

Ik drink rauwe melk van een biologische boer (10 ltr.voor 2 pers. per week). Ghee,kokosolie, roomboter, dierlijke vetten en vet vlees, lever, bouillon van schenkel en veel soepbeen, beenmerg, veel eieren, rauwe kaas, yoghurt, room, wilde zalm uit blik, kokosmelk, Codliveroil/boterolie van Green pasture, adrenanorm, sole, appelazijn, H2O2, zuurkool, Vitamine C, groenten, paar keer per week 1 theelepel rauwe honing. 1 st. zuur fruit per dag, Koolhydraten: zuurdesembrood of geweekte havervlokken/quinoa.

Ontgiften probeer ik dmv. dagelijks rauwe eieren. Sinds een paar weken volg ik de richtlijnen van Eaf Fat Lose Fat, maar ik voel geen enkele verbetering.

Ik dacht dat ik met voeding op het juiste spoor zat maar zo voel ik me niet.

Waar ga ik de fout in?

 
Qua voeding ben je denk ik heel goed bezig.

Ik zie dat je ook koolhydraten tot je neemt.

Kom je aan 100 gram (droog) per dag?

Misschien kan je lichaam al dat vet nog niet aan.

Zelf zijn wij ook gaan minderen met de vetinname. Het is niet zo dat we onze koolhydraten daardoor gaan verhogen.

Maar we doen bijv. geen crème fraiche in de smoothie. Dit om te kijken of onze ontlasting wat beter gaat, die is nogal moeizaam.

Onze lever is kennelijk nog niet toe aan veel vetten.

 
Het kan ook zijn dat je schildklier te traag is geworden door te weinig koolhydraten. Dat zorgt ook voor constipatie.

 
Van constipatie heb ik geen last.

Wat koolhydraten betreft: ik denk, dat ik met de melk erbij wel rond de 100 gr. per dag zit.

 
Bedankt Mike voor de vertaling erbij.

Ik was al begonnen aan de engelse versie nav. de link bij Rapunzel en er vielen inderdaad al heel veel kwartjes, maar Nederlands leest net iets makkelijker/begrijpelijker.

Ik ben me ervan bewust dat mijn schildklier traag werkt.

Ik denk dat ik te snel wil.

Ik ga het nog eens goed op me in laten werken.

 
Ik denk ook dat je misschien te snel bent overgeschakeld. het lichaam heeft tijd nodig om zich aan te kunnen passen. Soms is even pas op de plaats nodig. Ik heb zelf ook goede ervaring met het maken van yoghurt en kefir van de rauwe melk. Ik merk hier beter tegen te kunnen dan de rauwe melk zo te drinken.

Het voordeel van langzame oveschakeling is ook dat je beter kunt ervaren wat wel werkt en wat, tijdelijk, nog niet.

 
Ik zie dat ik me vandaag precies een jaar geleden heb aangemeld voor dit forum. Ik ben er nog elke dag dankbaar voor dat ik al deze info hier kan vinden. Langzamerhand is WAPF mijn levenswijze geworden, met eerlijk gezegt ook af en toe een beetje smokkelen en het gaat me steeds makkelijker af. De behoefte aan ongezonde rotzooi verdwijnt gestaag. Ik wordt me steeds bewuster van wat ik in mijn lijf wil stoppen en wat ik er ook daadwerkelijk in stop. Dat is voor mij de knop om die ik nodig had. En al met al voel ik me lichamelijk een stuk beter dan een jaar geleden.

Maar hoe dan ook, ik voel me de laatste weken "like shit".

Ik ben al 2 weken flink verkouden, pijnlijke gewrichten, slaap ook weer slechter de laatste tijd. En tot overmaat van ramp ben ik vannacht tot 2x toe flauwgevallen toen ik er even uit moest om te plassen. (hierbij flink mijn stuit bezeerd en een deuk in het hoofd) Maar nu vraag ik me af, waarom val ik flauw? Te lage bloedsuiker? stress?

Vanmorgen had ik onbedwingbare trek in een croissant, en daar heb ik ook aan toegegeven. (had ik al bijna een jaar niet meer gegeten). Ik knapte daarna wel wat op, maar erg lekker gaat ie nog niet, ben de hele dag al erg huilerig.

En toch ben ik ervan overtuidg dat ik op de goede weg zit. Ik ga door met WAPF, ongeacht wat mijn omgeving er van vind, want nu krijg je natuurlijk weer meteen, zie je wel, met je rare eetgewoonten!

 
Marianu,

Het is wel vreemd dat je nu opeens, na een jaar, zulke reacties krijgt.

Is er in je omgeving (thuis, werk, elders) iets veranderd? Misschien qua straling of iets dergelijks.

Heb je nieuwe apparatuur in huis of op je werk? Zijn jullie overgegaan van internet via een draad naar draadloos, een nieuwe telefoon.

Ik noem maar wat dingen op.

Lia

 
Nee niets van dat alles. Die verkoudheid kan misschien ontgifting zijn? Die pijn in mijn gewrichten misschien het koudere weer? Slechtere slaap: piekeren over vanalles en nog wat? Dat flauwvallen??

Ik weet het eigenlijk niet echt. Feit is wel dat ik op dit moment echt niet lekker in mijn vel zit, maar dat komt ook wel een beetje door alle kneuzingen die ik opgelopen heb bij het flauwvallen denk ik.

Nu kan ik wel een afspraak maken bij de huisarts, maar ik denk dat ik daar ook helemaal niets mee opschiet.

 
Te weinig koolhydraten? Er staat ergens op t forum een stuk uit de wapf nieuwsbrief waar een amerikaanse vrouw crasht na een jaar (of zoiets) wapf eten met te weinig kh.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan