Make up

cham

New member
Vraagje aan de dames. Gebruiken jullie make- up en zo ja welke?

Gebruik nu al een tijdje helemaal geen make-up en nagellak meer omdat voor zover ik weet zit in de meeste merken 'troep'. En merken zoals Lavera en dr Hauska zijn volgens mij ook niet altijd even zuiver als ik de lijst met ingrediënten bekijk.

 
Ik heb altijd al een aversie gehad tegen make-up. Kan er niet mee omgaan, nooit gekund. Dus als ik een bruiloft heb laat ik me opmaken bij de kapper. En verder, altijd puur natuur!

 
Nee, ik gebruik geen make-up. Ook amper gedaan trouwens (alleen een paar jaartjes nagellak). Ik vind het ook niet echt nodig.

 
Ik heb ook nooit make-up gebruikt, te onhandig ermee, en teveel gedoe en een vervelend gevoel op mijn huid. Daarbij, dacht ik al erg jong, mannen hoeven dat toch ook niet?

Helaas laten veel kerels zich tegenwoordig voorpraten dat het "normaal" is ook van alles op te smeren.

 
Hier wel iemand die make-up gebruikt. Ik heb ogenschaduw van Sante en kohlpotlood van Lavera en ik heb nu nog max factor mascara maar ga volgende keer die van dr Hauschka aanschaffen.

 
Ik gebruik ook wat make-up en heb helaas niet de financiele middelen om meteen alles weg te gooien en te vervangen. Als iets op is onderzoek ik welk product me het beste lijkt en schaf dat aan.

 
Van het merk Lavera heb je een soort Labello met een kleurtje maar daar zitten volgens mij ook verdachten dingen in. Hoewel ze menen dat het zelfs eetbaar is :?

Denk dat ik het ook maar make-up loos hou...

LIPS SOFT ROZE

Verzorging met een zacht roze glinstering

Tien biologische oliën en wassen vormen de basis van elke lippenbalsem uit de serie Lips. Aloëvera-gel, avocado-, calendula-, kokos-, amandel- en wilde rozenolie beschermen de lippen tegen uitdrogen en herstellen beschadigingen.

Op deze manier worden je lippen elke dag verzorgd en gehydrateerd. En niet alleen dat: de lippenbalsems zijn zelfs eetbaar. Lips biedt 100% natuurlijke verzorging, dag in dag uit.

Natuurlijke mineralen geven je lippen een zacht roze glinstering.

Prijs en verpakking

Advies-verkoopprijs: € 4,25

Verpakking: 1st

Ingrediënten

INCI: Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Beeswax (Cera Alba)*, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter*, Squalane, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Lysolecithin, Tocopheryl Acetate, Soybean Glycerides Polyglyceryl-3 Ricinoleate, Glycine Soja (Soybean) Oil*, Shellac Wax (Shellac Cera), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil*, Persea Gratissima (Avocado) Oil*, Cocos Nucifera (Coconut) Oli*, Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols, Calendula Officinalis Flower Oil*, Aloe Barbadensis Leaf Extract*, Rosa Moschata Oil*, Tocopherol, Ascorbyl Palmitate, [+/- Mica, Titanium Dioxide (CI 77891), Zinc Oxide (CI 77947), Carmine (CI 75470), Bismuth Oxychloride (CI 77163), Iron Oxides (CI 77491), Iron Oxides (CI 77492)]



 
Ik ben nogal ambivalent wat betreft make-up. Soms doe ik tijden zonder (wegens alle zooi) en dan ineens wil ik me toch weer optutten.

Ik gebruik een Duits biologisch merk dat je bij DM drogisten (in Duitsland) kunt kopen.

 
Quote:
Helaas laten veel kerels zich tegenwoordig voorpraten dat het "normaal" is ook van alles op te smeren.


Ook even als man mezelf tussen de vrouwenpraat mengen, haha... :)

Ik heb gebruik ook wel eens make-up, maar dan hooguit een zwart oogpotlood van de Etos, want die is dierproefvrij. Ik heb voor de grap ook wel een nagellak op gehad, maar vind het niet fijn voelen op mijn lichaam.

Wat vind ik van vrouwen met make-up? Een beetje make-up rond de ogen vind ik wel mooi bij vrouwen. Het is geen must, maar ik kan het wel waarderen als vrouwen bij gelegenheid wat extra aandacht aan hun uiterlijk schenken. Maar ik zie vrouwen ook graag naturel en met de haren wild en door de war.

Lippenstift en al die vettige smeersels en poeders op de huid vind ik walgelijk, echt een afknapper. Ik ben er gewoon vies van. Nagellak vind ik soms wel mooi, maar eerder lelijk in de kleuren die veel vrouwen gebruiken.

 
Ik gebruik wel make up, inclusief lippengloss en 'vettige smeersels'.

 
Hoi allemaal,

Ik wilde er al een tijdje over vertellen, maar een aantal maanden geleden ben ik een paar dagen in Echwalden Duitsland geweest bij het hoofdkwartier (inclusief tuin en fabriek) van Dr. Hauschka/ WALA. Ik kreeg de mogelijkheid mee te reizen met een winkeliers-reis, maar ik ben zelf geen winkelier. Ik kon toevallig met een vriendin die wel winkelier is, mee. Het was geweldig trouwens om een organisatie te leren kennen op deze manier! Ik raad de producten van Dr. Hauschka echt aan.

Een paar dingen die ik leerde tijdens deze reis:

- Dr. Hauschka is een onafhankelijke non-profit organisatie. Ze zijn niet op de kopen, waardoor ze altijd hun antroposofische kernwaarden kunnen volgen.

- Ze werken volledig volgens Demeter standaarden. In hun eigen tuin werken de medewerkers ook met intentie. Bijvoorbeeld op een meditatieve, liefdevolle manier zaaien, oogsten en bloem blaadjes plukken.

- Alle cosmetica en huidverzorging is medicinaal. Producten die ze niet volgens hun eigen richtlijnen kunnen maken omdat er bijvoorbeeld chemische middelen in zouden moeten, maken ze niet. Een voorbeeld hiervan is zonnebrand.

Ik kan wel meer dingen opnoemen, maar dit zijn de belangrijkste zaken voor mij. Louise

 
NVEY is een heel zuiver merk, wel prijzig, maar sante heeft ook mooie producten en naar mijn weten ook heel zuiver en een stuk betaalbaarder. www.bio-amable.nl is ook een hele mooie site waar heel veel merken op staan en ook alle ingrediënten zijn erbij gemeld. Het is een 100% natuurlijke site. Misschien een tipje!

 
Ik gebruik al jaren Hauschka. Ogenpotlood van Hauschka, mascara van Hauschka en ook lipgloss of lippenstift van Hauschka. Cremes voor gezicht ook Hauschka, maar ook vaak cocosolie of kariteboter (vers uit West-Afrika, superspul)

Nagellak is een moeilijk dingetje. Er is van Sante nagellak geweest, maar dat kan ik niet meer kopen in de winkel. Weet er iemand een goed, weinig schadelijk nagellakmerk ,toevallig?

 
Gisteren moest ik voor een surprise zoeken naar lipgloss in de etos.

Bij de etos deed ik wat op mijn lippen om te kijken hoe het uitpakte en toen keek ik ff op de ingredienten van die lipgloss.

Stond er "barium" bij: een zwaar metaal.

Dat is toch niet meer normaal?

Zie hier de toxicologie van dit spul:
Quote:
Alle in water en zuur oplosbare bariumverbindingen zijn zeer giftig omdat zij kunnen leiden tot het opzwellen van de hersenen en lever en schade aanrichten in de nieren en het hart. Grote hoeveelheden kunnen verlamming en zelfs dood tot gevolg hebben. Zuiver barium moet onder olie worden bewaard om te voorkomen dat het aan de lucht ontbrandt. Het verwerken van bariumerts kan aanleiding geven tot de stoflongachtige aandoening baritose.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Barium

Hoe kan men dit nog zonder problemen in de lipgloss stoppen?

Ik heb besloten dat ik geen lipgloss koop voor die persoon.

Alle lipglossen zitten vol met rotzooi.

En ik wil niet medeplichtig zijn aan andervrouws vergiftiging, ook niet als ze dit zelf bij zichzelf ook gedaan zou hebben.

Elders ben ik ook nog lipglossen gaan bekijken, maar soms presteren ze het zelfs de ingredientenvermelding weg te laten.

 
Quote:
En ik wil niet medeplichtig zijn aan andervrouws vergiftiging, ook niet als ze dit zelf bij zichzelf ook gedaan zou hebben



En laten we de mannen niet vergeten in dit geval want die krijgen dan eventueel ook nog een goed gedeelte binnen...

 
Hoi Pike, ja tuurlijk, ik wil de mannen niet vergeten.

Die worden jammer genoeg zowiezo ook nog gratis op barium getracteerd met de chemtrails.

Dus geen nood hoor!

 
Nou ja ik heb iig een groot gedeelte van de chemtrails naar Drenthe laten sturen dus hier heb ik er waarschijnlijk tijdelijk minder last van :p

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan