Magnesium tekort

Ik zie in mijn praktijk dat bijna iedereen een magnesiumtekort heeft. Dat komt door bodemverschraling plus dat stress magnesium verbruikt.

Tevens zie ik te vaak dat magnesium citraat ( best opneembare vorm van magnesium) bij veel mensen NIET goed wordt opgenomen. De meest pure vorm is om de badkristallen/ magnesiumvlokken van bijv Zechsal in een voetenbad te doen. De ( voeten) huid neemt de magnesium op. Verder kan je zelf van die vlokken "olie" maken. Het is nl geen olie maar alleen magnesiumvlokken met water. ( verhouding 1:1) mengen met gekookt water, roeren en af laten koelen en in een spray flacon gieten.

 
Hoi mtje,

Had van de week te korten laten testen.

Er kwamen geen tekorten uit, en ook geen magnesium. Was helemaal verbaast want dacht echt na mijn slechte voedingspatroon ik echt wel te korten zou hebben. Zou de test niet goed zijn gedaan dan?

 
neem je een supplement voor magnesium?

Of net op vakantie geweest en elke dag in de zee gezwommen?

 
Paultje,hier exact hetzelfde af en toe wat lekkers op school of bij opa en oma en thuis ook gewoon fruit, honing, en speltdesembrood.gelukkig is mijn zoontje dol op kaas en zijn beleg is dan ook flinke plakken rauwe kaas uiteraard en roomboter op brood dus ik denk dat, dat wel oké is.

Maar denk dat bij onze zoontjes de darmflora niet goed is, darmen helen is denk op de eerste plaats het belangrijkste. Heeft jouw zoontje antibiotica gehad sinds hij is geboren? Die van mij dus heel vaak dus tja dan weet je wel waar het o.a vandaan komt!

 
Oh Pautje en je zal niet de eerste zijn die slecht voedingspatroon heeft/had en toch geen tekorten heeft. Ik ken ze ook in mijn omgeving en blijf me er nog altijd over verbazen :roll: vooral als ze dan ook nog eens helemaal geen klachten hebben (met de nadruk op nog)

 
Mtje

Nee neem geen magnesium en ben ook niet op vakantie geweest. Haha was dat maar zo, ben er wel echt aan toe :p

 
Sampjes

Nee hij heeft nog nooit antibiotica gehad. Ook geen andere medicatie.

Hij had laatst wel een verhoogde ecolli bacterie. Daar is verder niets mee gedaan.

Denk dat dat dus zijn darmflora verminderd.

Gelukkig is die van mij ook dol op kaas:)

 
Ik heb het ergens gelezen maar kan het niet terug vinden, ik wil een halve kilo magnesiumvlokken in een bad doen en daarbij Keltisch zeezout maar hoeveel KZZ wordt aangeraden?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.001
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan