Magnesium tekort

@ Poekie, hier ben ik het NIET mee eens, Keltisch zeezout verhoogt de bloeddruk, zout is zout en houd vocht vast.

Heb het zelf ondervonden, door smorgens de bloeddruk te meten en na een glas sole stijgt deze. Ben er helemaal mee gestopt en de bloeddruk is nu weer een stuk lager gelukkig.

 
Hoe maak jij je sole, Naatje? Zou het kunnen zijn dat je teveel in een glas water doet? Wellicht heeft je lichaam de tijd nodig om eraan te wennen? Zeker als je lichaam niet goed in staat is de mineralen op te nemen.

Ik drink vrijwel de hele dag door sole ipv gewoon water en mijn bloeddruk is om door een ringetje te halen.

Natuurlijk is het zo, dat iedereen anders op bepaalde producten reageert.

Wel jammer voor je, aangezien sole erom bekend staat dat het de bloeddruk verlaagt, omdat het zoveel mineralen bevat. Door te kort aan mineralen krijgt men hoge bloedruk heb ik geleerd.

 
@ Boschje, gewoon 1 lepel zout en 3 lepels water, of water bij blijven voegen totdat al het zout is opgenomen. Had jij eerst wel hoge bloeddruk dan en hoe hoog was die, had je ook medicatie?

Ik gebruik betablokkers en daar wil ik vanaf want ik krijg er hartkloppingen van.

 
Ik denk dat je echt teveel zout in verhouding met het water gebruikt. De sole maak je door in een pot 1/3 Keltisch zeezout te doen en 2/3 water. Dit goed roeren/ schudden totdat het water geen zout meer opneemt. Er blijft dan ook een laagje op de bodem liggen. Ik roer steeds even voordat ik een theelepeltje (!) van deze zout/water oplossing = sole, in een glas water doe. Dat is dus in een heel andere verhouding dan dat jij gebruikt, Naatje.

Ik had geen hoge bloeddruk, soms met pieken was het wat hoger. Hij blijft mooi stabiel met meestal een bovendruk van ongeveer 117 en een onderdruk van 75.

De sole zet je weg in een donkere kast of lade. Je kunt er weken van doen, afhankelijk van de grootte van je pot.

 
@ Boschje, ik doe het zoals je omschrijft maar sinds ik het gebruik is het steeds hoger geworden zoerg zelfs dat ik er mee gestopt ben en nu is deze weer redelijk onder controle, maar nog niet laag genoeg.

 
Goh wat naar voor je Naatje. Hopelijk weet Mike je raad te geven in deze.

Wellicht kan niet ieder lichaam de sole goed opnemen. Als jouw bloeddruk lager is zonder sole dan met, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je besluit het niet meer te nemen.

En de mineralen van Schindele's? Is het wat om die te proberen? Deze komen niet uit de zee, maar het zijn toch ook goede mineralen en daar zit geen tot nauwelijks zout in.

Ook dat los je op in water. Het is klei en smaakt wat zanderig, maar niet vies.

 
Naatje, ik ken juist mensen die in vrij korte tijd de bloeddruk naar beneden kregen door het gebruik van sole en daarnaast meer water te drinken dan ze daarvoor deden.

Ik denk ook dat Boschje helemaal gelijk heeft, jij gebruikt geen sole. Door een theelepeltje sole in een glas water te doen, met wat H202, drink je een soort mini-oceaan.

Op deze manier neemt je lichaam het veel gemakkelijker op. Drink dit ruim voor je ontbijt, dua als je opstaat en net voor het slapen gaan.

 
Om terug te komen op magnesium: die kun je ook opnemen via je huid. Je kunt een bad nemen met bitterzout (=Epsom salt = magnesiumsulfaat). Ik doe meestal ca 100 g, soms nog met wat natriumbicarbonaat en een paar druppels lavendelolie erbij.

Bitterzout is voor een euro of 7 per kg te koop bij ouderwetse drogisten of via internet.

Bijkomend voordeel van een bad met bitterzout: je slaapt heerlijk!

 
@Naatje,
Quote:
gewoon 1 lepel zout en 3 lepels water, of water bij blijven voegen totdat al het zout is opgenomen.



Waar doe jij het bovenstaande dan in: Zit dan in een pot en neem je dan van die oplossing 1 theelepeltje in een glas water.

Of doe jij die 1 lepel zout en 3 lepels water in een glas water en drink je dit op?

Zo ja, dan is het VEEL te sterk en kan ik begrijpen dat je bloeddruk omhoog gaat.

Ook ik heb de ervaring dat het de bloeddruk verlaagd: een tante van mij van 83 jaar heeft door het zout te gebruiken (en dan nog niet eens als sole maar over haar eten) haar bloeddruk verlaagd en haar HB waarde weer normaal gekregen.

 
@ Poekie, nee joh tuurlijk doe ik een theelepeltje in een glas water, maar somigen drinken het hier op het forum heel de dag dus wanneer is het teveel, ik vind het ook heerlijk die grote kristallen op mijn eten maar de bloeddruk stijgt en mijn hart gaat bonken...

Had die tante van jou hoge bloeddruk en daar medicatie voor?

Ik geloof nooit dat als je aan de pillen zit dat dat met zout niet meer nodig is, dan zouden ze dat toch allang allemaal al doen? Waarom is dat zeezout dan niet overal te koop, commercie?

 
Quote:
Waarom is dat zeezout dan niet overal te koop, commercie?



Omdat de industrie/overheid ons dom, ziek en onwetend willen houden, makkelijk te manipuleren. :mrgreen:

En de huisartsen/doktoren (de goede uitgezonderd) zijn opgeleid door de farmacie dus die leren niets over gezonde voeding.

Aan eenvoudige natuurlijke middelen (lees voeding) is niets te verdienen. De farmacie is een miljarden industrie, dat weet je toch ondertussen wel. Als je weet dat je kanker kan genezen door ozon/zuurstof toe te dienen aan je systeem en suikers uit je voeding te weren, als wij dat weten dan kunnen de oncologen dat toch ook weten? Maar ze leren het niet.

Ik weet niet zeker of mijn tante medicatie had voor haar hoge bloeddruk, wel voor haar HB gehalte.

Maar ik weet wel dat mijn zwager die 'preventief' medicijnen kreeg omdat hij 2x een TIA heeft gehad na 3 maanden van zijn medicijnen af was nadat hij water en zout is gaan gebruiken.

 
Quote:
Misschien denk je nu, waarom noem je aarding zo vaak. Allereerst verkoop ik bewust de producten niet zodat ik er geen financieel belang bij kan hebben. Tweede is dat ik elke dag magnesium klanten spreek die zoveel baat zouden kunnen hebben bij dit soort methodes, zeker als je hoog sensitief of een stress vol leven hebt. Magnesiumcitraat is perfect middel maar blijft een symptoombestrijder.

Want waarom hebben we toch zo veel magnesium nodig?

Heel simpel, door alle masten, zenders, emotionele stress, sociale stress, competitie stress en stress van fanatiek sporten etc. kan het lichaam niet meer ontspannen. We leven in een super magnetron, een heksenketel.
Er zijn amper nog plaatsen waar je volledig kunt ontspannen, misschien nog zo'n oude Duitse bunker of ondergrondse kelder. De ene krijgt krampen, de volgende concentratie stoornissen, oorsuizen, vage spierklachten, hartritmestoornissen of darmzenuwen die overprikkeld raken.

Ik kan zelf ook niet meer zonder magnesium, met name na inspanning heb ik magnesium of magnesiumolie nodig.

http://www.leefbewust.com/140214.htm

Zie ook https://www.fatsforum.nl/topic/aarden

https://www.fatsforum.nl/topic/aardingslaken-wie-heeft-hier-ervaring-mee

 
Hoi

Heb vandaag spiertesten laten doen om te kijken of ik te korten heb.

Tot mijn verbazing zit ik overal goed mee. Omega vetzuren, b12 en magnesium. Van deze 3 had ik dat niet verwacht. Eet pas sinds kort meer dierlijk vet. Gebruik geen extra supplementen. Doe alleen sole en appelazijn gebruiken. Mijn zoontje had wel een verminderde darmflora, b12 te kort en een suiker allergie.

Weet nou niet zo goed wat ik ervan moet vinden met mijn uitslagen?

Heb de test laten doen in r,dam dus niet via marijn die hier actief is.

 
Dat kwam middels spiertesten ook uit bij mijn zoontje,suiker allergie,verminderde darmflora en dat is goed te zien aan zijn huid, hij zit weer onder de huiduitslag! Hij zal wel stiekem op school toch traktaties naar binnen werken en hij ziet nu zelf de gevolgen.

Heeft jouw zoontje ook huiduitslag? Ik weet ook niet zo goed wat ik verder moet met die uitslagen.

 
Hoi sampjes,

Mijn zoontje heeft al heel lang wat droge plekjes op ze rug. Hij is nu 18 maanden. Soms lijkt het wel of hij hele kleine pukkeltjes in zijn gezicht heeft die 1 grote plek vormen op ze wangen en voorhoofd, je voelt het ook heel lichtjes. Maar dat valt alleen op als hij in bad is geweest. De plekjes op ze rug zie je dan ook beter.

Denk dat het dan inderdaad van de suiker komt. Hij mag nu 3 dagen geen suiker en moet hem probiotica van orthica gaan geven. Daarna zou hij er niet meer gevoelig voor moeten zijn. We gaan het zien of er verschil komt met deze aanpak.

Heb jij nog wat moeten geven?

 
Suiker = stress, de plekjes zijn het gevolg van stress, maar dat hoeft niet per sé de suiker te zijn, andere factoren kunnen net zo goed een rol spelen.

 
Ja dat klopt inderdaad. Merk ook echt verschil in ze doen en laten als hij wat suiker op heeft. Hij krijg al niet veel, ken je na gaan als ik niet zo met gezondheid had bezig geweest. Weet dan niet hoe erg het dan geweest zal zijn.

 
Nee enige wat ze toen zei dat hij 6 weken moest vermijden en dan evt weer introduceren. Vond al wat vaag als je ergens niet tegen kunt is dat toch niet na 6 weken ineens verdwenen snap de logica eerlijk gezegd niet zo. Hij is al eerder eens naar een bioresonantie therapeut geweest en toen kreeg hij ook een probiotica mee maar kennelijk dus niets geholpen. Mijn zoontje heeft mijn darmflora meegekregen helaas daar kan hij beter maar niet blij mee zijn.

Laatst was hij op een feestje en heeft ie toch een stukje gebak gegeten en hij is een kind als ik er niet bij ben dan zal hij dat toch opeten natuurlijk met alle gevolgen van dien.

Wil bij hem eens een echte darmscreening laten doen binnenkort,iets wat ik bij mezelf ook heb laten doen.

P.s 3 dagen geen suiker is wel erg weinig?

 
Dat ben ik ook van plan. Was al heel matig er mee. De suikers die hij binnen kreeg was van fruit, honing, brood (zuurdesem) en af en toe wat lekkers bij opa en oma. Oja en de kokosbloemsuiker die af en toe in gerechten verwerkt wordt.

Vindt het wel moeilijk wat hij dan nog wel zou mogen. Wat zijn producten waar geen suikers in voor komen wat hij dus vaak zou kunnen eten?

In melk zit natuurlijk ook suiker.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.685
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan