Maca

Maca is een kruisbloemige en moet niet rauw gegeten worden, vanwege de aanwezigheid van goitrogenen (schildklieronderdrukkers). Wat David Wolfe en anderen ook beweren!

Mike

 
Ik vind het zelf niet echt lekker... Mier zoet en smaakt gewoon raar. Ik heb het wel in de kast, maar neem het nooit. Misschien voel ik instinctief dat ik de aanwezige goitrogenen moet mijden.

 
Ik heb ook wel eens maca gebruikt, maar vond het best lekker smaken. Nooit geweten of bedacht dat de plant tot de kruisbloemigen behoort.

 
Ik heb het niet meer koud sinds ik maca gebruik. Als het echt troep zou zijn, waarom wordt het dan al eeuwen gebruikt door de bevolking in Peru?

 
Bijvoorbeeld door gefruite uitjes, door het gehakt mengen, door verschillende (natuurlijk gekookte) groentes die ook even in de roomboter mogen liggen. Door een omelet, noem maar op. En dan geen eetlepels vol, maar ongeveer een theelepel vanwege de sterke smaak, die naar mijn idee helemaal niet zoet is maar eerder pittig. Maar gebruik jij het of niet?

 
oh hee goed idee! hoef ik het niet gelijk weg te gooien :) ik gebruikte het natuurlijk rauw, want ja, toen zat ik nog in de rauw-fase, maar nu niet meer! :lol:

 
Nee ik gebruik het al heel lang niet meer. Maar zo af en toe verhit lijkt me best goed. Vond alleen de smaak altijd raar maar ga het eens proberen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan