• Beste forumleden, we maken nu gebruik van nieuw forum software. Je oude wachtwoord werkt hier niet meer. Klik op aanmelden en dan op de link "wachtwoord vergeten". Je kunt dan je wachtwoord opnieuw instellen.

Maca

Webmaster

New member
Maca is een kruisbloemige en moet niet rauw gegeten worden, vanwege de aanwezigheid van goitrogenen (schildklieronderdrukkers). Wat David Wolfe en anderen ook beweren!

Mike

G

Guest

Guest
Ik vind het zelf niet echt lekker... Mier zoet en smaakt gewoon raar. Ik heb het wel in de kast, maar neem het nooit. Misschien voel ik instinctief dat ik de aanwezige goitrogenen moet mijden.

autumn

New member
Ik heb ook wel eens maca gebruikt, maar vond het best lekker smaken. Nooit geweten of bedacht dat de plant tot de kruisbloemigen behoort.

Mojita

New member
Ik heb het niet meer koud sinds ik maca gebruik. Als het echt troep zou zijn, waarom wordt het dan al eeuwen gebruikt door de bevolking in Peru?

Mojita

New member
Bijvoorbeeld door gefruite uitjes, door het gehakt mengen, door verschillende (natuurlijk gekookte) groentes die ook even in de roomboter mogen liggen. Door een omelet, noem maar op. En dan geen eetlepels vol, maar ongeveer een theelepel vanwege de sterke smaak, die naar mijn idee helemaal niet zoet is maar eerder pittig. Maar gebruik jij het of niet?

Moos

New member
oh hee goed idee! hoef ik het niet gelijk weg te gooien :) ik gebruikte het natuurlijk rauw, want ja, toen zat ik nog in de rauw-fase, maar nu niet meer! :lol:

cham

New member
Nee ik gebruik het al heel lang niet meer. Maar zo af en toe verhit lijkt me best goed. Vond alleen de smaak altijd raar maar ga het eens proberen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.146
Leden
7.556
Nieuwste lid
SONJA BUURMAN
Word vaste donateur van dit forum
Bovenaan