Maagzweren

G

Guest

Guest
Hoe kan je het beste maagzweren behandelen ?

Ik vraag dit omdat mijn moeder chronische maagzweertjes heeft. Ze krijgt diverse medicijnen, maar het geneest daarmee natuurlijk niet. Om de maagzweertjes te beschermen krijgt ze een medicijn die een "laagje" aan de binnenkant van de maag aanlegt zodat de zweertjes niet in aanraking komen met eten etc. (volgens mij is dit eerder verstikking). Vervolgens krijgt ze maagzuurremmers (terwijl ze niet teveel maagzuur heeft) en een medicijn wat er voor zorgt dat haar voedsel sneller uit haar maag is om haar maag te ontlasten (dus onverteerd??). Omdat nu haar darmen opspelen heeft de internist er nog een medicijn bijgegeven om haar darmen te ondersteunen. Volgens de internist is het chronisch en zal ze het haar hele leven houden.

Ik heb haar al aan het biologisch eten gekregen. Maar vet verdraagt ze bijna niet (volgens mij heeft dit met haar lever te maken, vroeger geelzucht gehad)

Kan ik haar H2O2 aanraden of is dat te heftig. Ofzijn er nog andere effectieve natuurlijke middelen.

 
Ongeraffineerd Keltisch zeezout maakt maagzuur aan, dus zou je moeder de sole kunnen drinken.

Jouw moeder krijgt maagzuurremmers maar waarschijnlijk heeft ze een tekort aan maagzuur en dan kan ze het zout goed gebruiken.

Verder zou ze appelazijn kunnen drinken verdunt met water, een half uur voor elke maaltijd.

En zo gaat het idd in de reguliere wereld; je begint met 1 medicijn, je krijgt bijverschijnselen en dan volgt daarop een 2e medicijn, etc.

Je weet het, gif-vrij, zelf ook wel alleen schiet je er niet veel mee op.

Ik kan me voorstellen dat je het beste voor je moeder wilt, dat je haar wilt helpen.

 
Bedankt Poekie, ik zal de appelazijn aan haar doorgeven. Sinds een maand gebruikt ze nu ook de sole van keltisch zeezout, dus daarmee zit ze goed.

Zou H2O2 eventueel haar maagzweren kunnen helpen genezen?

 
Hier nog een schrijven van Mike over 'het belang van maagzuur'.

je moeder zou kunnen beginnen met de 3% oplossing van H2O2.

De eerste 3 dagen 1 druppel in een glas water.

Dan dag 4,5,6 2 druppels.

Dag 7,8,9 3 druppels, etc.

Elke ziekte is een tekort aan zuurstof in je cellen.

 
Ik heb 6 jaar geleden een vrouw van zes (!) maagzweren afgeholpen door de volgende 3 middelen: alfa liponzuur, vit. B100-complex en zoethout.

Mike

 
Allemaal bedankt voor de tips. Ik ga het allemaal aan mijn moeder voorleggen. De alfa liponzuur heb ik alvast gevonden bij de vitavie shop. Ik hoop dat het gaat helpen, in ieder geval wil ze er alles aan doen om er van af te komen. Ik zal jullie van de vorderingen op de hoogte houden.

 
Quote:
Ik heb 6 jaar geleden een vrouw van zes (!) maagzweren afgeholpen door de volgende 3 middelen: alfa liponzuur, vit. B100-complex en zoethout.


Vraagje voor Mike: Is zoethout thee voldoende of bedoel je echt zoethout tabletten of ampullen. Ik heb op internet nog niet echt een biologisch zoethout supplement gevonden. Heb jij een idee waar ik dat het beste kan bestellen ?

 
Hallo,

Een kennis heeft laatst een maagbloeding gehad, en nu hebben ze meerdere poliepen gevonden.

Heb al gezegd dat de maagzuurremmers de deur uit moeten en hij de maagzuur productie weer op gang moet helpen. en vooral stoppen met gluten.

hij is al gestopt met koffie en roken.

Zoals ik hier lees: Alfa-liponzuur, zoethout (ook voor mannen?) en B100, nu zie ik dat de B100 niet een zuigtablet is. voor de goede opname is dit toch nodig of niet?

https://www.derooderoos.com/catalog/product_info.php?products_id=4457

bottenbouillons, pro-biotica en zelfgemaakte appelmoes (pectine)

Verder nog tips?

 
@Devotion

Bovenstaand protocol heeft bij mijn moeder zeer goede resultaten opgeleverd. Dus zonder B100 zuigtablet maar een gewone B100 tablet (merk weet ik niet meer). Dus volgens mij geen probleem.

 
Hallo,

Ik hoop niet dat je het erg vind als ik ook even mijn vraag hier, drop gif vrij?

Mijn vader had aantal weken terug een maagbloeding en bloeding darmen, oorzaak nog steeds onbekend.

Wel zit hij nu aan de omeprazol 2x daags.

Daarnaast is hij nierpatiënt, nierfunctie van 11 procent.( hoogstwaarschijnlijk binnenkort aan de nier dialyse)

Wat kan ik hem adviseren,ik wil graag dat ie stopt met die verdomde maagzuur remmers.

Mag hij gewoon sole drinken ivm nieren?

 
Quote:
Mijn vader had aantal weken terug een maagbloeding en bloeding darmen, oorzaak nog steeds onbekend.

Wel zit hij nu aan de omeprazol 2x daags.


Dan is de oorzaak dus wel bekend.

Mike

 
@sampjes

helaas kan ik daar niets over zeggen. Ik weet alleen dat dit bij mijn moeder heeft geholpen om haar maagzweertjes weg te krijgen. Maar met een maagbloeding ligt dat weer anders, alhoewel ik zelf denk dat het niet zoveel kwaad kan. Alfa Liponzuur helpt weer om de cellen te herstellen.Het is in ieder geval beter dan omeprazol lijkt mij. Maar misschien weet iemand anders hier meer van.

Ook wat zijn nieren betreft hetzelfde verhaal. Ik heb geen idee, maar ik zelf zou eerder sole drinken dan andere sapjes waar allerlei rotzooi in zit. Misschien beginnen met extra verdunnen van de sole en kijken hoe dat gaat.

 
@ Mike, Nou die arts zei dat er mogelijk een bloedvat is geknapt net zoals wanneer je een bloedneus hebt? Ik vond het maar wat vaag allemaal.

Maar jij denkt dus maagzuurtekort? Dat sowieso wel, maar dat veroorzaakt dan op ten duur inwendige bloedingen, begrijp ik dat goed of niet?

@gif-vrij, ja dat klopt beter dan die sapjes idd. Maar hij zit nu op een natrium arm dieet vanwege zijn nieren.

Wel fijn dat het jouw moeder goed heeft geholpen!

 
Ik had het eerder over die protonpompremmer, die te boek staat als 'maagbeschermer', maar die in werkelijkheid de maagzuurproductie stil legt.

Mike

 
Zojuist kennis buiten knock out gevonden.

hij valt vaak weg.. herinnert zich geen dingen meer en voelt zich slap

dit is echt niet goed.

Wat te doen?

 
Noodsituatie?

Hij was daarna weer aanspreekbaar

Hij is vaker weg gevallen dagen geleden, maar hier was ik niet bij.

Als hij niet bij zou komen hadden we heus wel een ambu gebeld.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan