Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoe gevaarlijk is de metformine nu precies? Als ik dit zo lees, lijkt het me geen fijn goedje. https://www.ziektevrijleven.nl/bijwerkingen-van-metformine/#tab-con-2@boselfje Ik heb inderdaad overgewicht en niet te zuinig ook. Alleen is mijn diabetes type 1 en niet type 2 die door afvallen/dieet minder word of weg kan gaan. De metformine gebruik ik omdat ik poly cyctisch ovarium syndroom (PCOS) heb en daardoor een insuline resistentie heb opgebouwd. De metformine helpt wel goed maar een van de bijwerkingen is diaree, dus ik wil er graag vanaf.
Bijsluiters lees ik altijd, wordt er well moedeloos van als ik ze lees. Als ik klakeloos het advies van de dokter op volg had ik nog veel meer 'medicijnen'. Ik heb het tot dit minimum kunnen houden om het nog een beetje leefbaar te houden.
Ik ben laatst bij de uroloog geweest wank ik heb een niersteen gehad en heb wat gevoeligheden met plassen en ik ga best vaak. Ik wou alleen even laten checken of er iets ernstig was zoals ontstekingen of wat dan ook. Niks aan de hand maar ik krijg wel medicijnen mee om de blaas monder prikkel gevoelig te maken zodat ik niet zo vaak hoef. Heb het even geprobeerd maar werd gek van die troep, heeft tie een ander variant weer voorgescheven, heb ik gewoon niet eens opgehaald, dan maar wat vaker naar de toilet.