Quote:
Die groentebuillon, hoe is die gemaakt dennis?
Bouillonblokjes aanlengen met water bijvoorbeeld. Ik vind de laatste tijd kippen- en runderbouillon ook veel lekkerder. Ik vraag me altijd af waarom er geen lams- of varkensbouillon is of visbouillon. Het mooiste is natuurlijk de bouillon zelf te maken zoals Dirtsa aangeeft. Dat heb ik inmiddels een paar keer gedaan, maar wil ik steeds meer gaan doen. Morgen ga ik een dikke pan vette snert maken. Ik heb vandaag 5 stukken varkenspoot/hiel gekocht een paar lappen spek en een rookworst. De erwten zijn sinds gisteren al aan het wellen. Ja, bouillon trekken is prachtig om te doen! Het liefst leg ik een heel varken in een badkuip in de tuin. Water en een kilo keltisch zout erbij; vuurtje eronder en lekker de hele dag laten koken. Hmm, een leuk idee voor als we weer eens een straatfeest hebben... :mrgreen:
Quote:
Kippevel is geen slecht vet.
Mary Enig is dacht ik in haar boek "Feiten over vetten" erg positief over het vet van pluimvee. Daarnaast vind ik pluimveevet ook erg lekker! In het vel van dieren zit collageen en dat kan je lichaam goed gebruiken om je eigen huid en bloedvaten elastisch te houden. Soepele bloedvaten is zeer belangrijk voor een constante bloeddruk en je gezondheid! Ik eet sindsdien kippen met vel en al op. Het enige wat ik niet eet zijn botten, hard kraakbeen en pezen. Van de varkenspoten ga ik morgen ook eens kijken of ik ze met vel en al kan opeten.
Quote:
Een kip kan weglopen en zichzelf in veiligheid brengen, dus die hoeft niet te doen aan chemische oorlogsvoering. Planten kunnen nergens naartoe, vandaar dat deze zich schuldig maken aan chemische oorlogsvoering.
Toch zijn er tal van dieren die zich wél schuldig maken aan chemische oorlogvoering, denk aan lieveheersbeestjes, rupsen, padden, slangen, schorpioenen en verschillende vissen (kogelvis, schorpioenvis) in de zee.
Nou is er een verschil tussen een giftige angel of stekel hebben en een lichaam dat giftig is. Kogelvissen zijn in hun huid en organen giftig. En bij een doodgewone paling is zelfs het bloed zwak-giftig!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_giftige_diersoorten