Lijst wel en niet te gebruiken ........

tsja en dan lees je ergens anders DIT weer http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-gezondheid/139659-de-geneeskracht-van-oxaalzuur.html

hoezo door de bomen het bos niet meer zien?? :cry: dus gaan we alles maar bij beetjes doen onder het mom van alles waar TE voor staat is niet goed?

 
Quote:
van alles waar TE voor staat is niet goed?


te leuk om waar te zijn. te goed zijn voor deze wereld. Te koop, te huur. Sorry ik kon het niet laten. Deze laatste alinea van het stuk over oxaalzuur is nog de meest onzinnige
Quote:
Oxaalzuur is een medicijn

In de Verenigde Staten is een patent aangevraagd en verstrekt op oxaalzuur als medicijn. Het kan zowel bij mensen als dieren bacteriën, virussen en schimmels bestrijden. Verder staat in dit patent dat het effect van chemotherapie wordt versterkt door oxaalzuur. Wat men bedoelt is dat oxaalzuur kanker bestrijdt. Maar, zo verhaalt het patent verder, als je wilt gebruik maken van oxaalzuur als medicijn moet je geen oxaalzuurblokkers gebruiken. Stoffen die de werking van oxaalzuur verhinderen zijn: citroenzuur, ascorbinezuur of vitamine C, pyridoxine hydrochloride of vitamine B6, calcium, alcohol, harsen, geneeskrachtige klei, voedingsmiddelen met calcium, alcoholhoudende dranken, citroenzuur of ascorbinezuur en rood vlees of wit gevogelte dat behandeld is met pyridoxine hydrochloride.


 
ja simon, kijk dat bedoel ik nu, hier vinden ze zoiets onzinnige berichtgevingen (waar baseer je dat op?) en op die andere site vinden ze weer dat wat hier wordt verkondigd onzinnig, dus wat is nu waarheid? daar is toch gewoon niet meer doorheen te komen op deze manier als er overal wat anders wordt vermeld?

 
Bij oxaalzuurblokkers, dus te vermijden voeding, staan o.a. vitamine C, citroenzuur en rood vlees. Plus het feit dat er patent op aangevraagd is, dan gaat er bij mij een alarmbelletje rinkelen.

Die tegenstrijdige meningen, wat voor mij persoonlijk een goed meetpunt is en wat weston price zo uniek maakt, is de controle groep. De exact gelijke omstandigheden waarbij alle onderzochte mensen leefden, 14 natuur volken verspreid over de hele wereld in een periode van 10 jaar. Iemand die tegen rood vlees adviseert hoef ik daarom al niet serieus meer te nemen.

 
Als je al die 'oxaalzuurblokkers' gaat laten staan, ga je zeker dood. Zo niet aan kanker, dan wel andere ziekten.

Wat een onlogica. En wie neemt daar dan patent op ook echt... Zeker iemand die eerst dollartekens in zijn ogen heeft en pas later de vork in de steel ziet passen. Heel vreemd

 
Lijst met groenten die wel regelmatig gegeten kunnen worden is echt zeer welkom. Weet nu echt niet meer wat voor groente ik moet kopen. Alle doorsnee groentes die ik at staan wel op het slechte lijstje.

Maar met welke regelmaat kunnen de groentes kwaad zoals bloemkool, sperziebonen, broccoli enz? Kocht dat meestal wel 1x in de week, vond dat altijd zo lekker.

 
Pautje alle groenten kun je eten hoor, alleen niet rauw en de meeste mensen hebben de nachtschades geschrapt. Rauw kun je bv sla, komkommer, avocado eten, verder bladgroenten, uien, kolen, broccoli, bloemkool, boontjes, knolgewassen ik eet alles in stoofgerechten of gekookt met vette saus/jus of in de soep.

 
@tanja

Ow gelukkig. Dus als het goed gekookt word is het niet meer zo schadelijk. Was al even bang dat haast niets meer goed zou zijn.

 
[URL]http://www.lowoxalate.info/recipes.html[/URL]

[URL]http://www.lowoxalate.info/food_lists/alph_lod_food_chart.pdf[/URL]

Hier staat nog een goede lijst m.b.t. oxaalzuur en salicylzuur.

Had eigenlijk nog nooit gehoord van salicylzuur, maar het ziet er heftig uit: [URL]http://fedup.com.au/factsheets/additive-and-natural-chemical-factsheets/salicylates[/URL]
Quote:
What are some of the symptoms of salicylate sensitivity?

- headaches or migraines

- itchy skin rashes such as hives (urticaria), eczema and others

- irritable bowel symptoms – reflux in babies or adults, nausea, vomiting, stomach bloating and - - discomfort, wind, diarrhoea and/or constipation

- bedwetting, cystitis

asthma, stuffy or runny nose, nasal polyps, frequent throat clearing,

- behaviour problems such as irritability, restlessness, inattention, oppositional defiance, symptoms of ADHD

- sleep disturbance - difficulty falling asleep, night terrors, frequent night waking, sleep apnoea

- anxiety, depression, panic attacks

- rapid heart beat and arrythmias

- tinnitus, hyperacusis, hearing loss

- joint pain, arthritis, and more ….


 
Interessant die salicylzuur. Ik was gevoelsmatig al minder kruidenthee gaan drinken.

Er blijft wel weinig over wat nog wel goed voor ons is :?

Ik weet het, als je goed doorvoed bent dan zal je er ook allemaal geen behoefte meer aan hebben, maar zover ben ik helaas nog niet.

 
Alle peulvruchten niet volgens mij.

Gelukkig maar want ik vind er niets aan en krijg er alleen maar vreselijke buikpijn van.

 
Bonen bevatten veel fytinezuur, dus je zou ze moeten weken. Maar voor wat ik begreep hebben sperziebonen nauwelijks fytinezuur, die zijn wel weer erg gezond.

We blijven omnivoren hoor. Ik merk bij mezelf dat mijn weerstand toch wat minder is met enkel vlees, vis, melk, kaas, eieren en een enkel uitje of avocadootje.

Bladgroente als boerenkool of andijvie geeft dan echt een flinke oppepper, bij mij althans.

Het zijn eerder de koolhydraatbronnen: rijst , brood en aardappelen, waarvan ik merk dat ik ze niet nodig heb.

En kruidenthee is juist ontzettend goed, het kan enorm schelen als je gaat leren welke kruiden waar precies goed voor zijn. Pas alleen op dat je één kruid niet intensief maandenlang blijft gebruiken. Juist de lokale kruiden zoals paardenbloem en brandnetel zijn eigenlijk onmisbaar; dat zou voor zich moeten spreken , ze groeien niet voor niets voor je deur.

 
Hoi Thijs,

Je hebt gelijk dat kruiden als paardenbloem en brandnetel inderdaad wel belangrijk zijn . De zevenblad straks ook weer. Maar al die andere theesoorten met kamille, munt, gember en ga zo maar door ben ik toch even wat gaan minderen want het werd wel een enorm aanbod voor mijn lichaam. Het eten is ook al gekruid en omdat ik nog behoorlijk opbouwend ben moet ik niet te hard van stapel lopen en soms even dingen weer afremmen of stoppen.

Al week ik bonen dan nog word ik er ziek van, dus ik laat ze links liggen. Ik taal er ook niet naar. Mijn intuïtie kan er niets mee denk ik. Ook niet met sperciebonen.

Boerenkool vermijd ik vanwege de invloed op de schildklier. Andijvie gaat er nog wel in, net als bleekselderij, venkel, witlof en soms wortel.

Avocado zou ook reuze gezond moeten zijn volgens veel pagina's en veel mensen maar ik vind het een afschuwelijke vrucht en voel me er niet goed bij.

De koolhydraatbronnen die jij noemt neem ik al heel lang niet meer en wil ik ook niet meer. Ze brengen mij alleen maar schade toe.

Fruit eet ik wel, al begin ik wel hard te twijfelen aan het nut ervan met dit koude weer. Al zal ik toch wat koolhydraten moeten eten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.875
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan