Levertraan, wat doet het met je?

Nog even terugkomen op de dosering van Blue Ice Royal. Kom er nl achter dat de capsules voor Blue Ice Royal groter zijn (nl 750mg) dan de capsules voor gewone FCLO (500mg).

Price adviseert 1 teaspoon (5 ml) Butter/ Cod Liver Oil Blend. In capsulevorm gaat het dan om 6-7 capsules. Mijn hierboven vermelde constatering klopt dan dus niet.

2 capsules Blue Ice Royal zijn ongeveer gelijk aan 1/3 teaspoon (omdat de capsules groter zijn) en dus niet zoals eerder genoemd aan 1/4 teaspoon.

Ben benieuwd of jullie er voor kiezen 1 teaspoon (5ml) per dag in te nemen of 1/2 teaspoon ? En dan verdeelt over de dag of ineens ?

Verder blijf ik de D2/ D3 discussie bijzonder vinden. Heb Green Pasture hierover ook gemaild. Waarop past de importeur het etiket niet aan of de tekst op de website als het om D3 gaat ipv D2 ?

 
Hieronder de reactie die ik van Green Pasture heb ontvangen op de vraag of er nou D2/ D3 in Blue Ice Royal zit:

We do not test for specific structures of vitamin D or any other nutrients. The information below may help you to understand why.

In nature, there are 160 different types of A, 957 types of the D hormone complex and 15-20 known types of K (a quinone). We do not add man made molecular structures in known quantities for labeling purposes as other food, supplement and drug manufacturers do. Other manufacturers that are able to state the precise amount of these metabolites are using synthetic vitamins to do so. They know which metabolite they have added, so they in turn know which ones to test for. Due to the complexity of our naturally fermented food products, we are unable to test each molecular structure.

The products we sell are considered foods and will contain a broad spectrum of nutrients and vitamin metabolites as found in nature. Economically, it would not be feasible for us to test for each one, for each product and for each batch; even if we knew what we were looking for. Additionally, laboratories have varying opinions on the different forms that should be measured. And to date, we have not found any continuity or consistency from lab to lab. We believe that limiting the value of our products to any one molecule structure is not appropriate, because we do not fully understand how these different structures interact with each other.

We have test data listed on our website at the following link which may help: http://www.greenpasture.org/public/Products/TestData/index.cfm


 
Ik vind dit een zeer goed antwoord! Tegelijkertijd is het jammer dat ze dan wel heel specifiek vit. D2 op het etiket vermelden, het is ook in tegenspraak met de woorden hierboven. Om het simpel te houden moet je onthouden dat de plantaardige vit. D2 als voeding voor een dier automatisch wordt omgezet in D3 door het dier, in dit geval de vis.

Mike

 
Een vraagje:

wij gebruikten altijd alleen levertraan, ca. 10 druppels (voor 2 personen)Wper dag in onze smoothie.

Nu gebruiken we de levertraan 3x per dag 1 theelepel p.p.

We hebben afgelopen zondag ook boterolie gekocht.

Hoeveel kunnen we daar maximaal per dag van gebruiken.

Nu nemen we 3x per dag 1 theelepel boterolie en 1 theelepel levertraan p.p.

Voor de levertraan is dat de max.

Heeft de boterolie ook een maximum inname per dag?

 
Verzadigd vet kan ongelimiteerd geconsumeerd worden, dus dit geldt ook voor de boterolie. Het is echter goed om 50-50 als verhouding aan te houden met levertraan. Als je per persoon een theelepel levertraan 3 x per dag inneemt, doe dit dan ook met boterolie vanwege de synergetische werking die beiden met elkaar vertonen.

Mike

 
Hai Poekie,

Ik had begrepen dat 1 theelepel blue ice royal genoeg is. (en had begrepen dat die theelepel gelijk staat aan 10 capsules die dan dus binnen 12 dagen op is).

Daarin worden de twee gecombineerd. Jij gebruikt dus 6 x zoveel in totaal.

Heb je daar een reden voor?

 
Sorry ik raakte in de war....Mike maakte er 3 van... :wink:

Mijn vriend vind die gel dus niet te behappen.

Ik vind de capsules te duur vandaar ook een beetje mijn vraag.

Welke wordt qua smaak over het algemeen beter verdragen de kaneel of sinaasappel?

 
Wij hebben de boterolie en levertraan apart omdat we de levertraan al hadden.

En we hebben tijdens de laatste lezing van Mike gehoord dat de combinatie levertraan en boterolie top is.

Ik heb in mijn handpalmen een paar verdikkingen zitten. Die heb ik even aan 'dokter' Mike laten zien.

Hij denkt dat het een verkalking is. Dus zijn advies was om de levertraan inname te verhogen naar het maximum van 3 tl per dag.

Ik weet niet hoe de kaneel of sinaasappel smaakt en of dat de smaak van levertraan verdoezeld.

Maar als wij de levertraan nemen doe ik er gewoon een klein mespuntje honing achteraan.

Eerst een tl boterolie en dan een tl levertraan.

Maar 3x per dag een tl boterolie, het flesje gaat inderdaad wel hard.

Maar het is voor het goede doel, ons eigen doel, een goede gezondheid.

 
In het begin moest ik erg wennen aan de smaak van levertraan, toen nam ik deze samen met wat honing. Misschien idee voor je vriend/

 
@Pinklady: Ik snap precies hóe je het bedoelt en wat je zegt. Ik vraag me dat ook af hoor, ik denk dat zintuigen ook wel degelijk een functie hebben! En waarom levertraan zo ontiegelijk stinkt en dan toch gezond is, dat druist inderdaad tegen je eigen zintuigen in!;)

Ik moet wel toegeven dat ik het dus wél al een jaar gebruik. Ik heb het flesje Blue Ice Fermented Cod Liver Oil een jaar geleden besteld en het is nog steeds niet op. Ik doe 5 druppels in mijn wortelsap + citroensap op de nuchtere maag. Ik heb die met de kaneelsmaak en het begint te wennen, maar echt lekker zou ik het nooit durven noemen!

Maar een echt antwoord op zintuigelijke waarnemingen, lees: stank en gezond zijn hebben we hierbij dan nog steeds niet :wink:

 
Wat voor de een stinkt, vind de ander lekker ruiken. Dat maakt het nog ingewikkelder. Ik vond de levertraan eerst stinken, maar ik heb nu de gel (levertraan met boterolie) die vind ik niet stinken en niet vervelend smaken.

 
Angela,

Vlak de levertraan ook niet uit als het gaat om je mooie tandvlees. Het mag dan wel stinken, maar de overwinning die je ermee behaalt ruikt lekker!

Mike

 
Quote:
De benodigde hoeveelheid van het mengsel van boterolie en levertraan is relatief klein; slechts een halve theelepel drie maal per dag bij een maaltijd is voldoende om vergevorderd tandbederf in bedwang te houden, in combinatie met een voedingspatroon dat zeer arm is aan suiker en zetmeel en rijk is aan voedingsmiddelen met mineralen, met name fosfor.

Eén theelepel per dag verdeeld tussen twee of drie maaltijden is gewoonlijk voldoende om cariës te voorkomen en een hoge immuniteit te behouden. Ook zal men geen verkoudheden meer krijgen en een algehele goede gezondheid behouden.

--Weston Price


Mike

 
Hallo,

Ik ben nieuw hier en voor het eerst van m'n leven op een forum!

Ik heb nog een paar vragen over de levertraan. Zit de levertraan en boterolie in 1 potje bijelkaar of moet ik 2 potjes kopen? En nog een vraag over visolie. We zitten al jaren aan de visolie van aov, als ik die levertraan ga gebruiken kan ik die visolie dan de deur uitdoen want die is ook best wel kostbaar?

Alvast bedankt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.721
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan