Levertraan, wat doet het met je?

Zoals ik het begrijp moet je vit D dus laag zijn in bloed.

Ik heb net ook de podcast geluisterd en vroeg me af of de meeteenheid in USA het zelfde is als bij ons. Dat blijkt dus niet het geval:

When you get your test results you will see a number in units of ng/ml, for example, 50 ng/ml. These are the units that health professionals in the United States use. Elsewhere in the world, vitamin D blood test results are given in units of nmol/l.

To convert a test result measured in ng/ml to one measured in nmol/l, multiply the ng/ml number by 2.5. For example, 20 ng/ml is the same as 50 nmol/l (20 x 2.5).
To convert a test result measured in nmol/l to one measured in ng/ml, divide the nmol/l number by 2.5. For example, 50 nmol/l is the same as 20 ng/ml (50÷2.5).

Zie deze website:
https://www.vitamindcouncil.org/i-tested-my-vitamin-d-level-what-do-my-results-mean/
 
Ik lees halve theelepel voor volwassenen, wat als er 1 theelepel word ingenomen dagelijks? Want ik vind het zelf moeilijk wat precies halve theelepel is wat vloeibaar komt.

Hoe bedoel je Desouza dat je de dosering niet weet in vloeibare vorm?
Zelf heb ik de Infused variant en daar mag je meer van dan een theelepel. Deze bewaar ik in de koelkast. Ik kan me dan wel voorstellen dat als de levertraan harder is doordat je deze in de koelkast bewaard de dosering wat lastiger is als je dit precies af wilt meten. Denk dat als ie op kamertemperatuur is, het makkelijker te doseren is. Zelf neem ik gewoon de dosering zo uit de koelkast. Schraap er wat uit met een lepel en ik eet het op.
 
Ik doe niet zo moeilijk met een halve theelepel. Ook onze nederlandse theelepels zullen niet allemaal even groot zijn.
Ik neem een koffielepel en doe daar op gevoel een halve theelepel op.
 
Welke levertraan heb jij dan Liesje?
Koffielepels kunnen wel groter zijn dan theelepels. Tanja zei hier eerder ergens dat je van de infused variant meer nodig hebt. Ik neem daarom ook 3 keer daags een dessertlepel.

Las ook een post van Mike dat je op moet passen met verhogen van omega 3 omdat het je bloed verdund. Daarnaast las ik alleen in de wintermaanden nemen. Dat laatste wist ik eigenlijk niet. Ik neem het het hele jaar door eigenlijk.

Het verhaal over dat vit d in je bloed laag zou moeten zijn vind ik raar. Van nature is vitamine d in de warme maanden toch ook hoger in bloedbeeld? Ik weet niet wat ik moet geloven. Volgens mij als je d laag is wat vooral vaak in de winter is moet deze gewoon hoog zijn in bloed. Maar dat is hoe ik er zelf in elk geval over denk.
 
Ik heb Blue Ice van Green Pasture.
Dus, ik meet op het oog een halve theelepel, als ik dat op een grote lepel laat lopen dan weet ik ongeveer hoe dat er uit moet zien. Hoe erg zal het ziijn om wat meer of minder te hebbben per dag?
Begrijp ik het goed dat ik 3x daags eigenlijk moet nemen?
Wat betreft vit D, dat is ooit gemeten en moest ik gaan toevoegen. Nooit gedaan, juist omdat ik al levertraan neem, dacht altijd "het is wel goed zo". .
 
Volgens mij is 3 keer per dag wat je mag nemen. Moeten hoeft natuurlijk niet. Misschien in de zomer iets minder nemen.
 
Voelen jullie echt verschil na het innemen van levertraan ? En in wat dan ?
Ik heb 1,5 jaar levertraan en boterolie genomen, maar ik voelde niets bijzonders ..... oeps.
 
En hoe lang blijft het goed ? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het bederft ? Ik heb nog een pot staan uit 2013..
 
Ik voel niet iets nadat ik het ingenomen heb. Wel verschil gemerkt over langere termijn. Ik word bruiner en ik merk dat ik wat beter zicht heb in het donker. Verder is het niet zo dat als ik het genomen heb ik perse iets voel on mijn lijf.
Schijnt dat Mike levertraan neemt uit 2014. Die van mij is ook over de datum.
 
De vit A in de levertraan ontgift. Nu neem ik elke dag extra 6 tabl. chlorella en 3 spirulina. Is dat überhaupt nodig als ik elke dag 8 caps. gefermenteerde levertaan met boterolie neem?

Ik heb de levertraan elke dag met melk ingenomen en niet tijdens de maaltijd. Maar ik denk dat ik dat dan nu toch tijdens de maaltijd ga doen, want dat zal beter zijn.

Dorothé
 
Nu neem ik elke dag extra 6 tabl. chlorella en 3 spirulina. Is dat überhaupt nodig als ik elke dag 8 caps. gefermenteerde levertaan met boterolie neem?

Chlorella en spirulina worden afgeraden in het kader van het hele nanotechnologie verhaal. Al die groene poeders en pillen lijkt een bepaald verhaal aan vast te zitten. Ik weet het fijne er nog niet van, maar het zou me weer niets verbazen als ook deze gezondheidshype weer een keerzijde heeft.

Waar komen chlorella en spirulina vandaan? Wat is het eigenlijk precies? Wat zit er in?

Er wordt toch beweerd dat dit algen uit zee zijn? Vis eten lijkt me dan een betere optie en dus in antwoord op bovenstaande lijkt me levertraan meer dan genoeg voldoen.
 
Chlorella, spirulina, en alle andere algensoorten onttrekken koper uit het lichaam. Koper is belangrijker voor het lichaam dan menig persoon denkt, zeker in deze tijd waarin we leven en nanotechnologie/biologie ons leven beheerst. Veel gezondheidshypes hebben een keerzijde en staan vaak in direct verband met diezelfde technologie.
 
En je krijgt een valse b12 waarde die goed zou zijn maar veroorzaakt wordt door de plantaardige variant. Het helpt wel bij ontgiften. Sowieso moet je bij ontgifting of reinigen opletten dat je geen tekorten op loopt. Ik ben persoonlijk inmiddels fan van de lever als multi.
 
Een nieuw dieptepunt in de anti-Green Pasture roddelcampagne:

http://www.davidgumpert.com/those-ticking-time-bombs-going-off-are-wapf-people-dying-too-young

Kaayla Daniel en David Gumpert gaan nu zover dat ze suggereren dat overleden mensen verbonden aan de WAPF de dood hebben gevonden door inname van Blue Ice gefermenteerde levertraan. Bewijs uiteraard niet nodig, de beschuldiging is genoeg.

Hun maatje Ron Schmid is inmiddels overleden, hetzelfde geldt voor Ramiel Nagel. Er worden andere, minder bekende namen genoemd. Veel van hen zijn op te jonge leeftijd bezweken aan kanker.

Het mag duidelijk zijn dat kanker vele levens eist in de complete samenleving, inclusief de WAPF-gemeenschap, in Amerika misschien nog meer dan hier. We weten niet wat deze mensen heeft getroffen en waarom, mogelijk hadden ze al een achterstand vanaf de geboorte door degeneratie. Het is uiterst speculatief en ook onethisch om de suggestie te wekken dat gefermenteerde levertraan hieraan ten grondslag zou liggen.

Toen ik in juli 2015 in het ziekenhuis belandde met een sab (subarachnoide bloeding) waren er ook forumleden die suggereerden dat levertraan hier iets mee te maken zou hebben, maar ik nam destijds geen levertraan. Wat het illustere duo Gumpert-Daniel hier doet is gevaarlijk en verwerpelijk!

Mike
 
Hier weer net een pot bleu ice royal bland leeg gemaakt en de nieuwe is onderweg.

Het boek van Ramiel Nagel heb ik ook in de kast staan. Zijn interesse in WAPF voeding ontstond toen zijn dochter tandbederf kreeg op jonge leeftijd toch. Wat dus wil zeggen dat op dat moment het dieet in hun gezin niet optimaal was. Dat verbeterde toen ze WAPF gingen eten en levertraan namen maar daarmee wil ik zeggen dat Ramiel Nagel dus niet zijn hele leven al WAPF at en levertraan gebruikte gefermenteerd of niet.

Dus dat wat je zegt over een achterstand kan best. Het eten in de VS is echt verschrikkelijk, staat vaak bol van de mais olie, katoenzaad olie, soya olie en weet ik veel wat nog meer. Rare toevoegingen aan ontbijt producten zoals synthetische vitamine en on opneembaar ijzer. Flesjes water met fluoride en de regels ontrent bestrijdingsmiddelen zijn daar een beetje soepeler dan hier geloof ik.

Dus ik vind het maar gespeculeer.

Complotdenker
 
Het is niet alleen gespeculeer, het is onfatsoenlijk en respectloos om hierover te speculeren, alleen maar om een product te promoten.

Bovendien is de levertraan van Green Pastures gewoon ontzetten stabiel, juist niet ranzig en bevat het een enorm hoge ORAC waarde: https://www.greenpasture.org/blog/orac-value-of-various-cod-liver-oils/
 
Wat een bizarre conclusie is dit. Dit kunnen ze niet bewijzen, is alleen gespeculeer.
Zo kan je alles de schuld geven waar je niet in gelooft. Bijvoorbeeld dat deze mensen 1 dingen gemeen hadden, namelijk iedere ochtend namen ze allemaal een boterham met kaas. En dan de boterham met kaas de schuld geven. In ieder geval zullen er weer veel mensen de levertraan van Green Pastures laten staan.
 
kent of gebruikt iemand deze levertraan https://eqology.com/nl/over-eqology/over-ons/
Ik hoor steeds meer gebruikers die zich beter voelen en er zit een priktest bij om je Omega balans te laten onderzoeken. Verder heb ik me er niet in verdiept, maar werd me verteld uit de Arctic wateren wordt de vis gevangen bij Noorwegen.
Ik dacht eens gelezen te hebben dat levertranen uit Noorwegen vaak van kweekvis komt.
Zelf gebruik ik nog steeds Green Pasture.
 
Ken het ook niet maar ik ben na het lezen van de produktinfo ook niet overtuigd. Nergens staat hoe de olie uit de vis gewonnen wordt en met het abonnement komt het als een provider met een slimme marketingtruc op mij over.
Verontreinigde Kweekvis uit de Noorse wateren heeft zich inmiddels ook met wilde vis vermenigvuldig zag ik in deze docu vanaf 21 minuut.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.315
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan