Levertraan, wat doet het met je?

En dat heb ik vanmiddag dus ook gedaan en het werkte, gelukkig! Geen misselijk gevoel meer. Bedankt voor de tip :)

Thineke
 
En mocht ik nog twijfels hebben daarover, dan zijn die nu wel helemaal verdwenen. Kreeg vanmiddag van vrienden te horen en die hadden me 5 maanden niet gezien, dat ik er beter uit zag en dat ik slanker was geworden. Dus heb de boodschap nog maar eens doorgegeven aan hun ;-)

Thineke
 
In fact, I’d hope the take away message is that testing is fragile. The method used is only as reliable as the person implementing it, and it’s entirely normal for different labs with different equipment using different methods to come up with very different results even if they’re trying to measure the same thing.

It’s the nature of the beast. And with many of the more exotic methods, you’re charging into territory that has not yet been formalized, making it hard to draw firm conclusions. Of course that’s what makes it interesting, but I loathe to think that some lab reports on fish oil can provide tinder for our tribalist animal spirits to run rampant.

But of course on the internet, anything’s possible.

Dit is EXACT wat Dave Wetzel zelf ook al zei op het WP-congres in 2014! Hij werd gek van de voedselwetgeving die uitgaat van gestandaardiseerde producten, tegenover de natuurlijke variaties van zijn producten. Wat er op het etiket vermeld wordt zijn dan ook gemiddelde waarden. Hoezeer e.e.a. kan schommelen a.g.v. natuurlijke factoren legt de auteur hier uit:


If you’re hell-bent on getting a consistent nutrient content from a truly natural product with 99.84738495847% accuracy you need to waive a big “Goodbye!” to green pastures and waive a big “Hello!” to white lab coats.

Lickity-split vitamin levels are only possible if they’re assembled into something synthetically. Ocean waters and grasslands will never do the trick.

I work a lot with botanicals, and the pharmacologically active plants will often have their concentration of active compounds vary throughout the day depending on the weather.

A good example would be St. John’s Wort. Its active ingredients are hyperforin and hypericin and both are very photosensitive. (This might be one reason it increases photosensitivity among people who take it). Hyperforin is oxidized by light and will easily be destroyed if exposed to too much UV radiation. Hypericin is activated by light and its biological activity depends on a double proton-transfer that takes place after UV exposure to be physiologically useful.

If you want to optimize your crop for hypericin you need to harvest it during the afternoon. If you want to optimize for hyperforin you ought to do it early morning or early evening. And if you’re not careful with the plant immediately after it’s taken out of the ground you might as well have grown it on Mars because it’ll be degraded beyond recognition.

This dynamic isn’t unique to St. John’s Wort either. Ashwagandha, Shilajit, Gingko Biloba, Rhodiola and most other biologically active herbs have active compounds that don’t take well to the vagaries of Mother Nature.

Granted, I know less about fish than I do herbs, but assuming fat soluble vitamins are stored and utilized at different rates according to diet, season and environmental conditions I see no reason you wouldn’t have large swings in vitamin content from batch-to-batch.

Deze twee voorbeelden van hoe Daniels zichzelf tegenspreekt in haar eigen rapport vond ik ook veelzeggend:



Ms. Daniels herself alludes to the unreliability of the TBARS test on page 22 of her report:

“Given that FCLO naturally contains some protein residue from “fermenting” livers, TBA would appear to be an unreliable way to test FCLO for rancidity.”



Ms. Daniels herself acknowledges the unsuitability of DNA tests for the product in question on page 48 of her report (emphasis added by me):

“DNA technology can now accurately distinguish all common fish and seafood as well as most exotic species. Additionally, it can identify species of fresh, canned and frozen fish in readymade products so long as they are present at levels greater than ten percent. Unfortunately, DNA procedures do not work well with oils.

Het interessante aan dit stuk van Jonathan Bechtel is dat hij de testresultaten van Daniels niet in twijfel trekt, maar de INTERPRETATIE ervan. En deze is op basis van een negatieve agenda, zo blijkt ook nu weer!

Mike



 
ARACHIDONZUUR! Ik wil de blue ice royal weer bestellen, zie ik dat er dit inzit. Das toch harstikke slecht? Wie wil me even geruststellen?
PRODUCT INFORMATIE:
Voor het beste resultaat dient Blue Ice gefermenteerde levertraan ingenomen te worden samen met X-factor High Vitamin Boterolie om te zorgen voor een juiste balans van essentiële vetzuren en voedingsstoffen. Blue Ice gefermenteerde levertraan is rijk aan omega-3 vetzuren, terwijl de X-factor High Vitamin Boterolie omega-6 vetzuren bevat in de vorm van arachidonzuur (AA). Verder is Blue Ice geëmulgeerde gefermenteerde levertraan rijk aan vitaminen A en D, terwijl X-factor High Vitamin Boterolie belangrijke voedingstoffen als vitaminen K en E en chinonen bevat. De twee producten vullen elkaar aan tot een volledige waaier van voedingsstoffen.
 
Wikipedia:
Arachidonzuur verlaagt de ontstekingsremmende werking van omega-3 vetzuren, en werkt daardoor bij een gebrek aan deze vetzuren ontstekingsbevorderend.

Ik probeer juist zoveel mogelijk omega 6 te vermijden ivm ontstekingen (ms)
 
Niet alle omega-6 vetzuren zijn slecht. Naast arachidonzuur is CLA in grasgevoerd vlees en zuivel bijv. kankerwerend. MS wordt veelvuldig in verband gebracht met een vit. D-tekort, dus daar zou ik me veel drukker om maken.

Mike
 
eh pops als er veel mensen baat bij deze levertraan hebben en sommige natuurvolkoren er speciaal op uit gingen om haaien te vangen om de levers te fermenteren, voor de zwangere vrouwen en de kleine kinderen in hun gemeenschap, voor een optimale gezondheid, wat loop je dan te zeiken over iets wat volgens een labonderzoek blijkt?
Je stelt onderzoek, (met de conclusies die sommige mensen daar uit willen trekken) boven gebruikservaringen.
Ga op blote voeten buiten lopen, eet wat meer vet en hou op met mierenn#@@$#ken!
 
Terug naar het totaal opgeblazen 'schandaal' rondom de producten van Green Pasture. Sommige forumleden stonden meteen met hun negatieve oordeel klaar over FCLO en boterolie van GP. Forumlid jhanne noemde Kaayla Daniel zelfs een 'moedige klokkenluider'.

De ratten laten echter steeds meer hun lelijke gezicht zien. Eerst was er Dan Corrigan van Corganic/Rosita, die er niet voor terugdeinsde om zijn OVERLEDEN VROUW in de strijd te gooien. Haar fatale longembolie zou te wijten zijn geweest aan de inname van FCLO. En net als je denkt dat het niet smakelozer kan doet Kaayla Daniel er nu een flinke schep bovenop door te suggereren op de meeheulende Cheeseslave-blog dat Geoffrey Morell, de man van Sally Fallon, zich jarenlang schuldig heeft gemaakt aan seksuele intimidatie van vrouwen:

http://www.cheeseslave.com/wapf-sex...aayla-daniel-apologizes-to-the-women-in-wapf/

Allereerst: als dit al waar is, waarom kiest ze dan voor deze publiekelijke beschuldiging en stapt ze niet naar de politie? Verder valt het me op dat Kaayla Daniel er in deze video erg slecht en ongezond uitziet. Dat is de negatieve energie die haar aan het slopen is van binnenuit. Mijn voorspelling is dan ook dat de nieuwe organisatie die de 'Three Amigos' (Daniel-Gumpert-Schmid) hebben opgericht uiteindelijk aan onderlinge egostrijd ten onder zal gaan, want de ratten keren zich altijd tegen elkaar als ze geen gezamenlijke vijand meer hebben. In de tussentijd lijkt het me tijd dat de WAPF en GP maar eens naar de rechter gaan stappen en deze lieden aanklagen wegens smaad. Laat ze voor een rechter maar bun beweringen hard maken!

Tenslotte citeer ik mijn eigen uitspraak van 8 November jl. in de Varkens-topic:



Zullen we voortaan afspreken dat ik bovengemiddeld vaak gelijk heb en krijg op basis van INHOUD en wel degelijk veel weet over veel verschillende onderwerpen? Zullen we afspreken dat ik beschik over een uitstekende intuitie en bullshit radar, waardoor ik WEET dat iets niet deugt, zelfs voordat ik over de feiten beschik? Zullen we dat nu eindelijk eens afspreken? Dat zou fijn zijn, want dan kan ik gewoon mijn bevindngen delen zonder hierin afgeremd te worden door azijnpissers.

Waarom twijfelt iemand nog aan mijn beoordelingsvermogen als ik keer op keer gelijk krijg? Ik voel meteen aan mijn water dat iets stinkt, maar beschik op dat moment misschien nog niet over alle feiten om mijn intuitie te ondersteunen. Deze komen pas later aan het licht en blijken dan te bevestigen wat ik vanaf het begin al wist!

Zijn er nu nog werkelijk forumleden die van mening zijn dat Kaayla Daniel een 'moedige klokkenluider' is? De hele controverse is met haar begonnen en ze is nu naar een absoluut en onomkeerbaar dieptepunt gezonken. Uiteindelijk moet zij elke ochtend in de spiegel kijken en ze wordt er niet mooier op - letterlijk en figuurlijk!

Mike
 
Hoi allemaal, waarschijnlijk een vraag die al beantwoord is maar ik kan het niet vinden. Ik gebruik nu al een tijdje Green Pasture gefermenteerde levertraan met boterolie (heel tevreden mee!) en ik vraag me af hoe verantwoord dit is ivm overbevissing?
 
Uit het door Tanja geplaatste artikel:



So, to summarise the events:

Corganics invested heavily into the development of EVCLO, upon release of this product, the WAPF rated it below FCLO, and so sales were poor. Either in reaction to this, or as part of their marketing plan, Corganics/ EVCLO and Rosita launched a malicious campaign against Green Pastures, which included accusing them of purchasing ingredients from China, lying about their producing methods, and saying that FCLO is lower in vitamins than EVCLO. This campaign got EVCLO noticed, but the lies and rumours they were spreading were unfounded and obviously malicious, so peoples opinion of the company fell. After a warning from the WAPF about EVCLO’s behaviour, they apologies for their actions, and removed much of their campaign.

The slander campaign seemed to end in late 2014, which is when I suspect Corganics started conferring with Dr. Kaayla, because shortly after the end of the slander campaign Dr. Kaayla voices her concern about FCLO being rancid. The WAPF sent out samples of FCLO to Midwest Labs and Leicester School of Pharmacy which shows that FCLO had no lipid peroxide species and is safe. Despite the evidence showing that FCLO is not toxic, Dr.Kaayla decides to do her own research (you need to ask yourself why), and publishes a damning report against FCLO. Dr. Kaaylas research is riddled with flaws but this seems to mean very little considering her position of trust in the WAPF (vice president). People read her conclusions and chaos ensues, resulting in the WAPF and Green Pastures being accused of fraud, lying and worse.

As a result of the chaos Dr. Kaayla establishes her own foundation (PPPF), people are encouraged to get rid of their FCLO and take EVCLO, and according to Archie Welch sales of EVCLO are starting to increase.

Dit is vrijwel identiek aan de opsomming die ik eerder hier heb gedaan:

https://www.fatsforum.nl/topic/levertraan-wat-doet-het-met-je/page/41/#post-140569

En zoals je altijd zult zien is niet het product van GP toxisch, maar dat van Rosita:



EVCLO has demonstrated its unethical marketing, but tests by the Norwegian Food Safety Authority have shown that oils produced by Rosita contain pollutants above the safe limit. I spoke to Rosita about this, and they say that they were tricked by the Norwegian authorities into providing a contaminated sample. Usually, I would be more than happy to give Rosita the benefit of the doubt, but considering the barefaced lying that their company has done already, I’m not so sure. It’s your judgement to make.

Zo de producent, zo het product!

Dus ik vraag het nog 1 keer: wie is er nu nog overtuigd van Kaayla Daniel als 'moedige klokkenluider'? Speak now or forever hold your peace.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.325
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan