Levertraan, wat doet het met je?

@Mike, complimenten over dit laatste overzicht. Hoewel ik niet (of nauwelijks) het engels lees is het feit dat jij er nederlandse zinnen tussen zet vaak voldoende om de strekking te begrijpen. gelukkig.
Over nieuwsberichten in het algemeen: we lezen de krant en kijken TV maar eigenlijk weten we niet of nooit de achtergronden van welk onderwerp dan ook.
Of het nu over de zorg of over politiek of voedsel gaat. Op de Duitse TV zowel maandag als dinsdag zijn er consumentenprogramma,s die veel onderwerpen aan de kaak stellen. Daar heb ik wat aan. Komt altijd zeer betrouwbaar over. Ook Belgie had laatst een uitzending over leerbewerking in (ik meen) Bangla Desh en de vervuiling (en ziektes) voor zowel de mensen als het land. Zo,n schande. Ik krijg dan de neiging geen leren schoenen o.i.d. te kopen.
Mijn levertraan is bijna op. Innemen met een beetje diksap gaat erg goed dus de volgende bestelling is gepland.
Oh ja, hoe vind je altijd zo snel de benodigde info over al die onderwerpen. Is daar een trucje voor? En je hebt zeker een cursus snellezen gedaan.

 
Ik kan een naald in een hooiberg vinden op Google door gerichte zoektermen te gebruiken en ik kan skimmen en scannen, d.w.z. heel snel stukken tekst doornemen op hoofdzaken. Anders is het ook niet te doen qua tijd en moeite.

Mike
 
Langzamerhand komen de krachten achter de hetze tegen gefermenteerde levertraan in beeld. Letterlijk, dankzij Ann-Marie van de cheeseslave-blog, die ook in het complot zit. Hieronder een video-interview van Ann-Marie met Archie Welch van Corganic. Net als je dacht dat die Welch niet dieper kon zinken, misbruikt hij de dood van zijn vrouw door te stellen dat de longembolie (bloedprop in een longader) die haar het leven kostte het gevolg zou zijn geweest van de inname van FCLO:

http://www.cheeseslave.com/fermente...of-cod-liver-oil-cases-of-pulmonary-embolism/

Naast hartklachten wordt nu longembolie als dodelijke klacht toegevoegd aan het rijtje klachten dat aan FCLO wordt toegeschreven. What's next? Kanker? AIDS? Zonder enig bewijs!

We zagen vandaag al dat de media vol was van de nieuwste 'studie' van de WHO dat rood vlees kankerverwekkend is, iets wat al jaren beweerd wordt in vegetarische kringen (die ook altijd selectief en creatief met de waarheid omspringen), maar nu is het dan officieel. Zo heeft Corganic Kaayla Daniel aan boord om hun bewering officieel te maken via de 'wetenschappelijke' weg, nadat een vuile lastercampagne door Corganic eerder faalde.

Is er hier nu nog iemand die niet door heeft dat we met een gerichte aanval te maken hebben op Green Pasture en de WAPF? Wie vindt Kaayla Daniel nu nog een 'dappere klokkenluider'?

Mike
 
Ondertussen heeft Dave Wetzel ook niet stil gezeten. Hij heeft een analyse laten doen door Dr Jacob Friest, die tevens de onderzoeksresulotaten toelicht:

http://www.greenpasture.org/utility...93c681327910e155ce4b216edcc595d&objectID=9527

Een van de argumenten van Kaayla Daniel was dat levertraan een olie is en een olie valt helemaal niet te fermenteren, alleen koolhydraten en eiwitten kunnen worden gefermenteerd. Dit betekent dat de levertraan dus wel ranzig moet zijn, want alles wat niet fermenteert verrot uiteindelijk. Daar kun je weinig tegenin brengen, toch? Dr Friest hierover:



The key assertion of Dr. Daniel, that fermented cod liver oil (FCLO) as manufactured by Green Pastures cannot be from the fermentation of cod liver oil (CLO) or fats, is confirmed. Fermentation experts would all agree with Dr. Daniel that oils/fats cannot be fermented. However, Green Pastures does not claim, neither do they advertise, that their product is produced by the fermentation of CLO but by that of the carbohydrates found in the whole cod livers themselves. As Dr. Daniel pointed out in her article, cod livers contain between 1 and 2 grams of carbohydrates for every 100 grams of liver. Typical fermentation processes only require 0.62 grams of carbohydrate per kilogram to lower the pH by 0.1 pH units. Based on the 1 to 2 grams of carbohydrate/100 grams of liver, this would give rise to a total drop in pH between 1.6 to 3.2 pH units. If we assume that the process of fermenting a cod liver begins at neutral pH of approximately 7.0, the natural levels of carbohydrate found in cod livers would be sufficient to lower the pH of the final fermented product batch to between 3.8 and 5.4. This brings us to the question of what is an acceptable pH range to achieve a safe-for-human consumption product. Dr. Daniel asserts that the pH needed to prevent food spoilage for true lacto-fermented product is less than 4.6. However, as published by the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO)), raw fermented sausages are only moderately acidic with a pH range of 5.0-5.5 and are safe for human consumption.

Over de vermeende ranzigheid van FCLO schrijft Dr Friest:



In this regard, the peroxide values for several FCLO lots tested at levels between 2.9-6.7 meq/Kg, well below the levels established by the FAO, indicating that FLCO is not rancid.



Therefore, these tests are in fact demonstrating again that FCLO is not rancid.



Dr. Daniel’s conclusion about her own testing suggests that she began her investigation into FCLO already convinced that FCLO was rancid and this left her blinded to results that have clearly demonstrated otherwise.

Dit brengt Dr Friest tot de volgende conclusie:



Testing of FCLO produced by Green Pastures clearly demonstrates that FCLO is safe for human consumption and displays no signs of product rancidity or significant levels of biogenic amines. Moreover, after reviewing Dr. Daniel’s arguments regarding the safety of Green Pasture FCLO, it is clear that her analysis of the issue is flawed and her conclusions are incorrect and have misled the public. Whether this was intentional or unintentional is yet to be seen. Furthermore, the authenticity of her data is questionable since the key identifiers that would allow independent testing by other labs have been withheld. It is recommended the Dr. Daniel provide full transparency in her testing and data, and review the nature of FCLO and the Green Pastures fermentation process. On the other hand, Green Pastures has provided more than adequate testing to prove that FCLO is in fact not rancid, as well as to support their claims regarding the levels of fat soluble vitamins in FCLO.

Nog vragen? Kaayla Daniel doet aan pseudo-wetenschap en is helemaal geen 'klokkenluider' maar een betaalde kracht van Corganic/Rosita!

Mike
 
donderdag 29-10-2015. Ned 3 Keuringsdienst van waarde over visolie.
Het ging hoofdzakelijk over ansjovis en ik kreeg de indruk dat de olie uit het hele visje werd geperst. Ze lieten een fabriek zien die capsules maakte maar over het proces/produktie methode werd verder niets verteld. vroeger werd er al levertraan genomen kwam er even in voor. Al met al niet erg verhelderend.
Ze bezochten een fabriek Hayduk. Het woord chemische processen viel ook, uiteraard zonder toelichting.
iemand zei dat de vis algen nodig heeft en daarom maakten ze de capsules van de algen, dus er kwam geen vis aan te pas.
Voor mijn kleinkind heb ik visolie-capsules gekocht omdat ik dacht dat ze dat beter kon innemen. Niet dus, ze zijn te groot en kan ze niet doorslikken.
Gisteren samen met haar er eentje doorgeprikt en met een beetje limonade doorgeslikt, zoals ik het zelf ook doe.
Ik vraag me af of ik ze zal weggooien.
Gekocht bij De Tuinen: Pure Cod Liver Oil. geproduceerd door NBTY.Ltd
 
ik denk dat het onder sub optimale voeding valt Liesje. Ga de volgende lading kopen van Dave en zondig niet meer.
 
Gooi inderdaad maar snel weg Liesje! Er zijn momenteel maar drie merken die rauwe levertraan verkopen, waarvan Green Pastures de beste spullen heeft, waaronder capsules, te koop in een handvol internetwinkels. Alle visolie en/of levertraan die in "gewone" winkels wordt verkocht is slecht voor de gezondheid van jouw kleinkind en de rest van de wereldbevolking.
 
normaal gebruik ik de blue royal, fles is op en zit te denken nu eens over te stappen op algenolie, beter voor de vissen, en moet ook erg goed zijn. iemand hier ervaring mee en een goed merk?
 
Ik heb in het verleden ook algenolie capsules genomen, om dezelfde reden, maar ik ben ermee gestopt, omdat ze ook alleen DHA bevatten en geen EPA. Plus niet de vitamines die Mike noemt.

Mark
 
De afgelopen week, vanmiddag weer, ben ik een paar keer misselijk geworden, na het innemen van levertraan (met lepel roomboter, ghee of kokosolie). Gelukkig was ik zo snugger en heb gelijk daarna rauwe melk gedronken en dat hielp. Herkent iemand dit?

Thineke
 
De negatieve reacties op gefermenteerde levertraan waar zoveel over te doen is betreft een onvermogen van sommige mensen om biogene aminen goed te verdragen, waardoor er histaminereacties en opkomend maagzuur optreden. Misselijkheid is ook mogelijk, of ander fysiek ongemak. Het lijkt erop dat jij tot deze kleine groep behoort.

Mike
 
Maar verder gewoon blijven innemen? Het was een ingeving van me, maar is die rauwe melk de juiste oplossing hiervoor?

Thineke
 
Thineke heb je al eens geprobeerd op een ander moment van de dag te nemen?
Ik heb er 's ochtends ook bijverschijnselen bij, maar 's avonds niet, gewoon eens proberen :)





 
Ik neem het nooit s ochtends in, maar kan eens proberen het wat eerder in de middag - na de lunch ofzo - in te nemen. Ik was de afgelopen dagen vrij laat ermee. Misschien te lege maag denk ik nu. Ik ga daar wat mee doen, in ieder geval. Bedankt voor de tip.

Thineke
 
Ik neem ,s-morgens eerst een appel en een tijdje later koffie en crackers enz. Maar dan eerst de levertraan en direct erachter aan eten. Nergens last van. Vroeger als kind proefde ik urenlang die levertaan en boerde me op. Gadver. Ik denk dat het feit dat ik meteen wat eet ook uitmaakt. Gewoon even uitproberen.
 
Ik neem het nooit s ochtends in, maar kan eens proberen het wat eerder in de middag – na de lunch ofzo – in te nemen. Ik was de afgelopen dagen vrij laat ermee. Misschien te lege maag denk ik nu.

Weston Price adviseerde om levertraan tijdens de maaltijd in te nemen.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.479
Berichten
505.746
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan