Bij de "vermeende" trollen op dit forum, gaat het duidelijk om een gebrek aan liefde/aandacht. Deze verwoede puntjes te veel typers, kiezen de aandacht waar erkenning/medelijden uit spreekt altijd boven de voeding adviezen waar een "verman jezelf, stel je niet aan" boodschap aan vast zit.
de drievoudige verwarmer meridiaan, is een functiecircuit uit de Chinese geneeskunde
Quote:
De drievoudige verwarmer
De romp van het lichaam bestaat uit 3 delen:
Bovenste gedeelte, bovenste verwarmer, heerst over de ademhaling.
Middelste gedeelte,midden verwarmer, heerst over de spijsvertering.
Onderste gedeelte,onderste verwarmer, heerst over de uitscheiding.
Volgens de Chinese zienswijze wordt de drievoudige verwarmer beschouwt als een eenheid die helpt om de drie delen van de romp in evenwicht te houden.
Deze meridiaan beheerst ook de lichaamstemperatuur en regelt het evenwichtorgaan.
Samen bepalen ze hoe goed je voedsel en zuurstof kunt combineren om zo energie en warmte te produceren en los te laten wat niet bruikbaar is.
De drievoudige verwarmer
De locatie
Deze meridiaan begint bij de top van de ringvinger aan de kant van de pink.
Loopt over het midden van de achterkant van de arm, over de schouder en de achter kant van de nek, tot onder het oor. Neemt dan een bocht achterlangs het oor omhoog tot aan de zijkant van de wenkbrauw.
Fysieke klachten bij onbalans
Problemen met de schildklier, spijsverteringsklachten, infecties, gewichtsveranderingen, huilen zonder bewuste reden,
adrenalineproblemen en allergieën.
Spieren waar deze meridiaan mee in verbinding staat zijn: schouderspieren, bovenbeen en dijbeenspieren en de kuitspieren.
Voedsel dat rijk is aan vitamine C zoals paprika en zuidvruchten kunnen een positieve bijdrage leveren.
Affirmaties
Waarvan krijg je het heet, op lichamelijk, mentaal, emotioneel of spiritueel gebied.
Ben je constant aan het vechten of steeds op de vlucht?
Waarvoor ben je bereid te lijden, of eventueel zelfs te sterven?
Heb je je harts-tochten niet meer onder controle.
Is het nodig dat je je armen opent om te ontvangen of probeer je teveel te krijgen.
Dik gedrukt en onderstreept in deze quote de zaken die relevant zijn in mijn bewering.
De ringvinger gebruik je om puntjes te typen, toeval?
In mijn voorsteltopic typ ik de puntjes ook. Mijn advies, naast de goede voeding, zonlicht/zonnebank en mediteren. Eerst van jezelf zien te houden voordat de rest van de wereld daar ook klaar voor is.
Alleen zachte heelmeesters stinkende wonden, daar heb ik ff geen rekening mee gehouden in dit verhaal.