Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Was ik maar vorige week begonnen met de grote leverreiniging maar dat kon niet omdat ik trouw de instructies bleef volgen van het drinken van appelazijn.Morgen begin ik ,mijn klachten zijn niet meer te harden dus flinke spierpijn kan erg moeilijk lopen slapen en uit bed stappen.Heb ook regelmatig koorts.Momenteel zeker 3 dagen geen ontlasting gehad.Ik ga daarom straks een glas bitterzout drinken zodat het er voor de grote reiniging uit is.Ik ga er vanuit dat de rommel en mijn klachten door de leverreiniging verdwijnen ,ben benieuwd hoelang dat duurt.

Waarom doe je het niet vanavond Henry? Nu minimaal tot geen vet eten en misschien vanmiddag om 16.00 uur ook een glas bitterzout nemen. Ook als je het morgen doet zou ik een extra glas nemen als je steeds zo verstopt zit.

Ikzelf ging gisteren pas vanaf 21.45 uur naar de wc en werd om 00.00 uur wakker om te gaan. Gelukkig wel door kunnen slapen tot 6.00 uur vanmorgen. Momenteel loop ik af en aan naar de wc. Een paar stenen tot nu toe, maar de ontlasting voelt bijna dik als het eruit komt door het gruis. Er zit dus nog vanalles!

Mijn klachten die oplosten door de reiniging zijn echt gebonden aan de lever en galblaas. Ik heb geen idee of de vele reinigingen ook op andere gebieden echt bijgedragen heeft aan gezondheid. Ik verwacht het wel, maar kan dat niet benoemen. Ik hoop voor jou Henry dat het ook verlichting geeft. Maar hou er ook rekening mee dat 1 reiniging weinig tot geen voordeel oplevert. Sterker nog, ik heb reinigingen gehad waarmee ik meer klachten kreeg dan dat het minder werd, zeker op de korte termijn.

Deze post wordt in etappes geschreven ;) Waar ik de vorige keer dacht dat het einde in zicht zou komen doordat er flink minder stenen kwamen en steeds kleiner, ik heb nu aardig weer wat steentjes en er zat weer eens een flinke steen tussen van zeker 1 tot 1,5 cm. Van de week de boel al een keer aangedrukt door een sterke milde reiniging met bitterzout. Misschien heeft dat weer een extra uitwerking op de reiniging van vandaag. Er komt dus nog meer dan genoeg rommel uit!

Je bent goed bezig Alexandra.Ik hoop dat na de leverreiniging mijn stoelgang normaal op gang gaat komen.Heb nu een glasbitterzout genomen omdat ik weet dat de ontlasting er aan zit te komen,wil deze lastige stoelgang voor zijn met behulp van de bitterzout .Misschien morgen ochtend op de dag van de reiniging ook een glas.

Ben jij volledig gestopt met adrenal Alexandra? Hoelang heb je het genomen?

Ik start volgende week ook weer met voorbereidingen voor een tweede zuivering. Hopelijk word ik deze keer minder ziek en komen er veel steentjes vrij :-)

Go Alexandra. En goed dat je zo gemotiveerd blijft na al die reinigingen. Moritz heeft het iets te enthousiast gesteld met zijn uitspraak dat je na 12 tot 16 reinigingen klaar bent. Dit is er in ieder geval weer uit bij je! Ik ga in de loop van deze week weer een reiniging doen, even kijken welke dag het handigst uitkomt. En fijn dat je weinig last hebt van je menstruatie. Dat kan ik helaas nog niet zeggen. Het zullen mijn bijnieren wel zijn, maar de Adrenal laat ik nu dus staan. Jij bent er mee gestopt zo te lezen? Merk je veel verschil?

Ik dacht dat die steen van eerder op de morgen groot was, maar heb er ook nog eentje van zeker 3 cm zonder problemen uitgewerkt. Waar dat nou weer allemaal vandaan komt? Ik heb echt geen idee! Zou bijna gaan twijfelen aan het geheel, ik reinig nu al ruim 2,5 jaar en 1,5 jaar eet ik volledig wapf. Ik weet dat ik niet alleen stenen uitscheid met de reinigingen maar ook "tussendoor" dankzij deze voeding. Maar een einde in zicht zou toch ook echt wel fijn zijn hoor! Maar vooruit, ik zal de volgende maar alvast weer gaan plannen :p En deze nog even afmaken. Ik ben geloof ik nog niet klaar met naar de wc toe gaan.

Misschien een tip voor in de winterdagen. De verwarming in de nacht niet (helemaal) uitzetten. Als je dan een slechte nacht hebt, dan hoef je niet zo lang in de kou te zitten. Idem voor 6.00 uur in de ochtend. Het is voor je lijf al hard genoeg werken vindt ik, dus vandaar dat de verwarming aan is gebleven.

Ik heb trouwens de mix voor de verandering weer eens niet helemaal op gekregen. Een heel klein beetje laten staan. Maakt niets uit aan het resultaat blijkt ondertussen wel. Ik had t idee, als ik nu nog iets drink, dan kots ik alles eruit. Maar naar mijn gevoel geluisterd en lekker gaan liggen :D

Ik heb bijna net zolang adrenal geslikt als dat ik wapf, 1,5 jaar nu en 2 maanden ofzo niet, toen we op zoek gingen naar de 300mg capsules die er niet meer bleken te zijn. Vorig weekend vergat ik ze in te nemen, van de week eigenlijk ook. Ik was al van 900mg pd naar 400mg gegaan in de afgelopen 2 weken ofzo en bleef me goed voelen. Ik denk altijd, als je iets structureel vergeet, dan heb je het (niet of even niet) meer nodig. Voorheen vergat ik het namelijk echt niet! En wist ik precies of ik het die dag wel of nog niet had ingenomen. Nu ben ik dus gestopt, maar heb op de eerste dag van mijn menstruatie nog een keer 300mg ingenomen. Puur op het gevoel. Klachten waren en zijn er eigenlijk niet.

Maar nu de combi van een zware ingreep als een reiniging met netaan goed werkende bijnieren, het is een beetje veel van het goede. Al ben ik weer zonder hoofdpijn opgestaan, dus dat is een goed teken.

Alexandra, ik snap dat je weer met verbazing vaststelt wat eruit komt, blijft een mirakel. Lijkt me behoorlijk positief dat je minder behoefte hebt aan adrenal en dat terwijl je toch niet stressvrij bent op het moment dacht ik. Fijn dat je van de hoofdpijn af bent.

van morgen dus mijn glas bitterzout gedronken (9.30 uur) ik reageer er heftig op.Zeker 4 maal naar de wc gerend waardoor ik veel troep kwijt ben gelukkig.Nu vraag ik me af hoe moet dat dan zijn als ik morgen avond 2 glazen moet drinken zo dicht op elkaar ? (18.00 uur en 20.00 uur) Ik ga hierdoor toch flink rennen naar de wc rond 22.00 wanneer ik de mix moet drinken na de 20 min stil liggen mag je dan gewoon naar de wc i.v.m. de mix die je nog maar net hebt opgedronken ?

Als je vandaag 4 keer naar de wc bent gegaan, dan zou ik morgen geen extra glas nemen. Je hebt (waarschijnlijk) geen verstopping meer en je bent al aardig leeg aan het raken. Zoveel eet je in de tussentijd niet meer, dus ik zou het bij het protocol houden.

Het kan vriezen en kan dooien met de wcgang. Uiteindelijk is het iedere keer anders. Waar ik soms na 1 glas al compleet leegloop, duurde het gisteren tot 21.45 uur voordat ik ging. Aangezien ik afgelopen week al goed had doorgespoeld maakte ik me er niet druk om. Daarnaast was ik overdag al naar de wc geweest.

Het doel is 20 minuten stil liggen en daarna gewoon proberen te gaan slapen. Dan heb je naar mijn idee de grootste winst. Maar ik heb ook weleens na 5 minuten op moeten staan om te moeten poepen. Het is dat over je bed onder ..... Dus ik ga dan echt voor het praktische hoor! Ook weleens gehad, mix gemaakt en maar naar de wc blijven lopen. Dan gewoon zo snel mogelijk nadat het stopt de mix erin gooien. Als dat betekend dat het dan 22.15 uur is of nog wat later, het is wat het is. We dumpen nou eenmaal in de wc en niet in bed.

Na de 20 minuten mag je sowieso naar de wc. En geloof me, als je denkt dat je moet, ook echt gaan! En verbaas je niet als je toch een ongelukje ergens onderweg krijgt.

Ik weet het nu allemaal beter in te schatten, maar ben dan ook 2,5 jaar verder. En gewoon bij mogelijke drang beginnen met lopen! Niet denken, dat kan nog even wachten....

Een vergiet in de wc laat zien wat je resultaten zijn. uiteraard dat vergiet voor niets anders meer gebruiken, maar ik heb er nog steeds veel plezier van. Heel veel succes alvast Henry!

Ik heb trouwens ook een "poepemmer", eentje met een deksel in de buurt staan. Gebruik hem eigenlijk al maanden niet meer, maar voorheen kon ik echt niet zonder, haalde ik de wc soms gewoonweg niet, zeker niet van boven naar beneden toe. En als ik tijdens de 1e 20 minuten moet, dan is het ook op de emmer.

Dan moet ik voor alle zekerheid een wc pot mee naar boven nemen,ik weet niet of ik zolang kan afknijpen,of zolang er drang is beneden op de bank blijven liggen.Momenteel ben ik super traag kan ook bijna helemaal niet lopen van de spierpijn.Gewoon uitzieken is nu niet aan de orde dat merk ik aan alles.Vind de kuur nu belangrijk om mijn lever goed door te laten lopen,de galstenen zijn natuurlijk ook mooi mee genomen.

Je kan niet afknijpen is mijn ervaring.... Zeker de eerste heel veel keren niet. Nu zijn we tijden verder en een hoop gezondheid verder in mijn geval en kan ik me ietsje meer permitteren. Maar zeker niet veel!

Drang komt en gaat. Ik ben altijd gewoon in bed gaan liggen, emmer aan het voeteneind. De ene keer kan je slapen, de andere keer moet je nog eerst 10 keer naar de wc. Er valt echt niets op te voorspellen.

Maar heb jij een comfortabele bank waar je goed op kunt liggen, doe dat dan. Maar hou die pot ook gewoon in de buurt. Dat deed ik wel altijd.

Tegen Alexandra's advies ingaan om géén pot/emmer neer te zetten, lijkt me niet verstandig. Ook ik heb altijd een emmer naast mijn bed. Die is alleen niet voor het lozen, maar voor het risico op overgeven. Zodra ik aandrang voel, kan ik nog makkelijk een 10 minuten tot een kwartier wachten: alle tijd om bij de wc te komen dus. Dat hoeft niet voor jou te gelden, maar het is dus niet voor iedereen rennen geblazen. Nogmaals, een emmer naast je bed is nooit een slecht plan, maar misschien is hij wel gewoon niet nodig.

Multifunctioneel die emmer! Ik heb ooit maar 1 keer over moeten geven, maar inderdaad, dan is die emmer ook erg fijn! Top dat jij de drang wel zolang tegen kan houden Pinklady. Ik kon dat zeker in het begin echt niet en nu probeer ik dat ook niet te doen. Bang om op die manier een blokkade op lozen op te roepen.

Ik kan ook "rustig" naar de wc tijdens de reiniging. Ik heb er pas 3 gedaan, maar goed. De eerste keer was het wel zo dat ik 's ochtends met mijn dochter ging douchen, en toen snel naar de wc moest. Was toen al 10 keer geweest, dacht dat het wel klaar was. Dus niet. Heb haar bloot en al in bed gezet (dom!), en toen snel op de wc gaan zitten. Toen ik terugkwam had ze op het matras geplast haha ;-) Gelukkig maar een babyplasje, die zijn niet zo erg.

Okay ik lees hier dus dat jullie wel degelijk moeten "afknijpen" en soms de WC niet halen.

Dat heb ik dus ook de hele week gehad, de WC niet gehaald, constand op mijn hoede zijn, eigenlijk zonder directe reden. Geen reiniging gedaan. Behalve 1x een milde reiniging omdat ik toch al van slag was. Gelukkig is nu weer alles rustig. Echt heerlijk. Even van genieten

Ik dacht al "zal ik een steek kopen". Lijkt me ook wel wat.

Dus nu even kijken wanneer ik weer door kan gaan met een milde reiniging. Als ik het ,s-avonds doe weet ik niet of de volgende dag alles weer rustig is. Afwachten dus.

Bovendien had ik geen bitterzout in huis, bij een milde reiniging wil ik een theelepel toevoegen.

Van de zomer zei ik: ik wil wachten met experimenteren tot het najaar/winter. Dus geen excuus meer.

Het zou dus kunnen Alexandra dat de een meer vervuild is dan de ander en eerder "schoon" is dan de ander. Er is bij mij wel een wat opgezette lever geconstateerd maar voel ik verder niets van.

Van ochtend glas bitterzout (1 eetlepel )genomen ,nu weer drang ,dit dus zo'n beetje de hele dag.Wat moet dat morgen dan wel niet zijn. :?

Wat bedoel je met een theelepel bitterzout toevoegen Liesje?

En als je hier vaker in dit topic gelezen hebt, dan staat er zeer regelmatig dat er gerent moet worden naar de wc enzo. Dus het kan niet zo zijn dat dat een verassing is. We zijn dan wel flink over invloed van bitterzout en dat heb jij dan weer niet. Mijn andere ervaringen heb ik je al eens beschreven.

En jij hebt het dan wel over geen directe reden, maar je systeem klopt lichamelijk niet meer omdat er gewoonweg een stuk is weggehaald en je hebt je ontlasting sindsdien niet meer op orde. Genoeg redenen alleen al in dat stukje lijkt me.

Je hebt een opgezette lever, maar verder geen last. Hoelang wil je ermee rond blijven lopen? Hoelang moet het nog duren voordat je de signalen van je lichaam serieus gaat nemen? Wat moet je lever doen om je te laten luisteren?

Henry, er is geen pijl te trekken op hoe je op welk moment reageert. Maar ik ben ervan overtuigd dat je mindset er een belangrijke rol in speelt. Dus als jij "zo" :? je reiniging in gaat morgen, dan programmeer je jezelf op een hoop shit (letterlijk en figuurlijk :p ) Bedenk in plaats daarvan, YES! Gisteren al compleet leeggelopen, wat ik ook erg graag wilde! Vandaag kan ik met schone darmen aan de reiniging beginnen :lol:

Niet zoveel zorgen maken, het komt zoals het komt. En geloof me, er is iedere keer een moment dat je baalt en een moment dat je super blij bent! Balen is in ieder geval als je even niet meer kunt zitten van je burning ass en blij als je het resultaat ziet in de pot of dat het er weer opzit ;)

Eenmaal op de pot is geweldig ,ik ga me nog even goed voorbereiden op de avond ,dus een goeie emmer of pot want naar de wc lopen is erg lastig voor mij ,vandaar de zorgen in mijn vorige berichten,en een goeie nachtlamp .Misschien onder op de bank maar ik zie wel hoe het loopt.Ben in ieder geval erg blij dat het er aan zit te komen.

Tja, ik dacht gelezen te hebben dat er met de milde reiniging een theelepeltje bitterzout aan toegevoegd kon worden. Weet niet meer waar.

Voorlopig ga ik geen grote reiniging doen, waarschijnlijk nog wel in deze winter.

Dus eerst alleen de milde.

Natuurlijk zijn er dingen bij mij ook niet in orde. Maar bv. ik weet alleen dat ik een trage schildklier heb omdat dat ooit is geconstateerd door een bloedonderzoek.

Ik weet nu alleen dat ik candida heb en een slechte vertering en een verhoogde ontstekingswaarde, doordat ik nu net mijn ontlasting heb laten controleren. Maar ik weet bv nog niet waardoor een slechte vertering precies komt. Wat vertering ik niet goed? Melk, Ei, komt een ontstekingswaarde door de candida? Heb ik een lekke darm?

Trage schildklier bv is ondanks thyroid energie verslechterd.

Als ik nu naar de huisarts zou gaan en hij vraagt "wat zijn de klachten mevrouw", zou ik zeggen ik heb geen klachten, (want ik voel ze niet) behalve natuurlijk de stoelgang.

En ik kan toch moeilijk alles wat hier op dit forum voorbij komt aan supplementen klakkeloos gaan innemen.

Ik moet mijn bloedonderzoek en ontl. onderz. nog bespreken met mijn arts, zal ik toch moeten zorgen dat ik rustig de deur kan uitgaan.

Misschien moeten er nog wat meerdere onderzoeken komen. Prima. Maar ik hou er niet van om zomaar wat te roepen.

Ik geloof net als iedereen hier dat deze voeding goed voor mij (ons) is en dat de lever /gal daar een belangrijke rol in speelt. Dus nu is zo langzamerhand de lever aan de beurt. Op mijn eigen wijze en in mijn eigen tempo, zodat ik ook mijn verplichtingen buitenshuis nog kan nakomen. Oftewel, zoveel mogelijk controle houden. Ik moet er niet aan denken dat ik onderweg problemen krijg omdat ik me heb laten opjagen door anderen.

Maar ik vind iedereen die hier met de lever en het bitterzout aan de gang is kanjers.

Sjapo.

Angela

Lid

Verlies je hier ook stenen mee? Ik heb er vorige week ook een theelepel bitterzout bij in gedaan.... Ik wist niet wat me overkwam s nachts.... Het leek wel de echte leverreiiniging ... Pffff. Ik was best een beetje angstig maar gelukkiggoed gegaan... Geen stenen gevonden:(

https://www.fatsforum.nl/topic/milde-reiniging-in-vergelijking-met-de-2-daagde-leverreiniging

Kan er eventueel inderdaad bitterzout bij de citroensap/eieren/olijfolie? als de milde reiniging niet veel doet?

En voldoet pure citroensap uit een flesje ook? vind het zo'n geklooi dat uitpersen en de pitjes eruit te halen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.595
Leden
8.686
Nieuwste lid
Sophie G
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan