Leven na de dood

Quote:
Waarom dan vooraf al zoveel kostbare tijd van jouw leven daar mee bezig zijn? Tijd, die je bijv, zou kunnen steken in maximale levenskwaliteit voor jezelf en allen die je dierbaar zijn.


Beste Freshflesh, ik ben Thijs niet, maar ik heb over jouw bovenstaande citaat ook wat te zeggen. Wat mij betreft heeft het zin om mij bezig te houden met wie ik ben en waar ik vandaan kom, waar het heen gaat en dat soort dingen juist om zielerust te krijgen en bijv. een niet onbelangrijk fenomeen als de dood voor mezelf een plaats te geven. Doodsangst gepaard gaand met onwetendheid van mijn oorsprong heeft me bij leven bepaalde keuzes laten maken die ik misschien wel niet gemaakt had als ik altijd al beter wist voor mezelf wie ik ben. Over tijd verdoen gesproken.

 
We zijn nu zo ontzettend arrogant en denken alles al te weten. Die fout word in elke tijd weer opnieuw gemaakt. Verdiep je eens in quantum fysica en dergelijke. Er zijn zoveel meer lagen van bestaan. Besef als je alleen vanuit de ratio laag de wereld bekijkt je jezelf en de wereld tekort doet. Is het juist misschien dat wat angst oproept? Mijn hersenen begrijpen het niet dus het bestaat niet. Mijn oog ziet het niet dus het is er niet. Al eens gehoord van het Pauli effect? neem je waar wat er is of creëer je wat er is door waar te nemen? Niemand ziet hetzelfde. Zelfs de uitslagen van wetenschappelijke onderzoeken zijn onder invloed van de waarnemer.

 
ASaya, je vergeet er nog één: bedenken, wat we graag als uitkomst wensen te zien.

in witte gewaden..., in prachtig zonlicht..., zonder onenigheid..., je kinderen weer terug zien..., enz.

Nu je het toch over Pauli hebt:

Gevraagd naar zijn mening over het werk van een natuurkundige, antwoordde Pauli:

Das ist nicht einmal falsch. (Vertaling: Dat is niet eens fout. Dit oordeel betekent dat de bewering zo vaag is, dat zij niet eens toetsbaar is.)

[bewerken]

De stelligheid van de beweringen omtrent leven na de dood 'íst nicht einmal falsch'!

 
@ Lievergezond "Afwezigheid van bewijs, is geen bewijs van afwezigheid." Ok, maar er is nog steeds geen bewijs geleverd...

@ Vivianne als jij relaxter wordt door je open te stellen voor het paranormale dan is dat goed, ik ben de laatste die je op andere gedachten wil brengen.

@ Mike Je aanname over wat ik wel en niet gelezen heb klopt uiteraard niet. Ik bedoelde in ieder geval Eben Alexander niet toen ik het had over creatieve, intelligente mensen enz. want ik ken hem domweg niet. Wederom niet correct. Wil overigens dit boek best lezen.

@ Freshflesh Wat betreft de kwalificaties van Mike, misschien was hij met zijn verkeerde been uit bed gestapt :)

Haha, noem mij 1 mens wat niet kortzichtig en kwallerig is!

 
Mike, je beveelt leestips aan met erbij te zeggen doe er je voordeel mee...

Een paar maanden geleden heb ik je uitgedaagd om Dawkins eens echt te lezen. Ik neem dus aan dat jij dat dan inmiddels hebt gedaan en ook weet wat hij zegt.

Zijn boek "het grootste spektakel op aarde" is een lofzang aan de natuur.

 
En HIER nog meer over van Lommel en hoeveel hij begrijpt van de kwantummechanica. Ik heb overigens zijn boek gewoon gekocht en ga het ook zeker lezen!

 
@ rinolo

Quote:
Paranormaal begaafd zijn bestaat (helaas) ook niet. Nog nooit is er een vermissing of iets dergelijks opgelost met behulp van een paragnost, medium of wat dan ook.


Hoe weet je dat?

Quote:
Wel kennen we legio verhalen van mensen die gedupeerd zijn door dit soort mensen.


Dit is een zeer eenzijdige benadering. Zoals ik eerder al benoemde heb je overal neppers, ook onder de 'spirituele kringen'. Het klopt dat er legio mensen gedupeerd zijn door mensen die paranormale gaven niet spiritueel (dienstbaar) inzetten of ze zelfs niet eens hebben. Maar er zijn ook legio mensen gedupeerd door diëtisten, door wetenschappers, door winkeliers, door handelaren, door banken, door regeringen, door soldaten, door rechters en noem maar op. Ook zijn er legio mensen geholpen door vertegenwoordigers van al deze sectoren, en zeker ook door mensen die in 'spirituele kringen' actief zijn! Ik ken er tientallen persoonlijk en heel wat meer ook...

Quote:
Wel bestaan er creatieve, intelligente op geld en macht beluste mensen die van het bovengenoemde graag gebruik, misbruik maken...


Weet je dit dan echt absoluut zeker of zouden het ook sprookjes kunnen zijn die de (alternatieve) media je vertellen? En de mensen die dit voor waar aan genomen hebben...

Zoals andere ook zeggen, respect voor je visie hoor. Iedereen mag er het zijne van denken. En ik kan het alleen maar mooi dat je er in ieder geval wel onderzoek naar gedaan hebt alvorens je mening te vormen. Aan vooroordelen hebben we immers weinig. Maar als je werkelijk onderzoek gedaan hebt, dan zou je toch genoeg bewijs gevonden moeten hebben voor het bestaan ervan, zou ik dan denken...

Maar een sceptische geest kan overal aan twijfelen, een wantrouwende geest zal overal leugens zien en een goedgelovige geest zal overal waarheid in zien. Laat ik daarom maar met het meest concrete voorbeeld komen dat ik zelf ervaren heb, terwijl ik nuchter was! :)

Ik was eens ooit op vakantie in Thailand. Ik was ver van huis en kende daar niemand. Ik had daar nog niemand leren kennen die wat meer van me wist dan een paar oppervlakkige dingen die je tijdens de kennismaking bespreekt. Ik heb daar een Indiase man ontmoet die aan waarzeggen deed en naar me toe kwam en mijn hand schudde. Hij vertelde allerlei dingen over mijn leven en mijn karakter die precies klopte en bood een consult aan, voor een vrij hoge prijs. Om te bewijzen dat hij de waarheid zou spreken zou hij 5 vragen beantwoorden, als de vragen verkeerd beantwoord zouden zijn ging het consult niet door, als ze goed beantwoord zouden zijn wel, maar dan was ik er wel aan gebonden. Nieuwsgierig als ik was ben ik met hem in zee gegaan. Hij zou weten:

-mijn leeftijd

-mijn beroep

-de naam van mijn moeder

-de naam van een exvriendin

-mijn geboorteplaats

Toen ik instemde draaide hij even raar met zijn ogen naar boven en schreef hij wat dingen op een briefje. Daarna kon hij me zo vertellen wat de 5 antwoorden waren en ze klopte precies! Het gebeurde gewoon direct. Het consult wat daarop volgde stelde weinig voor, dus nadien voelde ik me toch een beetje opgelicht. Anderzijds heb ik ook consulten gehad met paragnosten en astrologen die wel zéér treffend en kloppend waren, ook al waren ze niet zó concreet met bepaalde feiten voor de dag gekomen.

Rinolo, er is misschien geen ultiem 3D-wetenschappelijk bewijs voor spirituele zaken, maar als je zo van bewijzen houdt, kan jij dan bewijzen dat paranormale vermogens NIET bestaan? Hoe kan je daar dan zo zeker van zijn? Pas wanneer we onze blik verruimen en buiten het 3D-kader gaan denken, voelen en kijken, pas dan zullen we ook dingen kunnen waarnemen buiten het 3D-kader en zullen we ze ook gaan ervaren. Het is aan ieder individu om zichzelf al dan niet te openen voor méér waarheid en méér diepgang.

Dit is misschien wel leuk. Stel je een volk voor die in een platte 2D werkelijkheid leeft. Zij zien een glas of een blikje als een cirkel, in plaats van als een cilinder. Hoe leg je hen uit dat deze cirkel echt gevuld kan worden met meer inhoud dan de oppervlakte van de cirkel? Ze hebben een vermogen nodig om dit waar te kunnen nemen. Het vermogen om meer dan 3D waar te nemen hebben wij denk ik allemaal. Bij ons is het een kwestie van trainen en jezelf openstellen.

@ Freshflesh

Quote:
Is het zo met 'na-de-dood' bezig zijn vooral niet een signaal, dat je doods (!) bang bent om dood te gaan?


Dit kan je ook omkeren. Zijn mensen die niet geloven in leven na de dood niet doodsbang om geconfronteerd te worden met een ander, of beter gezegd groter bewustzijn, een bewustzijn dat meer weet en overziet dan het huidige aardse bewustzijn. Het heeft geen zin om elkaar als angstige aan te wijzen, maar ik vind het wel een goede vraag want vrij zijn van overbodige angsten lijkt me een zegen.

Het misverstand want ik vaak lees is dan 'nuchtere ongelovige mensen' denken dat 'gelovige mensen' vooral bezig zijn met het leven na de dood in plaats van in het NU te leven. Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Het kan ook zijn dat je vanuit een zielsbewustzijn in het leven staat. Dat je een gevoel of een weten hebt over je afkomst, over je levenslessen en zielsprogramma en met bepaalde doelen werkt in het hier en nu. Laat ik het kleiner maken. Je hebt mensen die letterlijk van dag-tot-dag leven en nooit nadenken over morgen of overmorgen. Misschien bestaat er ook wel helemaal geen morgen of overmorgen. Ze eten, ze slapen, ze bevredigen hun behoeften, ze genieten, ze leren of wat ze dan ook met hun tijd doen en daar blijft het bij. De meeste moderne mensen denken in tijd en plannen afspraken, sluiten contracten af met hypotheekverstrekkers, verzekeringsmaatschappijen en werkgevers, gaan relaties aan, brengen kinderen ter wereld en zijn op allerlei manieren ook met hun toekomst bezig, terwijl ze helemaal geen vaststaand bewijs hebben voor het bestaan van de toekomst. Snap je een beetje wat ik bedoel? Je hebt een bepaald besef, vermoeden, voorgevoel of weten van de toekomst of over de toekomst en daar hou je rekening mee. Zo kan je ook vanuit een zielsperspectief in het leven staan, niet om te vluchten voor het leven hier en nu, maar om meer kwaliteit te halen uit het aardse leven en het daarmee meer diepgang en betekenis te geven. Als je zo'n gevoel hebt, dan doet het er niet eens meer toe of het wel of niet fysiek natuurwetenschappelijk te bewijzen valt, je weet immers voor jezelf waar je mee bezig bent en weet ook dat dit allerminst tijdsverlies, integendeel!

Voor mij is kwaliteit uit mijn leven halen, zoals Lievergezond ook mooi verwoord, ontdekken wie ik ben, zijn wie ik ben en doen waarvoor ik ter Aarde ben gekomen. Vanuit de rechterhersenhelft bezien, ben ik geneigd te zeggen, zie je grotere verbanden en processen en dan kom je ook uit bij dingen je met de rationeel denkende geest niet te bevatten of te verklaren zijn. Ik zou zeggen: probeer dit ook niet, want dit lukt niemand. Breng de linker- en rechterhersenhelft liever met elkaar in verbinding bijvoorbeeld door meditatie of andere training. Mediteer je wel eens?

 
Veel reacties in korte tijd. Aan sommige heb ik niets toe te voegen. Enkele puntjes waar ik wel op wil reageren:

Nee, ik was niet met het verkeerde been uit bed gestapt. Ik trek wel vaker fel van leer en stap elke dag met het goede been uit bed. Wie heeft bepaald dat stellig zijn niet voor mij geldt? Mensen die mij hiervan beschuldigen zijn dit immers zelf ook. Kortom, zoals Tanja het laatst persoonlijk naar mij verwoordde: dan staan er twee vuurtypes tegenover elkaar. Prima, heb ik geen problemen mee, ik houd wel van een beetje vuur, dan wordt er tenminste iets 'aangewakkerd'!

In Richard Dawkins had ik me al enkele jaren eerder verdiept, lang voordat deze discussie ontstond rondom Darwin en Dawkins. Een lofzang op de natuur? Tekenend vind ik dat Dawkins gewoon geen prettige man is, dus zijn eigen 'natuur' deugt niet. Nu denken sommigen misschien precies zo over mij, op basis van sommige van mijn reacties, maar 95% of meer die mij persoonlijk heeft ontmoet komt tot de conclusie dat ik zeer zeker geen onprettig persoon ben. Vroeger, voor mijn voedingsrevolutie, was ik minder in balans en kon ik ronduit zwartgallig en cynisch uit de hoek komen en was ik een even grote niet-gelover en skepticus als sommigen hier. Ik adviseer deze forumleden dan ook om nog een aantal jaartjes op basis van de WAPF-principes door te blijven eten, in de hoop dat hun Derde Oog zich alsnog zal gaan openen. Het is nl. dit oog dat je 'langzichtig' maakt.

Bedenk ook dat Sally Fallon een zeer spiritueel persoon is, die eveneens gelooft in Intelligent Design. Sally Fallon gelooft dat de meest spirituele persoon in het gezin moet koken voor de rest van het gezin, omdat die energie dan in het voedsel zit. BOE, 'zweverig' en 'vaag', of niet? Totdat je beseft dat passie wel degelijk proefbaar is. Laat maar eens twee mensen hetzelfde recept koken, je proeft wel degelijk het verschil. Als iets met liefde wordt bereid, zit dat in het voedsel, punt. Je kunt dit ontkennen, maar het zegt dan meer over jou dan over iets anders. Helaas is Uffe Ravnskov, een darwinist, om deze reden niet meer met haar bevriend. Het verschil met Dawkins is dat Ravnskov nog steeds een heel aardige man is, die zeer zinvolle dingen te melden heeft over verzadigd vet en cholesterol. Het is dus eigenlijk heel jammer dat Ravnskov en Fallon elkaar op dit punt niet weten te vinden!

En daar kom je op het volgende punt. Ik mag dan verschillende fases zijn doorlopen, waaronder een rauwe veganistische fase, maar ik heb me nooit aangesloten bij militante, onprettige personen. Je mag vinden wat je wil van David Wolfe, maar hij is wel een intelligente en vriendelijke man. Met de extremist Robert Young heb ik bijvoorbeeld nooit wat gehad. Andreas Moritz is ook een mooi voorbeeld. Ik ben het lang niet met alles eens wat hij beweert (en destijds ook niet), maar hij was wel de vriendelijkheid zelve, daarover is vriend en vijand het eens. Om die reden ben ik ook niet onder de indruk van door de farmacie gesponsorde, azijnpissende clubjes die in hun blad Skepter menen Pim van Lommel te moeten neersabelen en het verbaast me zeer dat dergelijke links als tegenargument worden aangehaald. Over bekrompenheid gesproken! Jullie moeten echt nog iets beter gaan eten.

Opnieuw onderschrijf ik 100% wat Thijs schrijft, nl. dat deze 'visie' een zeer recente is in de geschiedenis van de mensheid en dat deze ons is opgedrongen. Dankzij de mythe 'wetenschap is vooruitgang' is ons wijsgemaakt dat we nu aan het hoogtepunt staan van onze evolutie en dat daarmee onze voorouders primitieve, bijgelovige prutsers waren. Net zoals vele duizenden jaren voedselwijsheid en kruidenleer van tafel worden geveegd door de farmacie en voedings'deskundigen'. Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat dit forum en het gedachtengoed van Price is gestoeld op het feit dat we de banden met het verleden hebben afgesneden en hoe belangrijk het is dat we deze banden weer aanhalen. Ik durf zelfs te beweren dat we hier een vorm van krankzinnigheid tegenover hebben gezet, die we academische 'wetenschap' noemen en de klok eerder heeft teruggedraaid, waardoor we zijn gedevolueerd. Maar ook dit wisten de meesten van jullie al van mij. Voordat we zijn besmet geraakt met dit 'virus of the mind' eerden we wereldwijd altijd al de Schepping en gingen we uit van een Schepper, hoe je deze ook wilt noemen. Spiritualieit hoort al van het begin af aan bij de mens en wie zingeving vertaalt als doodsangst is arm van geest, ik kan het niet anders zeggen. Eerder is het omgekeerde waar: vasthouden aan materialisme en een mechanistisch wereldbeeld, waarbij alles gebaseerd is op 'toeval', is op z'n zachtst gezegd nauwgeestig.

Laten we eens buiten de aarde gaan kijken, bijv. naar de zon en de maan. Als er een volledige zons- of maansverduistering plaatsvindt, blijken deze precies over elkaar te passen. Is de 'strijd' tussen de zon en maan op basis van het 'recht van de sterkste' soms geeindigd in gelijkspel? Of hebben we hier te maken met een hogere vorm van intelligentie en bewustzijn die we met onze beperkte hersencapaciteit niet kunnen bevatten en slechts kunnen bewonderen en eren? En hoe moet ik de dans van licht en kleuren zien die regenbogen en het Noorderlicht ons bieden? Puur toeval, of een visuele herinnering aan de schoonheid van de natuur? En de Gulden Snede, perfecte symmetrie, die zowel op als buiten de aarde als principe geldt, allemaal puur toeval? En als de mens van de aap afstamt en dus een verbeterd ontwerp is van apen, wat doen die apen dan nog hier? We zijn veel meer dan ontwikkelde apen, we zijn medescheppers! Verdiep je inderdaad eens in de twee meest interessante wetenschappelijke velden die er momenteel zijn, nl. quantummechanica en epigenetica. Er gaat een wereld voor je open, maar alleen als je geen gesloten geest hebt!

Mike

 
Quote:
Spiritualieit hoort al van het begin af aan bij de mens en wie zingeving vertaalt als doodsangst is arm van geest, ik kan het niet anders zeggen. Inderdaad is het omgekeerde waar: vasthouden aan materialisme en een mechanistisch wereldbeeld, waarbij alles gebaseerd is op 'toeval', is op z'n zachtst gezegd nauwgeestig.


En naar mijn idee is dit precies een van de voornaamste programma's van de machtselite: Laat ze geloven dat ze van apen afstammen en dat ze toevallig hier rondlopen zonder doel of betekenis. Dan gaan ze zich ook weinig afvragen en zullen ze eerder geneigd zijn tot werken, consumeren, behoeften bevredigen, ruzie maken om macht of bezit in plaats van zichzelf spiritueel te ontwikkelen of anders gezegd 'ascensie'. Laat de mensen vooral niet ontdekken dat ze kosmische wezens zijn met een potentie waar ze nog niet eens van durven dromen. Nee, want als ze daar achter komen, dan willen ze heel het systeem gaan hervormen richting 'vrijheid, gelijkheid en broederschap', de tijdsgeest van het Aquariustijdperk.

Voor mij is dit een waarheid als een koe:

"We are spiritual beings, having a human experience."

 
David Icke heeft het hier ook voortdurend over. Bedenk ook dat de machthebbers ons deze zeer oude kennis en wijsheid hebben ontfulseld en deze voor zichzelf houden en voor duistere doeleinden inzetten. Als zij erin geloven en er een donkere spiritualiteit aan ontlenen op basis van omkeringen, dan is het des te interessanter om ons te bevrijden van de angst en onwetendheid die een materialistisch en mechanistisch wereldbeeld (DAT is pas primitief en bijgelovig!) ons oplevert en de omkeringen om te keren, om zo weer terug te komen bij de waarheid. De werkelijke uitdaging waar we voor staan als mensheid is een spirituele!

Mike

 
Ik heb geen idee over welke boeken/auteurs jullie het hebben, maar ik zie het zo. Dit leven is juist zo waardevol, omdat het eindig is. Hel zou het zijn, wanneer we niet dood zouden gaan.

Hoe je het ook bekijkt en welk geloof je ook aanhangt spiritueel/wetenschappelijk, we zijn het erover eens dat dit leven een eenmalige gebeurtenis is, tenzij je in groundhog day gelooft...

Ik denk dat wanneer je het nalaat om van dit leven een feestje te maken en niet het onderste uit de kan haalt, dan wordt sterven ook steeds ingewikkelder. Dan begint het had ik maar..... Ik zoek daarom geen verlossing buiten mijzelf, want ik bent het die verantwoording aan mijzelf moet afleggen op het einde.

Ik ben toch behoorlijk nuchter, maar sommige dingen zijn niet in woorden te (be)vatten, die voel je aan en kun je niet navertellen, een vorm van weten buiten de rede om. Op dit niveau kan ik geen groter bewustzijn ontkennen. Wanneer je dit onder woorden probeert te brengen ontstaat bij mij de verwarring en twijfel. Kan mijn tijd hier beter besteden. Zingeving levert volgens mij de grootste levensvreugde op, maar dat is persoonlijk.

En ja het veel vuurtypes op dit forum, hou ik ook van, leven in de brouwerij!

 
Tanja,

Het mooie is: het een sluit het ander niet uit! Onze materiele, aardse beleving is eindig, maar misschien mogen we ook nog meerdere 'rondjes' en bestaat reincarnatie. Als ik het niet weet, laat ik het open, in tegenstelling tot sommigen hier, die meteen dergelijke mogelijkheden afwijzen - dit is ook de letterlijke betekenis van 'kort-zichtig' (slaat letterlijk op beperkt gebruik van het gezichtsvermogen) en 'bekrompen' en 'narrow-minded' (slaat letterlijk op beperkt gebruik van de hersencapaciteit). Uitgaande dat we van deze beleving het allerbeste moeten maken, is het des te belangrijker om er zin aan te geven door te beseffen dat je op een 'Stairway to heaven' staat en je tijdens dit leven zo hoog mogelijk moet zien te klimmen. Helaas is dit voor sommigen geen trap, maar een klein laddertje...

Mike

 
Ik sluit helemaal niks uit en kan me bij de woorden van Tanja wel aansluiten. De vraag of er iets wetenschappelijk bewezen is, blijft voor mij echter wel een volmondig nee, tot nu toe nog niet. En je kan een hoop commentaar hebben op de wetenschap, zonder wetenschap zou je niet eens ooit gehoord hebben van quantummechanica.

Wat ik interessant vind Mike, Is het gemak waarmee jij mensen die een andere mening zijn toegedaan dan jij, direct weg zet als 'bekrompen', 'nauwgeestig', 'arm van geest', 'spiritueel niet ontwikkeld' en nog meer kwalificaties die je aanhaalt.

Kennelijk ben jij zo ontwikkeld dat je anderen de maat kunt nemen. Mij zegt dat vooral iets over de plek waar jij je bevindt...

 
Mijn "kortzichtige" mening heeft meerdere reacties uitgelokt en dat is mooi. Ik zou graag uitgebreid willen reageren maar doe dat op een later tijdstip, niet genoeg tijd, er komt nl. een oude vriend van me op bezoek, een RK pastor.

@ Mike Ik ben ook de vriendelijkheid zelve :)

 
Quote:
En je kan een hoop commentaar hebben op de wetenschap, zonder wetenschap zou je niet eens ooit gehoord hebben van quantummechanica.


Ik ben ook niet anti-wetenschap, ik ben juist pro-wetenschap, ook al zou je denken van niet. Maar dan wel echte wetenschap, waarbij iets feilloos moet kunnen worden aangetoond en telkens opnieuw moet kunnen worden herhaald, met exact dezelfde uitkomst. Als er ook maar 1 ander resultaat uitkomt, kun je misschien in de buurt zijn van een bepaalde uitkomst, maar dan moet de theorie worden herzien en aangepast. DAT is wetenschap, NIET politiek correcte geloofsovertuigingen verpakt als wetenschap, dat is pseudo-wetenschap. Helaas komt de huidige academische 'wetenschap' hier maar al te vaak op neer, het is eerder regel dan uitzondering. Ik moet dan ook concluderen dat de allerbeste wetenschap van voor de Tweede Wereldoorlog stamt: de quantummechanica van Max Planck, de voedingsstudies van Weston Price, Frances Pottenger en Robert McCarrison, de biologische transmutatie van Kervran, het baanbrekende werk van Otto Warburg, Viktor Schauberger, Nikolai Tesla, James Maxwell, Wilhelm Reich, Albert Abrams en Royal Rife, om maar eens een paar namen te noemen.

Quote:
Kennelijk ben jij zo ontwikkeld dat je anderen de maat kunt nemen.


Kennelijk heb ik genoeg interessants te melden dat jij je hebt ingeschreven op dit forum. Het is bijzonder makkelijk om hieraan deel te nemen en vanaf de zijlijn te bekritiseren. Voorlopig heb ik het initiatief genomen om artikelen te schrijven, lezingen te geven en dit forum te beginnen. Doe dit maar eens na, zou ik zeggen. If you can't stand the heat, get out of the kitchen!

Mike

 
@ Rinolo

Gespreksstof heb je de komende uren wellicht voldoende.

Het leuke is dat ik zelf uit een warme en samenhangende familie kom waar er ook nog een RK pastor is die ons af en toe graag een keer goed plaagt en ook nog kan genieten van een met zorg bereide " pure "maaltijd.

Een pilarenbijter ben ik allang niet meer. Het principe van knusse warmte, geborgenheid en naastenliefde staan hier wel hoog in het vaandel. Jammer dat dit in sommige families en werkomgevingen zo ver te zoeken is. Hier in onze zaak is het vaak gezelligheid troef en ook wel een keer den zoeten inval.

@ Dennis en Lievergezond

Inderdaad levenskwaliteit is de boodschap. Helaas komt er tussendoor af en toe wel eens sfeerbederver op ons pad en dan is het de kunst om de vrede te bewaren zonder aan handen en voeten gebonden te worden. Op dat vlak word ik hier binnenkort ook weer op de proef gesteld.

 
@Mike

Ik ben het helemaal met je eens dat ik een zeer geschikte peer ben! :D

 
Quote:
Mike: Nu denken sommigen misschien precies zo over mij, op basis van sommige van mijn reacties, maar 95% of meer die mij persoonlijk heeft ontmoet komt tot de conclusie dat ik zeer zeker geen onprettig persoon ben.


Ik heb Mike ook wel eens persoonlijk ontmoet en hem leren kennen als een aardige, vrolijke humoristische man. Ik zou je alleen willen zeggen Mike, let een beetje op met je minachtend uit te drukken over mensen die anders denken. Je lijkt ze soms wel te willen bestrijden.

Probeer liever mededogen op te brengen voor de beperkingen die je bij anderen denkt te zien. Beperkingen op het het gebied van kennis, inzicht, onderscheidingsvermogen, eenheidsbesef of wat dan ook. Vanuit mededogen hou je het wat meer bij jezelf en straf je de onwetendheid die je bij anderen ziet niet af. Je bepaald dan ook niet dat ZIJ onwetend zijn, maar dat JIJ onwetendheid bij hen ziet. Dat geeft een andere lading. En je vuur en je spirit, dat vind ik alleen maar mooi! En wat cynisme tussendoor, daar kan ik ook wel om lachen. :lol:

@ Bastiaan

Quote:
De vraag of er iets wetenschappelijk bewezen is, blijft voor mij echter wel een volmondig nee, tot nu toe nog niet.


Hoe kunnen we ooit de oneindigheid van onze zielsessentie denken te kunnen vangen in een 3D-wetenschappelijk experiment? Hoe kunnen we spirituele principes ooit koppelen aan een 3D-mentale theorie? Als we daar op moeten wachten... Tegen die tijd hebben het antwoord (en de vermoedelijke realiteit ervan) allang 'aan den lijve' ervaren, of beter gezegd 'na den lijve' ervaren... :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.759
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan