Leven na de dood

Ik heb 'blik in het hiernamaals' hier nog staan, ik vind het heel moeilijk om doorheen te komen, ben halverwege gestopt, maar wel mooi om te lezen. Als ik nog eens veel tijd heb misschien.....

 
@ vrysuyver

Mooi hoe jij over de Bijbel schrijft. Ik heb er een heel ander beeld van, mede ook door hoe ik er andere mensen over heb horen praten. Maar ik zou het eerst eens zelf moeten gaan lezen voordat ik mijn kijk erop hard kan maken. Maar in ieder geval fijn dat je er zo veel aan hebt. Ik kan het me goed voorstellen, sommige boeken kunnen je zo veel bieden, niet alleen inspiratie, maar inderdaad ook steun.

Voor jou heb ik nog wel een boekentip: "Geleid door het licht" van Betty J. Eadie. Het is een bestseller die ik al verschillende keren opnieuw heb gelezen en dat doe ik met bijna geen enkel boek. Het boekje vertelt een beschrijving van een bijna-dood-ervaring geschreven door een halfbloed Indiaanse vrouw die christelijk is opgevoed. Het is dus een christelijke interpretatie van een BDE. Ik vind het een zeer mooi, ontroerend en wijs boek die ik eigenlijk iedereen wel kan aanraden, indien men bereid is om door een paar christelijke termen en de ietwat zoet-sappige zwijmel heen te lezen.

@ Mike

Mooi geschreven en fijn om ook wat van jou te lezen in deze sfeer, zeg maar. Indianen spraken inderdaad letterlijk van 'de stoffelijke illusie', wanneer ze het over het aardse leven hadden. Misschien ga ik het boek "Eindeloos bewustzijn" ook nog wel eens lezen. Grappig dat er op bol.com ook hele uiteenlopende recensies bij staan.

 
Er is geen leven na de dood, na de dood zijn we domweg dood. Einde oefening.

 
Interessante link Debsy!



@ rinolo

Mag ik vragen waar jij jouw overtuiging op baseert?

Heb je er wel eens wat onderzoek naar gedaan?

Of vind je het totaal oninteressant?

 
@Thijs Dank voor de link 'een christendom voor het christendom', heb het met grote belangstelling bekeken, erg goed!!!

 
Ik ben het helemaal met jou eens Renske dat het een leuke link was/is van Thijs!

Bedankt!

1 uitspraak uit het filmpje is bijzonder blijven hangen, die had ongeveer de volgende strekking:

Quote:
"Hoe kun je doodgaan als je nooit geboren bent?"


 
@ DenniS

Kortzichtig is het in mijn geval zeker niet (veel over gelezen, misschien te veel... ) ik vind deze materie dus zeer interessant, maar dit terzijde.

Ik hou me gewoon bij de feiten, er is nu eenmaal geen enkel overtuigend bewijs van een leven na de dood op wat voor manier dan ook. Een bijna dood ervaring is uiteraard heel wat anders... bijna is niet helemaal..

Paranormaal begaafd zijn bestaat (helaas) ook niet. Nog nooit is er een vermissing of iets dergelijks opgelost met behulp van een paragnost, medium of wat dan ook. Wel kennen we legio verhalen van mensen die gedupeerd zijn door dit soort mensen.

God en Allah bestaan ook niet, ook hier is geen enkel bewijs voor gevonden. Als er iemand wel bewijs heeft hoor ik het graag.

Wel bestaan er creatieve, intelligente op geld en macht beluste mensen die van het bovengenoemde graag gebruik, misbruik maken...

Nee, ik bedoel dit absoluut niet kwetsend.

Ja Mike, iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

 
He Rinolo, ik zie nu pas de discussie hier over het onderwerp "wel of leven na de dood".

Even mijn steentje bijgedragen over jouw uitspraak:

Quote:
er is nu eenmaal geen enkel overtuigend bewijs van een leven na de dood op wat voor manier dan ook


Lastige kwestie deze kwestie.

In elk geval als het over bewijs gaat over dat welk fenomeen dan ook niet zou bestaan: heb ik ook weer wat op in te brengen: echt een slogan die zich bij mij heeft vastgezet om een andere reden dan deze discussie en dat is de volgende uitspraak:

Quote:
"Afwezigheid van bewijs, is geen bewijs van afwezigheid."


 
@Dennis

Uit de Bijbel kan ik je om te beginnen het boek Jozua van harte aanbevelen, als je van massaslachtingen en genocide houdt, en om je vertrouwd te maken met de moraal van de god van de Bijbel

@Rinolo ik ben het helemaal met je eens.

@Lievergezond maar het is zeker geen bewijs van aanwezigheid.

 
@ Bastiaan: nee dat zeg ik ook niet.

Het lijkt me dat iedereen hier met zichzelf vooral maar moet uitmaken wat bewijs is en wat niet en ook waarvoor precies (niet).

Ik reageer op de eerdere stelling van Rinolo: dat "het" na de dood over en uit is.

Duidelijk is dat ons lichaam niet meer verder leeft bij wat wij dood noemen.

Of ons bewustzijn nog verder leeft: wat je als (afwezigheid van) bewijs ervaart van dat bewustzijn voortleeft of niet: dat lijkt me iets wat ieder voor zichzelf mag bedenken e.d.

 
@Bastiaan, ik geloof dat er andere boeken in bijbel zijn die beter uitdrukken wat de moraal van de god van de bijbel is. Maar dat is maar hoe ik het interpreteer waarschijnlijk.

 
Beste Rinolo,

Alle respect voor je visie. Zelf zie ik het door opgedane levenslessen en levenservaringen totaal anders.

De wetenschap is gestoeld op feiten en bewijsmateriaal en hierbinnen wordt helaas al te vaak mede onder invloed van macht en geld heel wat eenzijdig uitgelegd. Op het forum zijn er hier meerdere topics en getuigenissen over terug te vinden. Feiten gaan totaal voorbij aan aangeboren intuïtie, gezond verstand en voor de mensen die hiervoor open staan spirituele gaven.

Soms kunnen er in een kort tijdsbestek heel veel dingen gebeuren die je doen inzien dat er meer bestaat dan het aardse en in het geval je dit bewust ervaart dan is het een enorme verrijking van het leven. Door dit proces word je een persoon met een andere kijk op bepaalde zaken.

Paranormaal begaafd zijn is een breed omvattende term en omvat verschillende disciplines. Een medium b.v. staat in tussen het aardse en gene zijde en heeft soms een boodschap van de overzijde,... Het is aan jou of je hiervoor open staat en hier meer over wil ontdekken !

In sommige levensfasen kan je er behoefte aan hebben om hier meer over te weten te komen. De afgelopen 2 jaar heb ik me hiervoor open gesteld en ben ik mede hierdoor veel rustiger en relaxter geworden.

 
Quote:
Kortzichtig is het in mijn geval zeker niet (veel over gelezen, misschien te veel... ) ik vind deze materie dus zeer interessant, maar dit terzijde.


Volgens mij is je leesvoer behoorlijk eenzijdig geweest. Ik heb je al twee leestips gegeven: Eindeloos bewustzijn en Proof of Heaven. Doe er je voordeel mee als je dit interessant vindt!

Quote:
Wel bestaan er creatieve, intelligente op geld en macht beluste mensen die van het bovengenoemde graag gebruik, misbruik maken...


Dus een hersenchirurg als Eben Alexander, met een goedbetaalde baan, kiest ervoor om zijn carriere op spel te zetten (hij is uitgestoten door zijn collega's) om bakken met geld te verdienen aan het schrijven van een boek en hier lezingen over te doen? En je vindt jouw visie niet bekrompen? Zoals mijn vader vaak zei: een schaap is ook een nuttig dier. :wink:

Mike

 
@rinolo. Leuk dat je over paranormale gaven begint, want dat was bij mij mijn eerste kritische vraag toen ik op de universiteit over een heel wereldbeeld leerde. Ik vroeg me af: hoe is het mogelijk dat mensen als Richard Dawkins zo laatdunkend doen over paranormale ervaringen?

En dan blijkt: paranormale 'vaardigheden' zijn wel degelijk systematisch onderzocht, er is een hele vakgroep aan de universiteit van Utrecht, bekijk het onderzoek eens op parapsy.nl; goed opgezette tests, niet zweverig mocht je dat denken. Iets uit het verleden kan kennelijk blijven hangen in een bepaalde ruimte, en het kan ook niet anders of het begrip tijd is toch niet helemaal wat we denken dat het is etc. En ja, er is echt nogal een arrogantie in de moderne natuurwetenschappen. Met name sinds de 18e eeuw spelen al die machtsbelangen van de vrijmetselarij. Een hoop wijzen in het iets verdere verleden wisten bepaalde zaken namelijk allang. Alle wijsheid is oud.

@bastiaan. Europa en Midden-Oosten hadden al een traditie voordat het Romeinse Rijk vanaf de 4e eeuw (Constantinus) iedereen wilde bekeren tot het christendom. De kerstening is gepaard gegaan met geweld, maar het eigenaardige aan de bijbel is dat het boek heel veel oude verhalen en wijsheden uit het Midden-Oosten gewoon overnam. Heel simpel: iets compleet nieuws slaat nooit aan, het moet altijd aansluiten bij iets bekends. Kijk maar naar ons kerstfeest: dat was er al voordat de eerste christenen kwamen. Mensen zeggen wel eens: de sterrenhemel is vol met verhalen. Diezelfde verhalen vind je terug in de bijbel; ze staan er gelukkig nog gewoon in, alleen moet je ze herkennen.

Ja en dat met God.. dat is heel sluw gespeeld door bepaalde machten, een God die boos wordt op mensen en mensen straft, dat had niets te maken met oude wijsheden. Het gewone volk in de Middeleeuwen geloofde ook helemaal niet in zo'n God; dat verhaal ging altijd uit van machthebbers die mensen eronder wilden houden. Bekijk eens een lezing van Santos Bonacci op youtube zou ik zeggen. Hij keert zich tegen de machtsstructuur van georganiseerde religie, maar wijst wel telkens weer op verhalen uit de bijbel. Omdat we er zoveel uit kunnen leren over de sterren.

 
Thijs,

Wederom de spijker op zijn kop! Van Bastiaan weet ik dat hij Dawkins leest en ik vermoed dat hetzelfde geldt voor rinolo. En dan zeggen dat je er 'veel over gelezen' hebt! Dawkins is een militante atheist, een arrogante kwal en een spirituele kneus. Kosmisch gezien krijgt hij zijn trekken nog wel thuis. Dawkins bewijst dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn...

Mike

 
@ Mike

Wat ik van jou niet zo goed begrijp, dat je van die heftige kwalificaties gaat uitdelen aan iemand, die slechts(!) een andere mening is toegedaan.

Je hebt zelf de nodige vergissing achter je liggen, niet één keer, maar jáááren.

Waarschijnlijk was je toen net zo 'trigger-happy' met het afschieten van al die 'beperkte' andersdenkenden, die niet vegetarisch of RAW waren.

Al met al zou je verwachten van jou als ervaringsdeskundige in verkeerde inzichten, dat hij iets milder is geworden over meningen. (per slot van rekening zijn daar momenteel ruwweg 6,5 miljard van)

Je hebt gelijk, dat we jou niet éénzijdig kunnen noemen. Van vegatarisch naar RAW naar zoveel mogelijk dierlijk vet. ( je vraagt je af hoe lang dit weer gaat duren voor er een volgende quantum-sprong in jouw denken dán weer de absolute waarheid bevat)

Als je het mij vraagt gaat het hier niet om een Rinolo's 'kortzichtige mening', maar om jouw 'kortzichtige reactie'.

En tóch.....je hebt gróót gelijk, het zijn allemaal kortzichtige, bekrompen en éénzijdige kneuzen, kwallen & eikels.

Voor alle 'Na-de-dood-verder-levers':

Stel je voor, dat alles voor niets is. Het leven, dat gewoon doorgaat voor anderen, en de wereld, die nog steeds verder draait zónder jullie !!! Hebben we dan niets betekend!? Wat is de zin van mijn aanwezigheid geweest? Is dat niet verschrikkelijk? Dus, er móet iets zijn. (uiteraard voor al die over 20 jaar 10 miljard mensen)

Is het zo met 'na-de-dood' bezig zijn vooral niet een signaal, dat je doods (!) bang bent om dood te gaan?

 
@Freshflesh. Angst is altijd een slechte raadgever, dus het antwoord is nee. Waar het bij mij stokt is de korte geschiedenis van dit alles. Dit wereldbeeld waar jij het over hebt bestaat pas sinds de 19e eeuw. Het komt regelrecht uit het Britse koloniale rijk, en dan zo de schoolboeken in.

Maar we komen er nu geleidelijk achter wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld zo vanaf 1750. En het zijn natuurlijk dezelfde natuurwetenschappers die dan zeggen: ja dat komt omdat de mensen vroeger nog niet zo slim waren, en in de moderne tijd zijn we dat wel. Ja dag, vandaar dat we nu zeker zo veel aardappels eten.

 
Beste Thijs, uiteraard zijn we niet bang!

Maar, je krijgt straks tijd genoeg om dood te zijn.

Waarom dan vooraf al zoveel kostbare tijd van jouw leven daar mee bezig zijn? Tijd, die je bijv, zou kunnen steken in maximale levenskwaliteit voor jezelf en allen die je dierbaar zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.076
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan