leuke filmpjes, berichtjes e.d.

8D Muziek
Iets om mee te ontspannen ?

1741257833691.webp

Goede koptelefoon - met draadje - vereist voor optimale beleving, deze ? :rolleyes:

8D Muziek
Iets om mee te ontspannen ?

Bekijk bijlage 37647

Goede koptelefoon - met draadje - vereist voor optimale beleving, deze ? :rolleyes:

Koopje, altijd doen!😜
1741271115013.png

• Haha
Waarderingen: Surv
kwam vandaag dit gedicht tegen:

Ik ben geen natuurlijk persoon
Ik besta niet en wel
Ik woon op de wereld zonder achternaam
Ik heb de persona rond mijn ISBN-nummer afgeschud
en communiceer analoog
Ik draag alleen bij
aan de wereld die ik verlang
Ik prostitueer mijn lichaam niet voor nut
Het rapen van paddenstoelen kun je zien als een baan
Kun je zeggen waaraan jij denkt van niet
Elk antwoord dat niet uit het hart komt
heet geleende kennis en vervalt
Ik draag alleen bij
Je kunt je voorstellen dat als iedereen dit doet
er spoedig harmonie zal heersen
Mensen die denken dat ik staatsgevaarlijk ben
hebben een punt
De staat is panisch voor fantasie
en geluk dient de mensen die zich bewusteloos werken
Voel je je bang?
Dan verklap ik dat angst een concept is
dat door millennials wordt ingestampt
Als je naar het portaal van je navel luistert
zul je na een symbolisch aantal minuten
transformatie opmerken
Ik draag alleen bij

Anouk Smies (1975)
uit: De blob (Opwenteling, 2025)

• Leuk
Waarderingen: Surv

Waterpoort Stumpers - fatbike broekies (DJ Sleurlie)​

Fatbike-wijzer.nl | Want weg met de fatbike.​

Jarenlang heeft de overheid zitten slapen terwijl het straatbeeld zich vulde met fatbikes.
Welke partij doet het meest tegen fatbikes?
We gaan door tot alle Fatbikes richting shredder zijn gegaan.

Laatst bewerkt:
Nederlands "Weston Price' stel verhuist naar Rusland en neemt je mee in hun belevenissen.

Ze hebben ook een TG kanaal:
t.me/rural_russia

En weer een update van het leven in Russia:
Doe mee en deel het verhaal van ons eerste jaar in Rusland. Van het verlaten van Nederland met de droom om een kleine familieboerderij te beginnen tot het verkennen van de uitgestrekte en prachtige Russische landschappen. Deze video van 15 minuten behandelt onze reis door taalonderwijs, het navigeren door bureaucratie, het ervaren van de Russische cultuur en tradities, en het vinden van de perfecte plek om te settelen.

We nemen je mee op onze avonturen in steden zoals Jaroslavl, Moskou en het Hoge Noorden, maar ook in rustige dorpjes op het platteland. Of je nu geïnteresseerd bent in reizen, emigratie of gewoon nieuwsgierig bent naar het leven in Rusland, we hopen dat onze ervaring je inspireert. Vergeet je niet te abonneren voor meer updates over onze reis!

Grootste supermaan van dit jaar vanavond te zien aan het oosten van de hemel​

Door onze nieuwsredactie

5 nov 2025

Wie vanavond naar het oosten tot noordoosten van de hemel kijkt, kan de supermaan bewonderen. De supermaan is dit jaar drie keer te zien, maar op deze avond is hij het grootst.
Op sommige plaatsen kun je de supermaan wellicht wat minder goed zien, omdat "er momenteel wat wolkenvelden over het land trekken", vertelt Weerplaza aan NU.nl. "Maar we hebben al heel veel meldingen gehad van mensen die hem wel kunnen zien."
De supermaan is nog de hele avond te bewonderen, aangezien het weerbeeld niet verandert. Wel wordt het effect steeds minder groot, omdat de maan steeds hoger aan de hemel komt te staan.
Een supermaan is een volle maan die wat groter is dan normaal. Dat komt doordat de maan dan dichter bij de aarde staat. Vorige maand was er ook al een supermaan en ook komende maand kan je 'm nog een keer aan de hemel zien. "Maar dit is wel het meest een supermaan", vertelt Weerplaza. "Hij staat in dit geval het dichtst bij de aarde."
Desondanks is het verschil met het blote oog nauwelijks te zien. Wie de supermaan woensdagvond mist, kan op 5 december - de dag die voor veel mensen in het teken staat van Sinterklaasavond - opnieuw naar de hemel kijken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.626
Leden
8.693
Nieuwste lid
chiaseeds
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan