leuke filmpjes, berichtjes e.d.

Dennis had dit ook op fb gedeeld, gelijk mensen die met bananen en smeerwortel als bron van vit B12 aan kwamen kakken, niks gelezen in ieder geval niet begrepen en wel gelijk op de vegetarische barricade, yep, diepe zucht.

 
De reacties zijn nog mild, vind ik. Ik had wel meer militante veganisten verwacht, die gehakt (sorry: tofoepuree) van hem zouden willen maken.

Mike

 
Het Tv programma 'Nederland zingt' van de Evangelische Omroep:

http://hilversum.okkn.nl/pagina/1549/nederland_zingt

Twee vragen:

1. Welk evangelie wordt daar eigenlijk uitgedragen?

2. Doen ze dat nu opzettelijk?

 
Bij mijn schoonmoeder zat ik even door de Libelle te bladeren en achterin wordt er steeds iemand geintervieuwd dor Ebru. Deze keer Birgit Schuurman. De vraag was welk boek er op haar nachtkastje ligt.

Wat Angelina niet wist over kanker maar wel had moeten weten van Ard Pisa.

Er zijn een paar mensen ziek in de omgeving van Birgit en ze wil zich bewuster worden van bepaalde processen.

Dus ook hier bekende Nederlanders die zich bezighouden met goede zaken.

 
Deze commencement speech van Jim Carrey vond ik inspirerend. Ik voelde voor het eerst sinds lange tijd weer een dosis levensenergie door m'n lichaam stromen. Alsof er een vuurtje werd aangewakkerd. Heeeerlijk!

Youtube link

"You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love"

 
Dank je Zon! Die TED talk van Benjamin Zander ken ik. Ook mooi inderdaad!

Als we toch op de inspirerende toer zijn: van deze documentaire krijg ik nog steeds kippenvel.

Dit is een manier van lesgeven die ik prachtig vind. Meer dan rekenen en taal.

Children Full of Life

Het is een playlist van 5 filmpjes.

 
ja kippenvel, Mr. Kanamori is een bijzonder man en geeft les op een bijzondere manier, zoals het eigenlijk zou moeten zijn. Hij leert de kinderen liefde, empathie, compassie, prachtig!

Dit filmpje ken ik al jaren. Leuk om hier weer terug te zien.

Ik ga jullie andere linkjes ook nog even bekijken.

 
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/...pliedje-brengt-olifant-in-zevende-hemel.dhtml


Quote:
De band tussen verzorger Lek en olifant Faa Mai is ontzettend innig. Wanneer de vrouw een slaapliedje begint te zingen, vlijt de kolos zich neer en sluit de ogen.

Wat later weerklinkt er luid gesnurk. Faa Mai is in dromenland.

Ondertussen blijft de verzorger met een doek wapperen om het geflapper met de oren van de moederolifant na te bootsen. Zo wordt oververhitting voorkomen.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.974
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan