Leptineresistentie

Zo denk ik ook dat er verschillende wetmatigheden kunnen gelden in verschillende stadia van ontwikkeling, zowel horizontale aardse evolutie als verticale energetische evolutie. Ik geloof in wat ik noem een hiërarchie van wetmatigheden. Volgens de orthodoxe natuurwetenschap zijn bijvoorbeeld homeopathische middelen leeg en zinloos en zijn tal van paranormale vermogens bedrog en kwakzalverij. Toch zijn er talloze mensen en dieren genezen door middel van homeopathie of met behulp van paranormale gaven. Er zijn dus wel degelijk dingen mogelijk vanuit een ander stadium van spirituele ontwikkeling of liever praat ik over energetische vaardigheden. Yoga, meditatie of homeopathie zijn gewoon manieren om energetische technieken te beoefenen.

Volgens de WAPF zou gezond leven zonder dierlijke producten onmogelijk zijn. Zo bestaan de breatharians en de sungazers wellicht ook niet volgens het beeld van de 3D wetenschap. Maar toch zijn ze er wel en zijn ze als individu in ieder geval in staat om gezond te leven. Dit is een uiterst voorbeeld, maar het toont wel aan dat de wetmatigheden niet zo absoluut vast hoeven te liggen, of dat er wetmatigheden boven de aardse wetmatigheden liggen van we moeten eten en drinken anders gaan we eraan.

Het is maar net hoe diep je kijkt en zoekt. Weston Price zei dat het niet uitmaakt hoe je aan je voedingsstoffen komt, zo lang je maar voldoende essentiele stoffen binnen krijgt. Dieren halen hun energie/voeding direct of indirect uit de planten en krijgen wellicht ook wel wat energie van de zon mee. Planten halen hun voeding/energie uit de bodem en halen ook veel energie uit zonlicht, oftewel fotonen. Maar fotonen zijn ook weer gebouwd uit iets... levensenergie. De vraag is waar het dan om gaat, om die stoffen of om de levensenergie, of om beiden of om nog iets anders.

Een belangrijk ding is de conditie van je spijsvertering. Als die niet goed functioneert kan je je eten niet goed verteren en kan je nog zo veel essentiële voedingsstoffen innemen, maar zul je ze niet goed opnemen. De ontvankelijkheid van een lichaam voor deze stoffen is dus heel belangrijk. Zo kan ik me voorstellen dat het ook van de ontvankelijkheid voor levensenergie afhangt of je al dan niet in staat bent om zonder voeding te leven.

Mensen lijken hetzelfde, maar toch zijn ze verschillend. Niet iedereen maakt dezelfde enzymen aan om bepaalde voedingsstoffen te verteren. En misschien hangt dit ook wel af van waar je het lichaam in traint. Misschien kan je lichaam ook een verandering doormaken waardoor die bepaalde enzymen niet meer aanmaakt of juist wel gaat aanmaken. Dit is wat in feite ook gebeurt bij veel mensen die na hun kindertijd geen melk meer kunnen verdragen. Misschien zijn hierdoor ook wel bepaalde essentiële voedingsstoffen niet voor iedereen nodig om in te nemen. Met aminozuren is dat geloof ik ook het geval, dat er bepaalde aminozuren zijn die het ene mens wel aan kan maken en het andere niet. Zo zijn er ook mensen die alfa-linoleenzuur (ALA) kunnen omzetten in eicosapentaeenzuur (EPA), terwijl anderen dat niet kunnen. Zo dacht ik ook eens te gelezen te hebben dat sommige mensen fytase aanmaken om fytinezuur af te breken of dat we dat allemaal wel een beetje hebben, maar sommige juist veel meer. Als je hier over door gaat denken kom je misschien toch bij een waarheid of verklaring uit die begrijpelijk maakt dat er breatharians en sungazers bestaan. Misschien zijn die wel in staat om allerlei essentiële voedingsstoffen aan te maken die de meeste mensen toch echt via de voeding binnen moeten krijgen.

Nou heb ik het over geheelonthouders. De tussenstappen vegetarisme en veganisme zouden zo ook te verklaren kunnen zijn. Hiermee is zeker niet gezegd dat dit voor iedereen in het nu is weggelegd, maar hiermee is ook niet gezegd dat het voor niemand in het nu is weggelegd. Als er hele andere wetmatigheden kunnen gelden voor gezonde vetten-eters, waarom kunnen er dan geen andere wetmatigheden gelden voor vega-mensen of liever gezegd sommige vega-mensen. Misschien zijn onze spijsverteringsorganen wel veel veelzijdiger dan we ons voorstellen, maar moeten vega-mensen wel aan bepaalde voorwaarden voldoen om ook daadwerkelijk gezond vega te kunnen leven. Dit kan te maken hebben met de conditie van de spijsvertering, de wijze waarop ze zichzelf getraind hebben, de ontvankelijkheid voor levensenergie, de samenstelling van het dieet. Dat velen er niet in slagen om er gezond mee te leven - hoe graag ze ook willen - mag duidelijk zijn. Maar dat er mensen zijn die het wel lukt valt eveneens niet ontkennen. Het blijft me toch fascineren...

 
In je post over de wetmaigheden verbonden aan vetarm tegenover vetrijk verwijs je indirect naar een suikerverbranding of een vetverbranding. De mens is hoofdzakelijk een vetverbrander, het onderzoek van Price toont dit overduidelijk aan. In dat opzicht zijn we dus primitiever dan we vaak zelf willen geloven. Vegetarisme of veganisme leidt tot ernstige gezondheidsklachten, zonder uitzondering. Als er mensen succesvol in lijken te zijn, dan steggelen ze. Er wordt ongelooflijk veel achter de schermen gesjoemeld met de starre voedingsvoorschriften verbonden aan dergelijke voedingspatronen. Zo ben ik dus ook niet overtuigd over sungazers en breatharians. Er gebeurt meer dan het oog ziet, men is lang niet altijd wie men beweert te zijn...

Mike

 
Quote:
it's possible to reverse hypothalamic inflammation in mice and cause a nearly complete reversal of obesity, using diet alone and without imposing calorie restriction*. This raises the possibility that the same could be true in humans. Since our study was conducted in mice, and under highly controlled conditions, it remains unclear how relevant our findings will be to humans.

http://wholehealthsource.blogspot.nl/2014/08/can-hypothalamic-inflammation-and.html

 
heel interessant stuk dit.

dus als ik het goed begrijp duwt de bloedbaan de suikers agressief in de cellen waardoor ze opzwellen en zo dus overgewicht bestaat,oftewel vet cellen.

als je nu je koolhydraat inname verlaagd [50 tot 100 gram] en zorgt dat er voldoende goede vetten in omloop zijn dan gaat je lichaam op een bepaalde tijd over op vetverbranding.

maar als er dan genoeg vetten in omloop zijn door je voedsel inname dan hoeft het lichaam toch niet zijn vetopslag te gebruiken?

of zie ik het verkeerd?
 
dus als ik het goed begrijp duwt de bloedbaan de suikers agressief in de cellen waardoor ze opzwellen en zo dus overgewicht bestaat,oftewel vet cellen.

Ik denk dat je bedoelt dat insuline in de bloedbaan glucose verwijdert uit circulatie en omzet in vet in de cellen.



maar als er dan genoeg vetten in omloop zijn door je voedsel inname dan hoeft het lichaam toch niet zijn vetopslag te gebruiken?

Dat lost zich vanzelf op, zoals je zelf al hebt ervaren, want je hebt niet of nauwelijks honger, omdat je voeding nu wel verzadigt en voorheen niet. Hoe langer je niet eet, hoe beter het is. Misschien goed om je ook eens in te lezen over Intermittent Fasting:

https://www.fatsforum.nl/topic/intermittent-fasting/

Mike
 
dank je mike.
dingen verwoorden is niet mijn sterkste kant maar dat is inderdaad wat ik bedoel.
het klopt dat ik weinig tot geen honger heb,nu op dit moment drink ik 1,5 liter rauwe melk op een dag.
met deze hoeveelheid geeft mijn lichaam aan dat het voldoende is,maar betekend dit dan ook dat er voldoende vet in omloop is uit de melk?
 
Wil je je bestaande vetreserves opgebruiken dan dus zo weinig mogelijk eten, of in jouw geval drinken. Je bent nu feitelijk aan het vasten op rauwe melk. Een goed plan, maar ochtendvasten is nog beter.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.688
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan