Lang litteken, 3mnd oud hoe behandelen?

G

Guest

Guest
Na een operatie drie maanden geleden die erg hierop leek hield ik een lang litteken over dat ik tot nu toe met verschillende Nivea's, Vaseline en ander spul heb gesmeerd. Mijn litteken is veel meer rood na drie maanden dan bij deze vrouw na een maand. Bij het oor zijn er ook dikke gedeeltes en daar is het pijnlijk en voel ik het trekken.

Hoe zouden jullie zo'n litteken verzorgen?

 
Ik heb zelf momenteel ook 4 littekens na mijn galblaas operatie. Ik smeer er zelf wat kokosolie op. Of het echt gaat helpen weet ik niet. Ik denk dat anderen meer wijsheid voor je hebben.

 
Poekie,

Mag je h202 samen gebruiken met kokosolie? Kan dat geen kwaad voor uitwendig gebruik? Want inwendig mag je ze toch niet samen gebruiken omwille van oxidatie of ben ik mis?

Catalina, ik gebruik h202 3% verdunning voor wondjes en ook Calendulazalf. Gebruik ze wel niet samen, omdat ik niet weet of het mag.

 
Ik gebruik ze ook niet tegelijkertijd.

Overdag (ik heb een genezende brandwond) doe ik er 3% H2O2 op.

En 's avonds voor het naar bed gaan smeer ik er kokosolie op.

 
Poekie, hoe doe je h2o2 op de wond (gezien het snel verdampt)? Maak je een compres dat je steeds nat maakt of gewoon 1x?

 
ik druppel er een paar druppeltjes H2O2 3% op en smeer dat met mijn vinger uit over de plek.

Dat trekt er lekker in.

 
Littekenweefsel wordt veroorzaakt door huidcellen die zuurstof tekort komen. Het is dus ook weer met zuurstof ongedaan te maken. Naast de al eerder genoemde 3% H2O2 zou ik ook denken aan Manuka-honing, waar tevens waterstofperoxide in zit, maar eveneens andere, vaak nog onbekende materie (Ormus).

Mike

 
Ik las ook zeer goede berichten over varkens/rundervet. Er kwam hier op het forum iets over voorbij, en ook op de site van de WAPF-etende moeder Mommypotamus.com. Het helpt tegen alles, bijv. eczeem, droge huid, dus vast ook tegen striae. Als het goed is krijg ik het binnenkort ook (van biovarkens), ben erg benieuwd. De geur lijkt me wat minder, maar het schijnt te werken als instant-facelift. Hoe natuurlijk wil je het hebben?

 
De geur van reuzel valt erg mee San! En je kunt er nog een etherische olie aan toevoegen voor de geur. Bedankt voor de tip.

 
Grappig, nu ik de reactie van Oker lees begrijp ik pas dat San bedoelde de reuzel uitwendig te gebruiken, ik was er vanuit gegaan dat de 'facelift' door het eten van vet bewerkstelligd zou worden, maar smeren kan natuurlijk ook.

 
Ik heb behoorlijk goede resultaten behaald met het gebruik van lugol jodium op een litteken. Ik ben er nog niet helemaal klaar mee maar het litteken is al een stuk kleiner geworden! Even goed zoeken op internet en je vind meer resultaten. Voor mij 3 x daags de plek met jodium behandelen. Omliggende huid vermijden en evt insmeren. Na een tijdje verveld het litteken en kan je er telkens een laagje afhalen. Mijn litteken is vrij dik en ik neem af en toe even een pauze om de huid weer te laten herstellen.

 
Klopt, de bedoeling van mij is om het uitwendig te smeren :) Hoop dat het ook bij mijn dochtertje werkt, die heeft ondanks alle vetten die ze in- en uitwendig krijgt momenteel veel droge plekken. Hoe is bij jouw dochter uiteindelijk het eczeem overgegaan Tanja?

@Oker: hopelijk kun je er iets mee! Jij ook bedankt voor de tip van de olie. Ach ja ik ga er toch niet mee naar buiten, hooguit zullen de katten mij na het smeren extra interessant vinden :D

 
Ik kan helaas geen gouden tip van de hand doen San. Ik heb zoveel geprobeerd en gedaan, geen idee wat er precies wel en niet heeft gewerkt, maar denk uiteindelijk dat het ook vanzelf is overgegaan. Veel kokosolie en in bad met melk en kokosolie. Ik merk bij haar dat ze na ons weekeindje centerparcs bijvoorbeeld ook weer droge plekken heeft op haar benen. Ik wijt dit aan een combinatie van veel indrukken, opwinding, weinig slaap en veel (chloor)zwembadwater.

 
Blijkbaar zit het er dus gewoon in. Gelukkig heeft ze er niet veel last meer van zo te lezen. Denk dat dat bij mijn dochter ook zo is, die zal wel een droge huid houden. Ik smeer haar volop in met kokosolie, en ben erg benieuwd naar de reuzel. Heb op foto's zeer goede resultaten gezien.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan